AnonymBruker Skrevet 16. mars 2024 #1 Skrevet 16. mars 2024 Nå har jeg gitt etter for at datteren min skal få hull i ørene. Hun har mast i noen år, og fått samme beskjed: hun får når hun klarer å ta i begge ørene selv om det første gjorde vondt og skjønner at de må stelles i etterkant. Hun er såpass ung at det er superviktig at dette gjøres pent. Sett at hull hos yngre barn har endt opp feil etter hvert som øreflippen blir større. Dere som har tatt på 5-8 åringer, hvor tok dere? Hos frisøren eller gullsmed, piercing-sted? Forslag til steder i Drammen som utfører dette, tas i mot med takk. Anonymkode: 45abb...512
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2024 #3 Skrevet 16. mars 2024 Tok hos piercing studio. Eldste tok hos frisør med pistol - det var tortur.. Bruk av nål hos piercing studio var mye bedre. Anonymkode: bebd7...717 2
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2024 #4 Skrevet 16. mars 2024 Bruk Piercingstudio. Mye mindre risiko for infeksjoner, i tillegg til at de er bedre på dette enn frisører. Vi tok på Posh piercing i Oslo (dere kan jo vurdere å ta turen inn til (stor)byen?) Anonymkode: a42b8...34e 2
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2024 #7 Skrevet 16. mars 2024 Absolutt piercing studio. Anonymkode: 66d92...e5d
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2024 #8 Skrevet 16. mars 2024 Piercingstudio. Public Pride Piercing, Havnegata 30 i Drammen 😊 Ståle jobber tirsdager og onsdager 11-18, aldri hatt noe problemer med mine der i fra - han har vært i gamet lenge og jeg var hos han første gang for over 20 år siden 😅 Anonymkode: 90a62...acd 1
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2024 #9 Skrevet 16. mars 2024 Vi tok på piercingstudio. Hun fikk på 7årsdagen sin. Det var fint- vi hadde snakket om alle detaljer på forhånd, hun visste det skulle stikkes med nål, hun visste det kunne blø, hun visste det var vondt. Hun ønsket allikevel å gjennomføre det. Da hun skulle få hull brukte pierceren lang tid på å måle hvor på øret hullet skulle være og målte seg frem til hvor hullet ville være når øret vokser. Alt gikk rolig og trygt for seg og vi snakket sammen om at hvis det ble for vondt så ga vi oss på et hull. Pierceren stakk hull i den tykkeste øreflippen først, for det var vanskeligst og gjorde vondest. Det gikk fint for jenta mi og hun fullførte to hull. Ingen komplikasjoner og pene hull. Og ikke minst- veldig fornøyd jente Anonymkode: d1458...18e
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2024 #10 Skrevet 16. mars 2024 Takk for alle svar! Tenkte at det var lettere å skyte hull siden det går kjappest, men kanskje piercing er lettere... -TS Anonymkode: 45abb...512
vafle Skrevet 16. mars 2024 #11 Skrevet 16. mars 2024 Er jo ikke vondt å skyte? Presisjonen og riktig plassering er vel en annen ting hos gullsmed, etter min erfaring. Møkk å ikke ha hull på samme sted i begge ører 🤔 1
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2024 #12 Skrevet 16. mars 2024 Det er vondt å skyte, jo! Tok to ganger hos frisør, 1. gang måtte de tas ut og 2. gang strevde jeg leeeeenge etterpå. Har kun det ene hullet fra frisør i bruk i dag, ellers er alle nye tatt i piercingstudio - har totalt 7 øreflipp hull. Har også i helix, tragus og conch, og de og var mindre vonde å ta en hullene hos frisør. https://safaribodyart.no/repistol-vs-piercingn-l.html Anonymkode: 90a62...acd
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2024 #13 Skrevet 17. mars 2024 Min tok hos frisør. Er de under 10/12 år så syntes jeg det er best. Det er mye vondere hos piercing studio og hullene blir større også. Så lenge man går til en flink frisør med erfaring så blir det akkurat like fint, rett og lav fare for infeksjoner. Hos frisøren så er de gjerne også 2 stk som gjør det samtidig. De måler og tegner opp, så teller de til tre og skyter i hvert sitt øre samtidig. Nettopp for å unngå at barna ender opp med et hull. Anonymkode: b2f60...05f 1
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2024 #14 Skrevet 17. mars 2024 For all del, IKKE ta hos frisør. Les om barn og hull i ørene her. https://www.pinpoint-piercing.no/single-post/2015/05/05/hull-i-ørene-på-barn Anonymkode: 9c12b...f41
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2024 #15 Skrevet 17. mars 2024 Jeg blir skikkelig usikker nå merker jeg.. Slet jo veldig med mine egne hull tatt hos gullsmeden husker jeg. Men samtidig måtte jeg også ta ut piercingen min på grunn av betennelser, så vet ikke om det er så mye bedre. -TS Anonymkode: 45abb...512
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2024 #16 Skrevet 17. mars 2024 AnonymBruker skrev (14 timer siden): Tok hos piercing studio. Eldste tok hos frisør med pistol - det var tortur.. Bruk av nål hos piercing studio var mye bedre. Anonymkode: bebd7...717 Min datter tok hull i ørene hos frisøren men det var mer som en stiftemaskin, ikke pistol. Anonymkode: 4ba33...9c2 1
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2024 #17 Skrevet 17. mars 2024 Jeg har tatt hull både hos frisør og piercer, og anbefaler det siste. Et av frisørhullene ble det mye tull med, det ble blant annet skjevt inni. De har også mer arrvev. Hullene tatt med nål er finere, og smykker henger finere i dem. Pierceren tok hensyn til vinkelen på ørene mine når hun stakk, noe som ikke er mulig med pistol. Helt umiddelbart var det vondere å bli stukket med nål, men smerten gikk raskt over. Med pistol kjente jeg ingenting de første minuttene, men når smerten kom tok det timer før det ble bedre. Anonymkode: f585a...db8
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2024 #18 Skrevet 17. mars 2024 Venter med hull på barna men ut fra erfaring med egne hull så vil jeg fraråde frisør. Dritvondt og hullene er så og si ubrukelige. Anonymkode: 4c1f4...6fa
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2024 #19 Skrevet 17. mars 2024 Selvfølgelig til et piercingstudio. Eller pleier du gå til piercingstudio for å klippe deg? 🙊 Anonymkode: d5e84...344
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2024 #20 Skrevet 17. mars 2024 Piercingstudio. Hun syntes det var utrolig vondt, men klarte å ta begge ørene. Andre som har vært hos frisør og "skutt" hull med piercingpistol har visstnok ikke kjent så mye til det og de har grodd uproblematisk. Hullene til mi datter er nydelige, helt perfekte. Selv tok jeg det med piercingpistol da vi ikke visste bedre for tjue år siden, og jeg har mye problemer med mine hull nå i voksen alder. Jeg vil heller gi barna den smerten det er å pierce enn å leve med slike hull jeg har. Jeg har tatt flere i voksen alder på piercingstudio, og det har aldri vært noe problem med dem. Jeg synes ikke sånt gjør vondt heller, men så er jeg voksen og visste bedre hva jeg gikk til. Anonymkode: 55308...b68
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå