AnonymBruker Skrevet 16. mars 2024 #1 Skrevet 16. mars 2024 Hei! Dere som har barn mellom 4-8 år, hvor mye krangler de? Daglig, ukentlig, sjeldent? Blir de fysiske med hverandre? Takk til dere som bruker tid på å legge igjen svar 🥰 Anonymkode: 41d6b...7c7
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2024 #2 Skrevet 16. mars 2024 Hos oss som hadde 4 barn med 5 års mellom så kranglet de 2 minste mye. Var nok mest pga sjalusi fra den nest minste som hadde vært minst frem til minste ble født. (De er ikke i den alderen nå altså, men det var slik det var i den alderen, og egentlig frem til minste ble 16. ) De er voksne nå. Anonymkode: 1ee49...3ba 1
vea Skrevet 16. mars 2024 #3 Skrevet 16. mars 2024 (endret) Har en 5 og 7åring av samme kjønn, de krangler sjeldent, de kan være uenig men vi har prenta inn at det kan løses så de kommer gjerne å sier fra så vi kan komme til felles enighet. Kanskje én gang i mnd at noen har dytta eller klypt eller slått i frustrasjon. Med det sagt er jeg oppvokst med flere søsken enn de fleste å jeg vil si at noen kranglet mye mer enn andre, også fysisk. Gjerne de som var tettest i aldersforskjell. Endret 16. mars 2024 av vea Korrektur 1
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2024 #4 Skrevet 16. mars 2024 Har et barn på 4 og et på 5. ulikt kjønn. De kan til tider krangle dagen lang. Og da også bli fysiske mot hverandre. Merker det er mer krangling når de ikke har hatt tid fra hverandre på ei stund (feks mot slutten av helga, på ferie, ved sykdom i hus osv). Minste egler på seg eldste MYE, og har gjort det fra hun var ganske liten. Storebroren har aldri gjort igjen før kanskje siste halve året, og nå tar han skikkelig igjen også😅 sånn i gjennomsnitt vil jeg si at de krangler 5 av 7 dager i uka, men kanskje fysiske mot hverandre en gang i uka. Og da kan kranglingen være alt fra en bitteliten krangel om dagen til konstant krangling hele dagen jeg selv har en haug med søsken, og ene søstera mi krangla jeg konstant med til laaaangt oppi tenårene. Mens jeg har en lillebror (som er tettest i alder med meg) som jeg aldri kan huske å ha kranglet med noensinne, og som jeg fortsatt har omtrent daglig kontakt med. Anonymkode: bb0e4...fbc 1 1
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2024 #5 Skrevet 16. mars 2024 Jeg har to barn på 4 og 5,5. Jeg oppfatter det som at de krangler lite. Akkurat hvor grensen for hva som er krangling og hva som er en uenighet, vet jeg ikke helt da, kanskje andre ville tenkt at de krangler mer enn jeg hva jeg tenker. De blir ikke fysiske med hverandre. Kranglingen arter seg som regel ved at en av dem kommer til mannen eller meg og "sladrer" på den andre, og den andre roper "nehei, det sa/gjorde jeg IKKE" eller noe sånt. Evt. roper de til hverandre, uten å involvere oss. Typisk om at den ene mener den andre sa eller gjorde noe som den andre mener den ikke sa eller gjorde. Det skjer ikke daglig, men sikkert et par ganger i uken. De blir raskt enten enige, eller deler seg og leker videre hver for seg en stund, før de finner sammen igjen. Da den yngste var mellom 2 og 3 år, kunne hun bli fysisk med den eldste og både slå og bite. Det skjer ikke lenger. Anonymkode: e18ce...077
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2024 #6 Skrevet 16. mars 2024 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Hei! Dere som har barn mellom 4-8 år, hvor mye krangler de? Daglig, ukentlig, sjeldent? Blir de fysiske med hverandre? Takk til dere som bruker tid på å legge igjen svar 🥰 Anonymkode: 41d6b...7c7 Mine barn på 5 og 7 krangler hver dag... Men leker også fint sammen hver dag. De er gutter. Når de blir fysiske så slår de hverandre eller dytter. Da er det gjerne harde slag på ryggen eller brystet. Er ikke hver dag de slår altså. Vi jobber myyyye med følelsesutbrudd, hva de skal gjøre når de blir sinte, hvordan løse konfliktene som oppstår, osv osv Kjenner på en viss framgang, siden de nå kan løse noen konflikter alene og uten at vi måå styrte til. Så litt har det roet seg. Men de er to forskjellige sjeler, som er stae begge to🤪 Anonymkode: d8753...352 1
Sententia Skrevet 16. mars 2024 #7 Skrevet 16. mars 2024 Har tre stk mellom 3 og 9. De krangler veldig sjeldent. Kanskje en gang i mnd? Og da helst de to yngste. Jeg har heller aldri kranglet med lillebroren min. Pappa påstår vi var nære på en gang, men det endte heller med at broren min gikk ut og spilte fotball 🤣 jeg kranglet dog mye med vennene hans!! Husker til og med jeg la han ene i bakken fordi han var så irriterende..
