Gå til innhold

Stikke uten å si noe

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg vil tro at vi er hverandres nærmeste utenom familie. Er det ikke da veldig spesielt å være sammen ute på byen, sitte ved det samme bordet og bare dra uten å si noe eller signalisere at man drar? Ikke første gangen det skjer. Vi hadde snakket om når vedkommende må dra i forkant, men jeg tenker at det er naturlig å si noe eller signalisere at "nå drar jeg hjem". Vedkommende er i 40-årene, ringer meg omtrent hver dag og til og med flere ganger samme dag.

Anonymkode: aabcb...88b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Halsbånd og kobbel, er det løsningen? 

Anonymkode: e2fb0...b50

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så lenge det sendes en melding om at "jeg dro hjem, følte meg så "ferdig", synes jeg det er helt ok. Og så gjerne en "nå er jeg vel hjemme".

Da slipper man å 1. Engste seg for om noe har skjedd, 2. Lange "hadet-sceanser" som drar ned stemningen og kanskje inspirerer andre til også å ta kvelden, og 3. Oppmerksomhet for den som drar, men kanskje bare er sliten og vil hjem.

Skjedd meg flere ganger. Kan dra på toalettet, og der bare kjenne med hele meg at jeg er ferdig for kvelden. Da kan jeg fort stikke av etterpå.

Sier alltid fra om jeg bare er sammen med én, men er det flere så tar jeg jakken og går. Sender dog alltid melding så ingen blir bekymret. 

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sier aldri fra når jeg drar, for da blir det bare mas ("nei bli nå en liten stund til" osv osv.). Men sender melding om at jeg har dratt så klart.

Anonymkode: 64ce4...71d

• Liker 2
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer an på om dere var flere, eller bare dere to. 

Dersom dere var flere synes jeg det er ok. Ikke alltid gøy å være den som bryter opp stemningen. 

Hvis det kun var dere to er det rart!

Anonymkode: 888d5...0f2

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis dere dro sammen, og hadde avtale om å dra sammen hjem. Eller om hun visste du ikke ville være der alene. Så, ja.

Var dere med en større gruppe så er jeg lik med alle, uavhengig av at jeg er nærmere en enn flere. Da er det gjerne bedre å bare snike seg avgårde, enn å bryte opp stemningen. 

Anonymkode: 12e9f...b71

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvis du ikke merket at han dro, er det vel like greit 

Anonymkode: 8f531...9f6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå trykket jeg meg inn på dette innlegget fordi jeg leste «Strikke uten å si noe», og forventet et festlig drama om et besøk som kom innom og bare strikket 🍿 -må innrømme at jeg ble litt skuffet. 🤭

Anonymkode: 0db06...bb3

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi var flere, så det var ikke slik at jeg ble sittende alene. Fikk ikke mld om at vedkommende hadde dratt. Nesten garantert at jeg blir oppringt i dag for å snakke om gårsdagen.

Ved en annen anledning for flere år siden kunne vi se vedkommende dra pga et vindu, at vi kunne se vedkommende gå nedover gata, og da var vi i hvert fall flere som tenkte at det var rart å bare dra på den måten uten å si noe.

Vedkommende blir aldri veldig full, i hvert fall ikke slik at vi andre ser det, og kan ikke skylde på det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan ville dere reagert hvis hun sa at hun vil hjem? Ville dere overalt henne til å bli? 

Anonymkode: aa823...a5c

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ofte tar drt å dr så himla lang tid, en skal bare si noe. Så skal noen ha hade klem, så begynner noen andre å si noe osv. Derfor er det bare deilig å gi beskjed til bare en person og trekke seg unna når ingen ser noe.

Anonymkode: 79059...7f7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var jo snakket om så da er det greit. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje hen ble med noen andre hjem og ikke ønsket å annonsere det til dere andre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det der gjorde jeg også dessverre når jeg pleide å gå ut. Heldigvis visste venninnene mine at jeg pleide det så aldri sure miner. Jeg liker ikke å være full ute så pleide stikke når jeg kjente det ble nok, eller om jeg var sliten og ikke orker å bli overtalt til å bli bare «litt» til.. 

Anonymkode: 4fc75...226

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Vi var flere, så det var ikke slik at jeg ble sittende alene. Fikk ikke mld om at vedkommende hadde dratt. Nesten garantert at jeg blir oppringt i dag for å snakke om gårsdagen.

Ved en annen anledning for flere år siden kunne vi se vedkommende dra pga et vindu, at vi kunne se vedkommende gå nedover gata, og da var vi i hvert fall flere som tenkte at det var rart å bare dra på den måten uten å si noe.

Vedkommende blir aldri veldig full, i hvert fall ikke slik at vi andre ser det, og kan ikke skylde på det.

Kan være mange grunner til at folk velger å forlate en fest uten å si noe. Man vil ikke være en partypooper, man gidder ikke at folk forsøker å overtale deg til å bli . Noe har skjedd i familien , evnt man ikke er i form å vil hjem å slappe av. Må være lov å gå uten å annonsere det, tenker jeg . 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Visst meg å ei venninne drar på byen så sier jeg ifra , men begynner jeg å sige sammen å venninna mi er med andre folk så kan jeg å stikke 😂 men jeg sender en melding men hadde jeg hørt at jeg "MÅ" si ifra , ja da hadde jeg aldri gått ut med denne personen igjen 🤣 hadde følt det var kontrollerende

Anonymkode: c4e84...d3e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (59 minutter siden):

Hvordan ville dere reagert hvis hun sa at hun vil hjem? Ville dere overalt henne til å bli? 

Anonymkode: aa823...a5c

Nei, det var snakk om siste transportalternativet.

petterm skrev (52 minutter siden):

Kanskje hen ble med noen andre hjem og ikke ønsket å annonsere det til dere andre?

Nei

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Viktigste er vel om man bor langt i fra. Om jeg gikk ut med noen og de bare stakk og jeg måtte tatt taxi alene hjem hadde jeg reagert og synes det var dårlig. Om det var gangavstand er det noe annet.  

Anonymkode: 5dfbb...458

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Viktigste er vel om man bor langt i fra. Om jeg gikk ut med noen og de bare stakk og jeg måtte tatt taxi alene hjem hadde jeg reagert og synes det var dårlig. Om det var gangavstand er det noe annet.  

Tilføyer at jeg synes det er meget spesielt å ikke gi beskjed at man går! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Nå trykket jeg meg inn på dette innlegget fordi jeg leste «Strikke uten å si noe», og forventet et festlig drama om et besøk som kom innom og bare strikket 🍿 -må innrømme at jeg ble litt skuffet. 🤭

Anonymkode: 0db06...bb3

Samme her:)

Anonymkode: 05ce9...23c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...