AnonymBruker Skrevet 16. mars 2024 #1 Skrevet 16. mars 2024 Jeg har nettopp kommet hjem fra Quiz hvor vi hadde spørsmål: "Hva er PMS forkortelse for?" Jeg spurte jo selvsagt quizmaster hvorfor dette var et spørsmål jeg som mann burde bry meg om eller kunne noe om "Det er kjekt å kunne hvis du får dame" Hvor til jeg svarte "Hvis dama har PMS så er det ikke mitt problem, og hun burde isolere seg til hun er ferdig med å ha PMS" Quizmaster ble forbanna og ville ikke diskutere det videre Det jeg lurer på er om jeg var urimelig? Altså, hvorfor skal jeg som mann bry meg om PMS når jeg ikke kan få det selv? Det er jo damas ansvar og problem. Og hvorfor skal jeg som mann være skadelidende av at dama har PMS? Det er jo bedre at hun går i karantene og lider seg gjennom problemene på egenhånd, sånn at vi som par kan ha gode stunder sammen når hun ikke lenger er påvirket av PMS? Anonymkode: 1675f...53e 1
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2024 #2 Skrevet 17. mars 2024 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Jeg har nettopp kommet hjem fra Quiz hvor vi hadde spørsmål: "Hva er PMS forkortelse for?" Jeg spurte jo selvsagt quizmaster hvorfor dette var et spørsmål jeg som mann burde bry meg om eller kunne noe om "Det er kjekt å kunne hvis du får dame" Hvor til jeg svarte "Hvis dama har PMS så er det ikke mitt problem, og hun burde isolere seg til hun er ferdig med å ha PMS" Quizmaster ble forbanna og ville ikke diskutere det videre Det jeg lurer på er om jeg var urimelig? Altså, hvorfor skal jeg som mann bry meg om PMS når jeg ikke kan få det selv? Det er jo damas ansvar og problem. Og hvorfor skal jeg som mann være skadelidende av at dama har PMS? Det er jo bedre at hun går i karantene og lider seg gjennom problemene på egenhånd, sånn at vi som par kan ha gode stunder sammen når hun ikke lenger er påvirket av PMS? Anonymkode: 1675f...53e Håper du er singel. PMS er ikke noe man kan styre over, man har et ansvar å tøyle seg i denne perioden, men jeg forventer at mannen har forståelse og tar hensyn til meg. Setter pris på hjelp og litt positiv oppmerksomhet, ikke start en krangel eller la husarbeidet flyte over på dama. Om jeg er sur og nebbete så løser det seg som regel med at mannen overser det, så kommer unnskyldningen fra meg ganske kjapt. Anonymkode: c488a...549 8 8
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2024 #3 Skrevet 17. mars 2024 Håper eksen din er omsorgsfull ovenfor deres tenaringsdatter🤞🤞 Anonymkode: 76d6f...050 8
Mousj Skrevet 17. mars 2024 #4 Skrevet 17. mars 2024 Pms er forkortelse for "premenstruelt syndrom" det er svaret. At du kverulerer og styrer på går sikkert bra. Han/hun synes sikkert bare at du var litt slitsom. 6
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2024 #5 Skrevet 17. mars 2024 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Jeg spurte jo selvsagt quizmaster hvorfor dette var et spørsmål jeg som mann burde bry meg om eller kunne noe om Det er ikke snakk om at du skal bry deg om det. Men bare vite hva det er. Det er faktisk en del av almenkunnskapen. Vil du si at alt annet på quizene man får spørsmål om er ting man skal bry seg om? AnonymBruker skrev (7 timer siden): Det jeg lurer på er om jeg var urimelig? Altså, hvorfor skal jeg som mann bry meg om PMS når jeg ikke kan få det selv? Det er jo damas ansvar og problem. Og hvorfor skal jeg som mann være skadelidende av at dama har PMS? Det er jo bedre at hun går i karantene og lider seg gjennom problemene på egenhånd, sånn at vi som par kan ha gode stunder sammen når hun ikke lenger er påvirket av PMS? Du virker meget emosjoenll. Anonymkode: 49a62...08e 14
