AnonymBruker Skrevet 16. mars 2024 #1 Skrevet 16. mars 2024 Både samboer og jeg fikk psykiske diagnoser som etter studiene og ønsker å omskolere oss. Jeg har gjort det, men får ikke jobb. Han vil omskolere seg til det samme, men nå tør vi ikke siden markedet har blitt dårlig. Jeg har en kronisk sykdom som gjør at legen sier at skal jeg få barn så må jeg gjøre det nå, men jeg har ikke råd til en telefon engang. Kan jeg få barn da? Alt jeg gjør er å søke jobber, jobbe med noe jeg hater, høre kjæresten klage over jobben sin og drømme om egen pc og mobil. Jeg har ikke vært på sommerferie siden jeg var barn siden jeg sparte penger til leilighet. Nå sitter jeg her i leiligheten og får det akkurat til å gå rundt mens jeg søker på jobber. Jeg trodde man endelig skulle få reise og oppleve verden og stifte familie i tredveårene Anonymkode: 7f128...2f5 3
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2024 #2 Skrevet 16. mars 2024 Dere har psykiske diagnoser, er ikke i jobb og har dårlig råd. Høres ikke ut som forholdene ligger til rette for å skaffe seg barn Anonymkode: c479b...b04 13 5
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2024 #3 Skrevet 16. mars 2024 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Dere har psykiske diagnoser, er ikke i jobb og har dårlig råd. Høres ikke ut som forholdene ligger til rette for å skaffe seg barn Anonymkode: c479b...b04 Vennligst les HI ein gong til. Både TS og sambuar jobbar. Anonymkode: 789e8...060
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2024 #4 Skrevet 16. mars 2024 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Dere har psykiske diagnoser, er ikke i jobb og har dårlig råd. Høres ikke ut som forholdene ligger til rette for å skaffe seg barn Anonymkode: c479b...b04 Så fattige som ikke er tilstrekkelig perfekte bør ikke formere seg for ikke å videreføre dårlige gener ...? Høres ut som noe fra 1940- eller 50-årene da "mindreverdige" mennesker ble sterilisert for å spare samfunnet for fremtidige utgifter. Anonymkode: ed659...e51 2
MariaIsabel Skrevet 16. mars 2024 #5 Skrevet 16. mars 2024 (endret) AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Så fattige som ikke er tilstrekkelig perfekte bør ikke formere seg for ikke å videreføre dårlige gener ...? Høres ut som noe fra 1940- eller 50-årene da "mindreverdige" mennesker ble sterilisert for å spare samfunnet for fremtidige utgifter. Anonymkode: ed659...e51 Hvor har vedkommende skrevet noe om dårlige gener? Her var vel poenget at det ikke høres ut som de er i stand til å ta vare på barn ... Endret 16. mars 2024 av MariaIsabel 4 2
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2024 #6 Skrevet 16. mars 2024 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Så fattige som ikke er tilstrekkelig perfekte bør ikke formere seg for ikke å videreføre dårlige gener ...? Høres ut som noe fra 1940- eller 50-årene da "mindreverdige" mennesker ble sterilisert for å spare samfunnet for fremtidige utgifter. Anonymkode: ed659...e51 Det handler om å minimere risikofaktorer slik at barnet kan få en stabil, trygg og god opovekst. Anonymkode: c479b...b04 4 3
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2024 #7 Skrevet 16. mars 2024 Høres ikke helt ideelt ut noe akkurat nå. Må han studere det samme som deg? Siden det ikke er jobber å få, så kan han vel velge noe annet. Vet ikke hva du jobber med i dag som du hater. Men kanskje du først og fremst må prøve å sette litt pris på det du/dere allerde har. Kanskje sette litt mer realistiske mål iht de resusene dere har, og ikke sveve i en fantasiverden som er for langt borte, og nermest umulig å oppnå. Hvor mye må dere tjene pr.mnd for å ha det bra og hvor mye penger bruker dere på ting dere ikke trenger Tror vel mestat dette også er en trolletråd. Innlegget ditt bærer litt oreg av det Anonymkode: ea666...fb9
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2024 #8 Skrevet 16. mars 2024 AnonymBruker skrev (42 minutter siden): Dere har psykiske diagnoser, er ikke i jobb og har dårlig råd. Høres ikke ut som forholdene ligger til rette for å skaffe seg barn Anonymkode: c479b...b04 Vi er i jobb. De psykiske diagnosene er adhd. Psykologen mente jeg hadde fått diagnosen mye tidligere om jeg ikke hadde vært så flink til å fungere. Det samme gjelder samboeren min. Jeg har studert og har gode karakterer selv før jeg fikk diagnosen. Jeg studerte noe arbeidsgivere ropte etter Anonymkode: 7f128...2f5
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2024 #9 Skrevet 16. mars 2024 MariaIsabel skrev (27 minutter siden): Hvor har vedkommende skrevet noe om dårlige gener? Her var vel poenget at det ikke høres ut som de er i stand til å ta vare på barn ... Man er fullt i stand til å ta vare på barn selv om de ikke får et rom fullt av kostbare leker og blir sendt på dyre aktiviteter. Mange av barna som vokste opp på 1950, 60-, 70- eller 80-tallet lekte ute, spilte fotball på løkka, hadde brøkdelen av lekene barn får idag og var etter nåtidens målestokk fattige, men hadde likevel en fin barndom; ingen ville den gang si at man var for fattig til å få barn. Det er først idag, med all verdens høye krav, at økonomien brukes som argument mot å få barn. Ganske sykt, egentlig; om de fattige forfedrene våre som drev med jordbruk og fiske hadde sagt det samme på 1700-tallet, hadde ikke vi vært her. Anonymkode: ed659...e51 3
