Gå til innhold

36 år, føler alt er for sent

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Fyller 36 år, og føler alt er for sent å gjøre noe med.. har samboer, eier hus, ingen barn. Klarer ikke slå meg til ro her vi bor. Har alltid tenkt jeg skal ha barn, snart.. men nå er jeg så gammel at det kanskje er for sent. 

Får Panikk for det, og føler tiden bare går fra meg.. blir helt tiltaksløs, føler det ikke er noe vits uansett..  

Andre som føler på det? Noen trøstende ord? At ikke alt/ barn er for sent for meg? 🙈

Anonymkode: 754d6...c01

• Hjerte 4
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det er sikkert ikke for sent å få barn, men du har kanskje ikke så god tid. Hvor lenge en kvinne er fruktbar varierer. Noen kan få barn langt oppi 40-årene mens andre har dårlig tid i midten av 30-årene. 
Du må nok snart enten få finger’n ut eller forsone deg med / planlegge et annet liv og bytte ut barn-drømmen med andre, positive og energiskapende, aktiviteter. 

Anonymkode: 5f51e...91f

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Fyller 36 år, og føler alt er for sent å gjøre noe med.. har samboer, eier hus, ingen barn. Klarer ikke slå meg til ro her vi bor. Har alltid tenkt jeg skal ha barn, snart.. men nå er jeg så gammel at det kanskje er for sent. 

Får Panikk for det, og føler tiden bare går fra meg.. blir helt tiltaksløs, føler det ikke er noe vits uansett..  

Andre som føler på det? Noen trøstende ord? At ikke alt/ barn er for sent for meg? 🙈

Det er mange 40 åringer som får barn nå til dags.  Så hvis du nå går for barn, så er du nok mor snart.

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

En god start er å ta sjekker fertiliteten.. Og gi deg med å vente til alt er perfekt med å få barn, det «passer» aldri. Man kan leve fullverdige gode liv uten barn, men om det er en stor drøm du har bør du iallefall prøve så du slipper å tenke «hva hvis»… 

Anonymkode: e5a0b...428

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Er vel bare å slutte på prevensjon og sette i gang? Blir du ikke gravid innen 7 -8 mnd. ville jeg oppsøkt hjelp.

Jeg ble gravid på første forsøk som 36 åring. 

Du burde ikke ta sorgene på forskudd🙂

Anonymkode: cabc3...48e

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet
Akryl skrev (2 minutter siden):

Det er mange 40 åringer som får barn nå til dags.  Så hvis du nå går for barn, så er du nok mor snart.

Ikke så veldig mange. Ca bare 5 % av de fødende er over 40 år.

Anonymkode: 3a0ee...6bc

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er 79 mod og mitt søsken 84, min mor var på 35 året med meg og 40 året med mitt søsken, så du har ennå tid 

Anonymkode: ea0a2...8cf

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Selvsagt er det ikke for sent, prøver du og partner å få deg gravid da?

AnonymBruker
Skrevet
TomSawyer skrev (1 minutt siden):

Det er dessverre ikke alltid like selvsagt. Hvor lenge en kvinne er fruktbar er variabelt 

Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Er vel bare å slutte på prevensjon og sette i gang? Blir du ikke gravid innen 7 -8 mnd. ville jeg oppsøkt hjelp.

Jeg ble gravid på første forsøk som 36 åring. 

Du burde ikke ta sorgene på forskudd🙂

Anonymkode: cabc3...48e

Godt råd. Hiv deg rundt å gjør noe med det. 36 år er ingen alder å snakke om.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg skjønner ikke. Prøver dere å få barn?

Anonymkode: e9c15...483

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Det er dessverre ikke alltid like selvsagt. Hvor lenge en kvinne er fruktbar er variabelt 

Selvsagt, men det første spm. er nå likevel om de prøver, eller om partneren utsetter og utsetter det..?

AnonymBruker
Skrevet

Har du LYST på barn da? Eller er det bare noe du har tenkt du skal få?

Anonymkode: e9d34...d47

AnonymBruker
Skrevet
32 minutter siden, AnonymBruker said:

Ja. Det er dette som kan kalles sutring!  Om 15-20 år kan du begynne å pipe om at alt er for sent når du har hus og samboer.
Barn er selvfølgelig ikke for sent. Bra du tenker på det nå! Mann deg opp litt (rett deg opp i ryggen, altså). Du har fått til masse! Mye mer enn mange på din alder! Glasset ditt er ikke halvveis tomt engang.

Anonymkode: 71d4f...aec

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (34 minutter siden):

Prøver dere å få barn? Synes det mangler endel info i HI. 

Anonymkode: b5e20...bd2

Skrevet

Tja.. jeg fyller 36 til sommeren og har tenkt å vente ett år med å påbegynne prøving med nr 2. Synes ikke jeg er for gammel når jeg nærmer med 37 heller.

Hvis dere har lyst på barn høres det jo ut som situasjonen deres ligger godt til rette for det? Bare å hoppe i det :) 

AnonymBruker
Skrevet
TomSawyer skrev (1 time siden):

Prøver ikke nei. Vi har sjelden sex. Og han bruker kondom.. jeg går ikke på noe. Vi har snakket om det, han sier vi ikke skal bruke beskyttelse mer, men så gjør han det likevel. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Prøver ikke nei. Vi har sjelden sex. Og han bruker kondom.. jeg går ikke på noe. Vi har snakket om det, han sier vi ikke skal bruke beskyttelse mer, men så gjør han det likevel. 

Det er jo i utgangspunktet ikke for sent å få barn nå, men høres ikke ut som han er så ivrig på å få barn? 

Anonymkode: 6a3ce...c55

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (41 minutter siden):

Det er jo i utgangspunktet ikke for sent å få barn nå, men høres ikke ut som han er så ivrig på å få barn? 

Anonymkode: 6a3ce...c55

Ts her. Han sier han vil ha barn, men ikke enda. Jeg prøver fortelle han at jeg ikke akkurat kan vente så lenge..  

AnonymBruker
Skrevet
3 hours ago, AnonymBruker said:

Ts her. Han sier han vil ha barn, men ikke enda. Jeg prøver fortelle han at jeg ikke akkurat kan vente så lenge..  

Vil du ha barn da?

Anonymkode: 0c245...58e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...