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2024 #6 Skrevet 17. mars 2024 Fordi PMS er for mange damer noe som påvirker de månedlig og ofte hver dag hele året. Det er PMDD. Se på det som en sykdom selv om vi er født sånn. Så skjerp deg og skaff deg kunnskap. Det er flere damer som har tatt selvmord fordi PMS ødelegger livet deres. Har man da en mann som ikke forstår hva det er så er du bare en udugelig mann som ikke har empati for din kjære. Anonymkode: 5c9bf...f71 3
Macro Skrevet 17. mars 2024 #7 Skrevet 17. mars 2024 Dette innlegget er garantert skrevet av en kvinne som hater menn. 2
Bålkaffe Skrevet 17. mars 2024 #8 Skrevet 17. mars 2024 Hvorfor spørsmålet ble stilt på en quiz: Fordi det er allmennkunnskap. Godt gjort å avsløre seg selv på den måten, TS. Hvorfor, du som mann, skal bry deg om det: Fordi du i fremtiden vil få en kvinnelig partner som vil sette pris på at du viser hensyn når hun har PMS. Men jeg ser jo at du ikke har noen planer om å ha den egenskapen i forhold, så lykke til med det, TS. 2
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2024 #9 Skrevet 17. mars 2024 Ser det er flere som er sinna på meg. Setter uansett pris på svar Ser det er en som nevnte at PMS kan gjøre en kvinne suicidal så da kan jeg trekke tilbake deler av jeg skrev. Men jeg mener fortsatt at PMS er hennes ansvar og problem, og at hun burde jobbe for å håndtere det best på egenhånd. Ideelt sett så ville jeg bare sagt til dama at hun burde holde seg unna meg og lide alene, for jeg orker jo ikke måtte forholde meg til hennes utbrudd. Men siden noen nevner selvmord, så tenker jeg at det da blir for urimelig å totalt isolere henne vekk fra meg mens hun er på sitt verste. Kanskje jeg kunne observert henne først en periode og sett om hun har suicidale tendenser, og hvis alt ser bra ut, så hadde jeg kjørt på med isolasjon. PMS og mensen og alt det der er ekkelt og ikke noe jeg som mann vil forholde meg til. Kan jeg slippe så vil jeg slippe. Denne tankegangen jeg har strekker seg egentlig lenger enn bare PMS. Hvorfor skal jeg som mann måtte lære meg om ting som ikke angår meg? Som ikke er mitt ansvar? Jeg ville da aldri ha forventet at dama skal måtte forholde seg til eller lære om ting jeg sliter med? Det er jo mitt ansvar å sørge for at ting er så behagelig og godt med henne. At jeg har ordnet opp i ting sånn at all tiden vi har sammen er kvalitetstid. Da mener jeg det er helt rimelig å anta at dama også prøver å gjøre det samme. Anonymkode: 1675f...53e
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2024 #11 Skrevet 17. mars 2024 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Ser det er flere som er sinna på meg. Setter uansett pris på svar Ser det er en som nevnte at PMS kan gjøre en kvinne suicidal så da kan jeg trekke tilbake deler av jeg skrev. Men jeg mener fortsatt at PMS er hennes ansvar og problem, og at hun burde jobbe for å håndtere det best på egenhånd. Ideelt sett så ville jeg bare sagt til dama at hun burde holde seg unna meg og lide alene, for jeg orker jo ikke måtte forholde meg til hennes utbrudd. Men siden noen nevner selvmord, så tenker jeg at det da blir for urimelig å totalt isolere henne vekk fra meg mens hun er på sitt verste. Kanskje jeg kunne observert henne først en periode og sett om hun har suicidale tendenser, og hvis alt ser bra ut, så hadde jeg kjørt på med isolasjon. PMS og mensen og alt det der er ekkelt og ikke noe jeg som mann vil forholde meg til. Kan jeg slippe så vil jeg slippe. Denne tankegangen jeg har strekker seg egentlig lenger enn bare PMS. Hvorfor skal jeg som mann måtte lære meg om ting som ikke angår meg? Som ikke er mitt ansvar? Jeg ville da aldri ha forventet at dama skal måtte forholde seg til eller lære om ting jeg sliter med? Det er jo mitt ansvar å sørge for at ting er så behagelig og godt med henne. At jeg har ordnet opp i ting sånn at all tiden vi har sammen er kvalitetstid. Da mener jeg det er helt rimelig å anta at dama også prøver å gjøre det samme. Anonymkode: 1675f...53e Om dette er reelt. Du er ikke en mann. Du er en barnslig guttunge. MENN er ikke redd for mensen 😅 Anonymkode: 6821e...357 6 4