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2024 #8 Skrevet 16. mars 2024 Mine er 6&9 krangler daglig. Både med hverandre men også med oss som foreldre. Ikke fysiske, men det verbale sårer minst like mye Anonymkode: 4ebc8...cc4 1
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2024 #9 Skrevet 16. mars 2024 Har en på 3 og ei på 7. De krangler hele tiden . Jeg blir gal ... Anonymkode: d15f6...104 1
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2024 #10 Skrevet 18. mars 2024 AnonymBruker skrev (På 16.3.2024 den 20.04): Hei! Dere som har barn mellom 4-8 år, hvor mye krangler de? Daglig, ukentlig, sjeldent? Blir de fysiske med hverandre? Takk til dere som bruker tid på å legge igjen svar 🥰 Anonymkode: 41d6b...7c7 2 og 6 år. Slår hverandre litt hver dag, krangler kanskje 8 ganger i løpet av en dag. Leker derimot masse sammen og har mye glede av hverandre. Anonymkode: 1ac2a...941
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2024 #11 Skrevet 18. mars 2024 AnonymBruker skrev (På 16.3.2024 den 23.22): Mine barn på 5 og 7 krangler hver dag... Men leker også fint sammen hver dag. De er gutter. Når de blir fysiske så slår de hverandre eller dytter. Da er det gjerne harde slag på ryggen eller brystet. Er ikke hver dag de slår altså. Vi jobber myyyye med følelsesutbrudd, hva de skal gjøre når de blir sinte, hvordan løse konfliktene som oppstår, osv osv Kjenner på en viss framgang, siden de nå kan løse noen konflikter alene og uten at vi måå styrte til. Så litt har det roet seg. Men de er to forskjellige sjeler, som er stae begge to🤪 Anonymkode: d8753...352 De slår ikke fordi de er GUTTER, men fordi de ikke har lært seg å regulere følelsene sine og uttrykke dem med ord. Djeez. Snakker om å være trangsynt. Anonymkode: 1ac2a...941 2
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2024 #12 Skrevet 18. mars 2024 AnonymBruker skrev (29 minutter siden): De slår ikke fordi de er GUTTER, men fordi de ikke har lært seg å regulere følelsene sine og uttrykke dem med ord. Djeez. Snakker om å være trangsynt. Anonymkode: 1ac2a...941 DETTE!!! Anonymkode: ce7c7...299 1
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2024 #13 Skrevet 18. mars 2024 Har tre barn, begge kjønn, med 3 års mellomrom mellom hver, og de har kranglet MYYYEE!! Om ikke eldste og mellomste kranglet, så kranglet mellomste og minste, og hvis mot formodning ikke de kranglet, så kranglet eldste og minste (som det da er 6 år imellom...). De har aldri vært fysiske, men krangling; oh yes! Det ga seg da eldste nærmet seg tenårene, så vi har aldri hatt noe smelling med dører, skriking, "kalling" e.l. De kranglet i fra seg da de var små, tror jeg. Anonymkode: 6096b...6dc
solsolsol Skrevet 18. mars 2024 #14 Skrevet 18. mars 2024 Ingen av mine har slått eller sånt, men det har vært en del (mye) småkrangling mellom noen av de. Mest av typen: Barn 1: "åh, jeg elsker sånne røde blomster" Barn 2: "Den blomsten der heter faktisk rose og den er ikke rød den er burgunder" *10000 og om absolutt alle ting den ene eller andre sier.
solsolsol Skrevet 18. mars 2024 #15 Skrevet 18. mars 2024 Ok, det hørtes kanskje ikke så ille ut, men med en haug unger er det sykt irriterende og slitsomt å høre på 😅
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2024 #16 Skrevet 18. mars 2024 Daglig, og de blir fysiske. Skjønner ikke hvordan de har lært å slåss sånn der. De har "alltid" krangla slik, men det har begynt å roe seg nå, ved 9 og 11 årsalder. Det skjer enda (men lite fysisk nå, det hender det har vært et spark her og der), men muligens mer ukentlig, og sjeldnere, og stort sett er det kjekling og at de irriterer hverandre. Eldste har roet seg mye ned det siste året. Ser noen nevner kjønn. Jeg har to jenter. Anonymkode: d2c20...bc7 1
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2024 #17 Skrevet 18. mars 2024 Vi var 2 jenter med 1 år mellom og vi kranglet MASSE også fysisk, var helt crazy det. Så nei, ikke bare gutter som sloss. Ser tilbake at vi ikke lærte å regulere følelser og aldri ble møtt på følelsene, trolig derfor vi var slik. Anonymkode: ce7c7...299 1
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2024 #18 Skrevet 19. mars 2024 Nå er de 10, 12 og 14. Minste gutt og de to eldste jenter. Da de var små kranglet de aldri og hele småbarnstiden var egentlig for god til å være sann, men etter alle begynte på skolen er de både bestisser og irriterer hverandre regelmessig gjennom dagen😅 jentene kan bli litt fysisk med hverandre, men det er ikke så ofte. Anonymkode: 6ec97...fea
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2024 #19 Skrevet 19. mars 2024 AnonymBruker skrev (På 18.3.2024 den 10.56): De slår ikke fordi de er GUTTER, men fordi de ikke har lært seg å regulere følelsene sine og uttrykke dem med ord. Djeez. Snakker om å være trangsynt. Anonymkode: 1ac2a...941 Hehe, må le litt. Jeg skrev ingen steder at de krangler fordi de er gutter. Vet ikke hvor du leste det. Jeg bare informerte i teksten at de er gutter. Vet ikke helt hvem som er trangsynte her😂 Anonymkode: d8753...352 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå