Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei

jeg venter utålmodig på å ta en gravidtest etter egguttak fredag forrige uke. Merker ingen symptomer foreløpig. Dere som ble gravide med ivf, fikk dere noe symptomer før test? Jeg skal teste meg med blodprøve på fredag, 14 dager etter egguttak

Anonymkode: 3dff8...85c

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Hei

jeg venter utålmodig på å ta en gravidtest etter egguttak fredag forrige uke. Merker ingen symptomer foreløpig. Dere som ble gravide med ivf, fikk dere noe symptomer før test? Jeg skal teste meg med blodprøve på fredag, 14 dager etter egguttak

Er ikke noe annerledes med symptomer ved ivf og vanlig graviditet. 

Når symptomer dukker opp er veldig individuelt - noen har mye tidlig, andre har lite hele tiden. 

Jeg har aldri fått symptomer før rundt uke 5 - etter Forventet mens og etter testdag ved ivf. 

Symptomene skyldes økning i hcg, og når det begynner å stige spørs på når egget potensielt fester seg.. Hvor raskt det fester seg kan variere basert på embryoets alder. 

Du finner nok mange i samme situasjon inne på prøver forumet. Mange ivf'ere der. 

Anonymkode: 4dc74...79a

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Hei

Med første hadde jeg ingen før jeg kjente spark. 
Med andre fikk jeg symptomer med en gang nesten og før test. 

Anonymkode: b6f34...a21

AnonymBruker
Skrevet

Det er ingenting forskjellig med graviditet med og uten ivf. Hadde ingen symptomer før magen kom.  

Anonymkode: 11060...bd9

AnonymBruker
Skrevet

Etter alle mine 5 ivf forsøk og x antall innsettinger.. har jeg ikke hatt noen symptomer di gangene jeg har vært gravid mens masse symptomer når jeg  ikke har blitt gravid

Anonymkode: 96993...f77

AnonymBruker
Skrevet

Jeg fikk ikke symptomer før slutten av uke 5, og da var det ganske vagt. Jeg kjente meg uggen. I uke 6 gikk jeg fra uggen til veldig kvalm, og begynte å kaste opp. Jeg husker at jeg kjente meg lykkelig de første gangene jeg hang over doskåla, fordi jeg visste det var fordi jeg faktisk var blitt gravid (jeg ble veldig plaget av kvalme og oppkast, så etter hvert kan jeg ikke si jeg var direkte lykkelig for det mer). 

Eller fikk jeg småblødninger samme dag som jeg tok en test hjemme, det tilsvarte 13 dpo. Jeg hadde også smerter som kjentes nøyaktig som menssmertene jeg pleier og ha. Og puppene gikk fra å være ømme og litt større til å krympe og ikke være ømme mer, akkurat som vanlig rett før mensen. Testen var positiv, men jeg var overbevist om at det var i ferd med å gå galt. Det gjorde det ikke.

Jeg har hatt et svangerskap etter IVF og et etterpå uten hjelp, og det artet seg nøyaktig likt. Småblødninger og smerter rundt tiden for forventet mens samtidig som ømheten i puppene forsvant. Og ingen til annet før jeg ble kvalm og så begynte å kaste opp da jeg var 5-6 uker på vei. 

Anonymkode: 746c3...f1d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...