xQueenKx Skrevet 17. mars 2024 #12 Skrevet 17. mars 2024 (endret) 10 minutter siden, AnonymBruker said: Ser det er flere som er sinna på meg. Setter uansett pris på svar Ser det er en som nevnte at PMS kan gjøre en kvinne suicidal så da kan jeg trekke tilbake deler av jeg skrev. Men jeg mener fortsatt at PMS er hennes ansvar og problem, og at hun burde jobbe for å håndtere det best på egenhånd. Ideelt sett så ville jeg bare sagt til dama at hun burde holde seg unna meg og lide alene, for jeg orker jo ikke måtte forholde meg til hennes utbrudd. Men siden noen nevner selvmord, så tenker jeg at det da blir for urimelig å totalt isolere henne vekk fra meg mens hun er på sitt verste. Kanskje jeg kunne observert henne først en periode og sett om hun har suicidale tendenser, og hvis alt ser bra ut, så hadde jeg kjørt på med isolasjon. PMS og mensen og alt det der er ekkelt og ikke noe jeg som mann vil forholde meg til. Kan jeg slippe så vil jeg slippe. Denne tankegangen jeg har strekker seg egentlig lenger enn bare PMS. Hvorfor skal jeg som mann måtte lære meg om ting som ikke angår meg? Som ikke er mitt ansvar? Jeg ville da aldri ha forventet at dama skal måtte forholde seg til eller lære om ting jeg sliter med? Det er jo mitt ansvar å sørge for at ting er så behagelig og godt med henne. At jeg har ordnet opp i ting sånn at all tiden vi har sammen er kvalitetstid. Da mener jeg det er helt rimelig å anta at dama også prøver å gjøre det samme. Anonymkode: 1675f...53e Vel ja... Min PMS er det jo JEG som har, så jeg må jo prøve å ikke la det gå utover min samboer. MEN at han viser hensyn, er det for meg og bryr seg om meg når han ser at jeg har det vanskelig, er gull verdt, og når jeg leser dette, er jeg også ekstremt takknemlig for at jeg har en mann som evner å tenke lengre enn sin egen nese. Bare fordi du som mann ikke kan få PMS, betyr det jo ikke at du heller ikke kan eller skal bry deg om en evt kjæreste som sliter de dagene det står på. Syns synd på eventuell kjæreste da, hvis du bare bryr deg om dine egne greier, og ikke hennes. Ellers synes jeg det er merkelig å mene at ikke skal måtte lære seg om ting som ikke angår en selv. Allmennkunnskap er jo viktig, og det er viktig å lære om forskjellene. Hvis ikke er du i beste fall arrogant og jeg skjønner at quizmaster ble sur. Du virker jo ufyselig når du legger det frem på den måten. Hvis du som mann har et manneproblem, er det sånn at du ikke vil ha støtte fra kjæresten din? Det høres isåfall ekstremt ensomt ut. Man er jo sammen som et team. Men du vil kanskje ikke det? Endret 17. mars 2024 av xQueenKx 9
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2024 #13 Skrevet 17. mars 2024 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Ser det er flere som er sinna på meg. Setter uansett pris på svar Ser det er en som nevnte at PMS kan gjøre en kvinne suicidal så da kan jeg trekke tilbake deler av jeg skrev. Men jeg mener fortsatt at PMS er hennes ansvar og problem, og at hun burde jobbe for å håndtere det best på egenhånd. Ideelt sett så ville jeg bare sagt til dama at hun burde holde seg unna meg og lide alene, for jeg orker jo ikke måtte forholde meg til hennes utbrudd. Men siden noen nevner selvmord, så tenker jeg at det da blir for urimelig å totalt isolere henne vekk fra meg mens hun er på sitt verste. Kanskje jeg kunne observert henne først en periode og sett om hun har suicidale tendenser, og hvis alt ser bra ut, så hadde jeg kjørt på med isolasjon. PMS og mensen og alt det der er ekkelt og ikke noe jeg som mann vil forholde meg til. Kan jeg slippe så vil jeg slippe. Denne tankegangen jeg har strekker seg egentlig