AnonymBruker Skrevet 16. mars 2024 #1 Del Skrevet 16. mars 2024 hva regnes som saklig grunn? Anonymkode: 6ecab...809 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fru Uperfekt Skrevet 16. mars 2024 #2 Del Skrevet 16. mars 2024 https://www.huseierne.no/alt-om-bolig/leie-ut-bolig/under-utleie/opptak-i-husstand-og-fremleie/ 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2024 #3 Del Skrevet 16. mars 2024 Selvfølgelig kan utleier nekte det. i følge husleieloven kan utleier fritt nekte fremleie uten begrunnelse. Anonymkode: 853a1...afb 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2024 #4 Del Skrevet 16. mars 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Selvfølgelig kan utleier nekte det. i følge husleieloven kan utleier fritt nekte fremleie uten begrunnelse. Anonymkode: 853a1...afb Nei. Det skal foreligge saklig grunn. Eksempelvis at den man vil fremleie til har dårlige referanser Anonymkode: 0c248...53a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2024 #5 Del Skrevet 16. mars 2024 Fru Uperfekt skrev (4 minutter siden): https://www.huseierne.no/alt-om-bolig/leie-ut-bolig/under-utleie/opptak-i-husstand-og-fremleie/ står ikke en dritt der om saklig grunn Anonymkode: 6ecab...809 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2024 #6 Del Skrevet 16. mars 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): står ikke en dritt der om saklig grunn Anonymkode: 6ecab...809 ‘Utleier kan bare nekte godkjenning dersom husrommet klart blir overbefolket eller fremleiers forhold gir saklig grunn’ Anonymkode: 0c248...53a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2024 #7 Del Skrevet 16. mars 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Nei. Det skal foreligge saklig grunn. Eksempelvis at den man vil fremleie til har dårlige referanser Anonymkode: 0c248...53a Nei, hovedregelen er at uleier kan nekte uten grunn. Så er det noen unntak til dette. Les husleieloven du😉 Anonymkode: 853a1...afb 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2024 #8 Del Skrevet 16. mars 2024 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Nei, hovedregelen er at uleier kan nekte uten grunn. Så er det noen unntak til dette. Les husleieloven du😉 Anonymkode: 853a1...afb Sier man at det er midlertidig fravær i inntil 2 år eller har tidsbestemt kontrakt kan man fint fremleie😀 Jeg leier 4 leiligheter og fremleier dem alle. Tjener 20000 i mnd. på det. Så tro meg: Dette kan jeg alt om Anonymkode: 0c248...53a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2024 #9 Del Skrevet 17. mars 2024 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Sier man at det er midlertidig fravær i inntil 2 år eller har tidsbestemt kontrakt kan man fint fremleie😀 Jeg leier 4 leiligheter og fremleier dem alle. Tjener 20000 i mnd. på det. Så tro meg: Dette kan jeg alt om Anonymkode: 0c248...53a Hvilke «tungtveiende grunner» oppgir du for å fremleie alle fire leilighetene? Sitat § 7-4.Framleie av bolig ved midlertidig fravær Leier av bolig kan framleie med godkjenning fra utleieren i inntil to år ved midlertidig fravær på grunn av arbeid, utdanning, militærtjeneste, sykdom eller andre tungtveiende grunner. Godkjenning kan bare nektes dersom framleierens forhold gir saklig grunn til det eller husrommet klart blir overbefolket Høres ut som du har funnet et smutthull i loven som burde tettes. Hovedregelen er fremdeles at man ikke kan fremleie, det står i § 7-2.Den alminnelige regelen om framleie Anonymkode: 54248...adf 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2024 #10 Del Skrevet 17. mars 2024 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Sier man at det er midlertidig fravær i inntil 2 år eller har tidsbestemt kontrakt kan man fint fremleie😀 Jeg leier 4 leiligheter og fremleier dem alle. Tjener 20000 i mnd. på det. Så tro meg: Dette kan jeg alt om Anonymkode: 0c248...53a Haha trodde ikke sånt var mulig med en engang, og du har 4😛Hva i alle dager er det slags magiske utleiere du har funnet…? Anonymkode: 82c34...caa 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fru Uperfekt Skrevet 17. mars 2024 #11 Del Skrevet 17. mars 2024 AnonymBruker skrev (17 timer siden): Sier man at det er midlertidig fravær i inntil 2 år eller har tidsbestemt kontrakt kan man fint fremleie😀 Jeg leier 4 leiligheter og fremleier dem alle. Tjener 20000 i mnd. på det. Så tro meg: Dette kan jeg alt om Anonymkode: 0c248...53a Så fint for deg, i våre kontrakter står det fint at en ikke kan fremleie for mer enn den faktiske leie Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2024 #12 Del Skrevet 17. mars 2024 AnonymBruker skrev (22 timer siden): ‘Utleier kan bare nekte godkjenning dersom husrommet klart blir overbefolket eller fremleiers forhold gir saklig grunn’ Anonymkode: 0c248...53a Overbefolket ELLER saklig grunn. Og det står ikke hva saklig grunn er. Anonymkode: 6ecab...809 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Christina82 Skrevet 21. mars 2024 #13 Del Skrevet 21. mars 2024 Ryddet for brukerdebatt og tilsvar på dette. Christina82, mod Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2024 #14 Del Skrevet 21. mars 2024 AnonymBruker skrev (På 16.3.2024 den 23.45): Sier man at det er midlertidig fravær i inntil 2 år eller har tidsbestemt kontrakt kan man fint fremleie😀 Jeg leier 4 leiligheter og fremleier dem alle. Tjener 20000 i mnd. på det. Så tro meg: Dette kan jeg alt om Anonymkode: 0c248...53a "Forutsetningen er at leier har bebodd boligen, og at han har til hensikt å bebo den igjen senere" iflg. Huseierne.no. Så du planlegger å flytte tilbake til alle de fire leilighetene etter tur? Anonymkode: 2c03a...5dd 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå