Gå til innhold

Bryllup

Gjest Anti-Ekteskap

Anbefalte innlegg

Gjest Anti-Ekteskap
Skrevet

Jeg synnes at det burde bli ulovlig og gifte seg.

Ser ikke vitsen i det. Hvorfor vil egentlig folk fri villig sette på seg de to minste håndhjernene i værden.

På mange måter er jo ekteskap en fin institusjon men hvem vil leve i en institusjon?

Men her inne vil nok alle si seg uenig i denne påstanden at Bryllup er en helt unødvendig ting og er noe vi like godt kan stoppe og drive på med.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Synes du begrunner dårlig HVA du mener er problemet med ekteskap..

Skrevet
Synes du begrunner dårlig HVA du mener er problemet med ekteskap..

Du stiller for store krav til spørsmålsstilleren.

Skrevet

Hehe, mulig det *ler*

Men jeg kunne godt tenke meg å bli med på en diskusjon om dette, men tror jeg heller går og legger meg jeg..

Skrevet

Stakkars deg, du må virkelig ha opplevd noe grusomt siden du vil forby andre å være lykkelige.

Gjest Anti-Ekteskap
Skrevet

Nei faktisk ikke. Jeg er bare veldig negativ innstilt når det gjelder Brullyp og Ekteskap og alt sånt.-

Men til deg som sier at jeg ikke vil at andre skal være lykkelige til det svarer jeg,

man trenger ikke være gift for og være lykkelig.

Skrevet

Heisann;-)

Mange lever jo i samboerforhold i mange år, lever og bor akkurat som gifte folk. Så for mange er "håndjernene" der allerede for dem som føler det som et fengsel eller instutisjon.

Det jeg opplever at folk flest som gifter seg har som motiv er ikke å forplikte og kneble, men å gi den man elsker en symbolsk hedersærklæring. Det er en hyllest til kjærligheten og når den sitter dypt nok kommer ofte ønske om å inngå ekteskap. Ekteskap er jo ikke noe nytt fenomen, og det er noe som foregår uansett religion og overbevisning.

Så de håndjernene dine, de tror jeg kommer snikende med forpliktelser, økonomi, barn,jobb----- i det hele tatt alt vi mennesker gjør for å leve. MEN, de som velger å gifte seg har vel funnet den personen i sitt liv som IKKE legger bånd på seg, men som man kan utvikle seg sammen med og hver for seg!! Så ekteskap, det kan vel på den annen side bli sett på som FRIHETEN;-)

Hos meg er det ikke så dramatisk uansett, jeg elsker fyren og han meg. Vi har lyst å gifte oss begge to, vi vil ha den opplevelsen sammen og sammen med familie og venner. En fest og en hyllest til kjærligheten. Merker allerede at vi er som nyforeskede!! ;)

Gjest Gjest_frida_*
Skrevet

Når man legger inn et innlegg som så tydelig er ment å provosere, kan du vel i det minste gidde å lese korrektur først. Blir jo bare fordummende det her. Og særlig når du ikke klarer å gi noen gode begrunnelser for synet ditt.

Jeg må imidlertid si meg delvis enig i essensen i det du skriver. Jeg er heller ikke noen fan av bryllup. Men det er utelukkende fordi jeg mener man ikke trenger noe synlig symbol eller bevis på at man elsker hverandre.

Gjest Anti-Ekteskap
Skrevet

Jeg skrev ikke det innlegget her for og provosere...Og jeg tror heller ingen blir provosert av det..Jeg skrev det jeg mente om brullyp..

Skrevet

Ok, dumt av meg. Jeg blei i hvertfall litt provosert. Men det er kanskje bare meg. ..

frida

Skrevet

Godt du ikke har tenkt å gifte deg da.. kjipt å sende ut 50 brullypsinvatisjoner ;)

Skrevet (endret)

Ekteskap, samboerforhold, kjæresteforhold er tydeligvis ikke noe for deg. For de tingene henger sammen syns jeg.

Jeg er lykkelig gift, og ser ikke på ekteskapet vårt som en institusjon. Har det bedre med han enn alene, og derfor er jeg gift med han.

Heldigvis velger vi dette selv, så du må da bare fortsette å være ugift ;)

Endret av Piper
Gjest Anti-Ekteskap
Skrevet

Det skal jeg...Om jeg lever til jeg er 130.

Gjest Fruktkake
Skrevet
Jeg synnes at det burde bli ulovlig og gifte seg.

Ser ikke vitsen i det. Hvorfor vil egentlig folk fri villig sette på seg de to minste håndhjernene i værden.

På mange måter er jo ekteskap en fin institusjon men hvem vil leve i en institusjon?

Men her inne vil nok alle si seg uenig i denne påstanden at Bryllup er en helt unødvendig ting og er noe vi like godt kan stoppe og drive på med.

Du har din fulle rett til å være imot ekteskap, men hvorfor i all verden skal det bli ulovlig?

Gjest LoisLane
Skrevet

Jeg.

Merker ikke noe til håndjern, jeg. Jeg får hjelp og støtte av mannen min - både praktisk og følelsesmessig - og det gir jeg gjerne tilbake også. Vi er jo glad i hverandre!

Er det deg, King James???

Gjest Bridezillan...
Skrevet

Hei.. Må jo bare tilføye at når man har valgt å få barn sammen er det å være gift veldig viktig for alle rettigheters skyld i tilfelle død eller alvorlig sykdom....feks... Og jeg har funnet min tvillingsjel, så derfor!!!

Anki

Skrevet

Skjønner ikke helt poenget med innlegget til trådstarter jeg.

Først: hvis du seriøst vil diskutere ekteskap og få seriøse svar på hva folk mener om det - både de som er for og imot - ville jeg kanskje lagt det et annet sted enn her hvor innleggene leses og skrives av folk som planlegger bryllup. (Tror ikke folk som ikke planlegger bryllup leser noe sørlig her ergo vil du kun få svar fra folk som er positiv til ekteskap.)

Og hvis du har funnet ut at det ikke er noe for deg - FLOTT. Men hvorfor i ale dager skal du bry deg med hva andre velger å gjøre? Hvorfor skal det bli ulovlig? Hvis Ola og Kari velger å gifte seg så må vel de få stå like fritt til å gjøre det - som at du står fritt til å ikke gjøre det????

Skrevet

Ser ikke på ringene som håndhjern :grine2:

Skrevet

Tråden er ryddet.

Misty (mod)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...