lenger enn bare PMS. Hvorfor skal jeg som mann måtte lære meg om ting som ikke angår meg? Som ikke er mitt ansvar? Jeg ville da aldri ha forventet at dama skal måtte forholde seg til eller lære om ting jeg sliter med? Det er jo mitt ansvar å sørge for at ting er så behagelig og godt med henne. At jeg har ordnet opp i ting sånn at all tiden vi har sammen er kvalitetstid. Da mener jeg det er helt rimelig å anta at dama også prøver å gjøre det samme. Anonymkode: 1675f...53e Wow du høres virkelig ut som et catch 😂 Ikke vil du lære deg allmennkunnskap, og ikke vil du forholde deg til at kjæresten har det kjipt. Da er det jo ikke et forhold, hvis dere kun kan være sammen på godværsdager med kvalitetstid. I et forhold tar man jo hensyn til hverandre, er der for hverandre i livets opp- og nedturer. Det gjelder jo begge veier. PMS gjør ikke nødvendigvis at man blir sur, men man kan for eksempel føle seg emosjonell og føle at livet er tungt. Hadde jeg da hatt en kjæreste som deg som bare sa "snakkes når du er glad igjen", hadde jeg for det første blitt utrolig lei meg og for det andre gjort det slutt. Anonymkode: 76cdb...65a 6 4
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2024 #14 Skrevet 17. mars 2024 AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Ser det er flere som er sinna på meg. Setter uansett pris på svar Ser det er en som nevnte at PMS kan gjøre en kvinne suicidal så da kan jeg trekke tilbake deler av jeg skrev. Men jeg mener fortsatt at PMS er hennes ansvar og problem, og at hun burde jobbe for å håndtere det best på egenhånd. Ideelt sett så ville jeg bare sagt til dama at hun burde holde seg unna meg og lide alene, for jeg orker jo ikke måtte forholde meg til hennes utbrudd. Men siden noen nevner selvmord, så tenker jeg at det da blir for urimelig å totalt isolere henne vekk fra meg mens hun er på sitt verste. Kanskje jeg kunne observert henne først en periode og sett om hun har suicidale tendenser, og hvis alt ser bra ut, så hadde jeg kjørt på med isolasjon. PMS og mensen og alt det der er ekkelt og ikke noe jeg som mann vil forholde meg til. Kan jeg slippe så vil jeg slippe. Denne tankegangen jeg har strekker seg egentlig lenger enn bare PMS. Hvorfor skal jeg som mann måtte lære meg om ting som ikke angår meg? Som ikke er mitt ansvar? Jeg ville da aldri ha forventet at dama skal måtte forholde seg til eller lære om ting jeg sliter med? Det er jo mitt ansvar å sørge for at ting er så behagelig og godt med henne. At jeg har ordnet opp i ting sånn at all tiden vi har sammen er kvalitetstid. Da mener jeg det er helt rimelig å anta at dama også prøver å gjøre det samme. Anonymkode: 1675f...53e Kan ikke fatte at dette er annet enn trolling. Hvis ikke håper jeg ikke du får deg partner noensinne. De aller fleste ønsker seg en partner som evner å vise omsorg og empati. En som man kan lene seg til når ting er vanskelig. En som tar hensyn, støtter og legger til rette slik at man har det best mulig. Tenk deg alle andre problemer en potensiell partner kan få i løpet av livet. Det finnes mye som er verre og preger hverdagen mer enn pms. Hvordan har du tenkt å forholde deg til det? Jeg har heldigvis en mann som setter seg inn i hvordan jeg har det og som støtter og hjelper uansett hva det måtte være. Har jeg menssmerter masserer han ryggen min og ordner smertestillende. Han vet når jeg skal ha mens og kjøper alltid med sjokolade til meg når jeg skal ha mens da han vet at jeg er ekstra fysen da og at sjokolade hjelper på humøret. Han handler med bind og tamponger på butikken. Sørger for at jeg ikke anstrenger meg overdrevent da jeg lett får migrene ved mensen etc. Heldigvis for oss kvinner så finnes det slike menn som min mann. Anonymkode: a44ad...a41 3 1