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2024 #10 Skrevet 16. mars 2024 AnonymBruker skrev (56 minutter siden): Både samboer og jeg fikk psykiske diagnoser som etter studiene og ønsker å omskolere oss. Jeg har gjort det, men får ikke jobb. Han vil omskolere seg til det samme, men nå tør vi ikke siden markedet har blitt dårlig. Jeg har en kronisk sykdom som gjør at legen sier at skal jeg få barn så må jeg gjøre det nå, men jeg har ikke råd til en telefon engang. Kan jeg få barn da? Alt jeg gjør er å søke jobber, jobbe med noe jeg hater, høre kjæresten klage over jobben sin og drømme om egen pc og mobil. Jeg har ikke vært på sommerferie siden jeg var barn siden jeg sparte penger til leilighet. Nå sitter jeg her i leiligheten og får det akkurat til å gå rundt mens jeg søker på jobber. Jeg trodde man endelig skulle få reise og oppleve verden og stifte familie i tredveårene Anonymkode: 7f128...2f5 Jeg tenker kjør på dere jobber begge to og økonomien ordner seg. Kan dere ta ekstravakter? Vikarer i helse og omsorg trengs alltid feks. Anonymkode: 88e11...5ad
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2024 #11 Skrevet 16. mars 2024 Livet leves her og nå. Prøv å finne verdier her og nå og se på muligheter dere har nå. Ting å fryde seg over her og nå. Ellers: Er det noe dere ikke har prøvd? Nye metoder for jobbsøking? Ringe i tillegg til å sende søknad f.eks? Hvis du ikke lærer å leve nå, vil livet gå forbi før lærer å leve. Anonymkode: ad043...886 1
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2024 #12 Skrevet 17. mars 2024 Det kan du bare glemme,man lever stort sett kun mellom 0 og 18 år. Etter det,venter man kun på hvilen/graven . 60+ år.går fort... Anonymkode: c7bfa...f48
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2024 #13 Skrevet 17. mars 2024 AnonymBruker skrev (13 timer siden): Både samboer og jeg fikk psykiske diagnoser som etter studiene og ønsker å omskolere oss. Jeg har gjort det, men får ikke jobb. Han vil omskolere seg til det samme, men nå tør vi ikke siden markedet har blitt dårlig. Jeg har en kronisk sykdom som gjør at legen sier at skal jeg få barn så må jeg gjøre det nå, men jeg har ikke råd til en telefon engang. Kan jeg få barn da? Alt jeg gjør er å søke jobber, jobbe med noe jeg hater, høre kjæresten klage over jobben sin og drømme om egen pc og mobil. Jeg har ikke vært på sommerferie siden jeg var barn siden jeg sparte penger til leilighet. Nå sitter jeg her i leiligheten og får det akkurat til å gå rundt mens jeg søker på jobber. Jeg trodde man endelig skulle få reise og oppleve verden og stifte familie i tredveårene Anonymkode: 7f128...2f5 Hvis dere ikke har råd til telefon engang, så bør dere ikke få barn. Anonymkode: 39bcc...997 1 1
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2024 #14 Skrevet 17. mars 2024 Jeg er 50 år å venter på det samme... Anonymkode: 5a21a...82c 1
MariaIsabel Skrevet 17. mars 2024 #15 Skrevet 17. mars 2024 AnonymBruker skrev (22 timer siden): Man er fullt i stand til å ta vare på barn selv om de ikke får et rom fullt av kostbare leker og blir sendt på dyre aktiviteter. Mange av barna som vokste opp på 1950, 60-, 70- eller 80-tallet lekte ute, spilte fotball på løkka, hadde brøkdelen av lekene barn får idag og var etter nåtidens målestokk fattige, men hadde likevel en fin barndom; ingen ville den gang si at man var for fattig til å få barn. Det er først idag, med all verdens høye krav, at økonomien brukes som argument mot å få barn. Ganske sykt, egentlig; om de fattige forfedrene våre som drev med jordbruk og fiske hadde sagt det samme på 1700-tallet, hadde ikke vi vært her. Anonymkode: ed659...e51 Barn klarer seg uten dyre leker og aktiviteter ja, men ts sier hun ikke har råd til tlf. Jeg regner med at det da er rimelig skrapet, ettersom man i dagens samfunn er ganske avhengig av tlf, og jeg derfor antar det er høyt på prioriteringslista. Man får en ok ny tlf til under 2000 kr. Man skal også ha ganske dårlig kredittscore for å ikke kunne betale tlf på kreditt - og man har ganske mange mnd med gebyrfri kreditt hos enten power eller elkjøp (muligens begge). Hvordan skal de ha råd til alt utstyr barn trenger? Bleier? Mat? Dessuten handlet kommentaren min om at det sannsynligvis ikke var siktet til gener, og at det ikke var nevnt.
svartkatt Skrevet 17. mars 2024 #16 Skrevet 17. mars 2024 Vet ikke helt hva du vil med tråden.. er mange som snakker om barn, og jeg er enig med de fleste at det ikke er rett tid for barn. Dere må finne positive ting her og nå. Ikke fokusere på alt dere ikke har eller ikke kan.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå