Gå til innhold

Bryllup

Gjest Anti-Ekteskap

Fremhevede innlegg

Gjest Gjest_Pia_*
Skrevet

Helt snodig innlegg etter min mening. Greit at du og mange med deg ikke vil,

men hvorfor har du noe imot at andre vil gifte seg?

Det er jo ikke påbudt, man velger det?

Hvorfor i all verden forby det?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvor vil du med denne tråden, egentlig?

Har du så sterkt behov for å fortelle at du er imot ekteskapet som institusjon?

Passer den ikke bedre under Generell Debatt?

Skrevet
Ekteskap, samboerforhold, kjæresteforhold er tydeligvis ikke noe for deg. For de tingene henger sammen syns jeg.

Jeg er lykkelig gift, og ser ikke på ekteskapet vårt som en institusjon. Har det bedre med han enn alene, og derfor er jeg gift med han.

Heldigvis velger vi dette selv, så du må da bare fortsette å være ugift  ;)

Ikke sant!! ?!

Det er da ikke fordi vi er gift at vi ønsker å være trofast og ta vare på hverandre osv, det er jo fordi vi har det forholdet vi har at vi ønsker å være gift.

Det å gifte seg dikterer ikke hvordan man skal forholde seg til hverandre, følelser osv. Man er ikke det spor forskjellig fra f.eks samboere på det feltet.

Det eneste som skjer når man gifter seg er at man "registrerer" sitt forhold hos "samfunnet" og forteller omverdenen om hvilke følelser man har.

For meg er "poenget" med ekteskap nettopp det at man er "offisielt samhørende". "Samfunnet" vet at vi er hvernadres nærmeste pårørende, at vi skal arve hverandre, at vi har felles øknomi osv.

Alt dette kunne vi hatt uten å være gift, men da måtte vi "ordnet" det hver for seg. Ekteskapet er en ypperlig "pakkeløsning".

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...