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2024 #15 Skrevet 17. mars 2024 Altså jeg skjønner ikke hvorfor det er så stort problem med det jeg foreslår? Under corona gikk folk i isolasjon. Men å gå inn i PMS isolasjon er visstnok ikke greit? I begge tilfeller prøver man jo å skåne omgivelsene for ubehag Har skjønt at dere mener jeg er en dårlig mann, men jeg håper de damene som her inne og andre damer har husket å fortelle mannen deres at dere er glade i han. At dere viser det. For dere ser jo hva alternativet er Ja til PMS isolasjon! Anonymkode: 1675f...53e
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2024 #16 Skrevet 17. mars 2024 Å ikke vite dette vitner jo om rimelig liten grad av allmennkunnskap. Du vet kanskje ikke hva endometriose er heller? Noe sier meg at du ikke har utdanning utover videregående skole. Anonymkode: a2201...f0e 2
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2024 #17 Skrevet 17. mars 2024 7 minutter siden, AnonymBruker said: Altså jeg skjønner ikke hvorfor det er så stort problem med det jeg foreslår? Under corona gikk folk i isolasjon. Men å gå inn i PMS isolasjon er visstnok ikke greit? I begge tilfeller prøver man jo å skåne omgivelsene for ubehag Har skjønt at dere mener jeg er en dårlig mann, men jeg håper de damene som her inne og andre damer har husket å fortelle mannen deres at dere er glade i han. At dere viser det. For dere ser jo hva alternativet er Ja til PMS isolasjon! Anonymkode: 1675f...53e Det er jo ikke noe problem for oss at du har den holdningen. Du er da singel så da spiller det jo ingen rolle. Flaut å kverulere på quiz da. Anonymkode: 69750...606 3 1
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2024 #18 Skrevet 17. mars 2024 Du trenger ikke vite noe om det, for med disse holdningene så styrer de fleste kvinner unna og holder seg unna. Du slipper å tenke på noe som helst om PMS. Anonymkode: ae3a9...9c1 5 1
xQueenKx Skrevet 17. mars 2024 #19 Skrevet 17. mars 2024 39 minutter siden, AnonymBruker said: Altså jeg skjønner ikke hvorfor det er så stort problem med det jeg foreslår? Under corona gikk folk i isolasjon. Men å gå inn i PMS isolasjon er visstnok ikke greit? I begge tilfeller prøver man jo å skåne omgivelsene for ubehag Har skjønt at dere mener jeg er en dårlig mann, men jeg håper de damene som her inne og andre damer har husket å fortelle mannen deres at dere er glade i han. At dere viser det. For dere ser jo hva alternativet er Ja til PMS isolasjon! Anonymkode: 1675f...53e Er du redd for å bli smitta av PMS? Jada, jeg sier OG viser mannen min hver dag at jeg er glad i ham. Og han gjør det samme, også ved å være her for meg både under mens og PMS. Slik skikkelige mannfolk bør. 3
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2024 #20 Skrevet 17. mars 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Altså jeg skjønner ikke hvorfor det er så stort problem med det jeg foreslår? Under corona gikk folk i isolasjon. Men å gå inn i PMS isolasjon er visstnok ikke greit? I begge tilfeller prøver man jo å skåne omgivelsene for ubehag Har skjønt at dere mener jeg er en dårlig mann, men jeg håper de damene som her inne og andre damer har husket å fortelle mannen deres at dere er glade i han. At dere viser det. For dere ser jo hva alternativet er Ja til PMS isolasjon! Anonymkode: 1675f...53e Forskjellen på deg og de fleste oppegående menn er at de ikke vil «skånes for ubehag» fra sin partners pms. De fleste ønsker å bistå partner i dette slik at partner har det best mulig. Som noen nevner over her så trenger du ikke å bekymre deg nevneverdig over dette da jeg tviler sterkt på at noen kvinne vil inngå et forhold til en mann som ser på hennes naturlige syklus som «ubehag» og mener hun bør stå i det alene. Men igjen, kan ikke skjønne annet enn at dette er troll… Anonymkode: a44ad...a41 6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå