Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vi er begge 40 år nå. Har i flere år ikke vært tiltrukket av han lengre. Vi lever i et samboerskap basert på vennskap, men ikke et snev av intimitet, kos, sex og nærhet. Jeg ønsker så inderlig å være tiltrukket av ham, men jeg bare får det ikke til. Jeg føler meg også slem som avviser forespørsler om sex. Han er ellers en snill og grei kar som jeg er veldig glad i, men jeg ønsker ikke å ta på ham eller å ha sex med ham. Når det kommer til pleie av utseendet vårt, så føles det veldig skeivfordelt.

Jeg trener for å holde meg i form og for å ha litt muskler på baken, passer på kaloriinntaket for å ikke bli overvektig, unngår for mange blodsukkerspikes + bruker hudpleie og solkrem for å bevare fin hud, bruker tid på sminke og hår, bruker parfyme og velger å kle meg i fine, ordentlige klær. Mannen min derimot har virkelig latt seg forfalle. Han bryr seg 0% om klesstil, har totalt sluttet å trene, trykker i seg chips og sjokolade hele dagen og har blitt overvektig, hopper ofte over tannpuss, bruker ikke noe tid på hår eller hud, steller ikke skjegget, bruker aldri parfyme og i blant driter han i deodorant også.

Jeg føler meg generelt ikke tiltrukket av menn, spesielt ikke de rundt min alder. Jeg blir helt skrudd av av de upleiede skjeggene, de høye hårfestene, den røffe hudteksturen (som ofte også er rød fordi menn ikke gidder å bruke solkrem), magene som buler ut i kombinasjon med små lår og legger og til sist - de kjedelige, late klesstilene. 

Mange sier at menn eldes bedre enn kvinner - der menn eldes som vin, mens kvinner eldes som ost. Der er jeg helt uenig. De fleste kvinnene rundt min alder er fortsatt smellvakre. De fleste rundt meg kler seg ordentlig, bruker ekstra tid på hår og sminke, bruker parfyme, trener og har fortsatt fine, vakre former. Det er faktisk blitt sånn at det er de jeg fersker meg selv i å stirre ekstra på, og ikke noen mannfolk.

Noen andre som sliter med det samme?

Anonymkode: 46074...bfd

• Liker 6
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hvis det er så ille for deg får du gå fra han da , så både du og han finner en partner som dere vil ha det fint med. 🤷‍♀️   jeg er i 30 åra, nylig avsluttet "hygge"  med en mann som ønska jeg selv skylle sminke og fikse meg mer.  Men altså for min del bryr jeg meg ikke om hverken sminke eller utseende,  så da vil jeg heller ikke gjøre det bare fordi noen har et ønske om det 😅

Vi er alle forskjellig , og liker forskjellig 😊

Anonymkode: 981a1...273

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (45 minutter siden):

Jeg føler meg generelt ikke tiltrukket av menn, spesielt ikke de rundt min alder. Jeg blir helt skrudd av av de upleiede skjeggene, de høye hårfestene, den røffe hudteksturen (som ofte også er rød fordi menn ikke gidder å bruke solkrem), magene som buler ut i kombinasjon med små lår og legger og til sist - de kjedelige, late klesstilene. 

Der sier du vel egentlig alt?

Virker som om du hadde hatt godt av noen år i "sølibat" hvor du kun fokuserte på deg selv, dine verdier og interesser.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Høres ut som om du kanskje er bifil eller ikke har innrømmet at du egentlig er lesbisk?

Ikke har du tent på menn på årevis, og nå er det kvinner du virker å tiltrekkes av.

Kanskje mannen din merker akkurat det? Ingen unnskyldning for at han ikke tar vare på egen helse og utseende når han er i et forhold. Men om du egentlig ikke er seksuelt tiltrukket av menn lenger, så merkes det nok også av mannen din.

Hva har dere sammen gjort for å ta vare på kjæresteforholdet disse årene dere har slitt?

Anonymkode: adb60...1ee

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Du får bli lesbisk da, stakkars mannen som har kastet vekk masse tid på deg😅🤣🤣

Anonymkode: 7cb4d...194

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Om det er nokon trøst tenner ikkje vi på kvarandre heller 🤣🙈. Men vi er glad i kvarandre likevel.

Anonymkode: db2b6...97c

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

47% av kvinner tenner ikke på mannen sin seksuelt over tid. Du er mao ikke alene. Og det er jo også helt naturlig. De aller aller fleste er jo sammen med menn som ikke er attraktive.

Anonymkode: ce689...4a9

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Kanskje du skal revurdere hvilken legning du egentlig har....

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er selv bi, men er gift med en mann jeg også elsker. Jeg har imidleritid en annen kvinne på min alder, som jeg treffer ganske hyppig, og som jeg har hatt et mye lengre forhold til enn mannen min. Han kjenner selvfølgelig til henne.

Muligens trenger du å "sprite opp" livet ditt med en kvinne i tillegg. Jeg vet at jeg ville vært ulykkelig hvis jeg kun hadde mannen min. Mannen min er imidlertid, til forskjell fra din, veldig flink med å ta vare på seg selv, og ikke minst dekke alle mine behov.

Hadde jeg vært deg ville jeg seriøst vurdert å finne ut om du tenner mer på andre kvinner. 

K38

Anonymkode: 77639...a2b

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er enig med deg i at mange menn totalt driter i utseendet og at det er frustrerende. Jeg synes likevel det er mange kjekke menn der ute, men om øynene dine kun følger de vakre damene rundt deg så legger du nok ikke merke til de ;) 

Anonymkode: 1fc22...bf0

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Vi er begge 40 år nå. Har i flere år ikke vært tiltrukket av han lengre. Vi lever i et samboerskap basert på vennskap, men ikke et snev av intimitet, kos, sex og nærhet. Jeg ønsker så inderlig å være tiltrukket av ham, men jeg bare får det ikke til. Jeg føler meg også slem som avviser forespørsler om sex. Han er ellers en snill og grei kar som jeg er veldig glad i, men jeg ønsker ikke å ta på ham eller å ha sex med ham. Når det kommer til pleie av utseendet vårt, så føles det veldig skeivfordelt.

Jeg trener for å holde meg i form og for å ha litt muskler på baken, passer på kaloriinntaket for å ikke bli overvektig, unngår for mange blodsukkerspikes + bruker hudpleie og solkrem for å bevare fin hud, bruker tid på sminke og hår, bruker parfyme og velger å kle meg i fine, ordentlige klær. Mannen min derimot har virkelig latt seg forfalle. Han bryr seg 0% om klesstil, har totalt sluttet å trene, trykker i seg chips og sjokolade hele dagen og har blitt overvektig, hopper ofte over tannpuss, bruker ikke noe tid på hår eller hud, steller ikke skjegget, bruker aldri parfyme og i blant driter han i deodorant også.

Mange sier at menn eldes bedre enn kvinner - der menn eldes som vin, mens kvinner eldes som ost. Der er jeg helt uenig. De fleste kvinnene rundt min alder er fortsatt smellvakre. De fleste rundt meg kler seg ordentlig, bruker ekstra tid på hår og sminke, bruker parfyme, trener og har fortsatt fine, vakre former. Det er faktisk blitt sånn at det er de jeg fersker meg selv i å stirre ekstra på, og ikke noen mannfolk.

Det at du generelt ikke blir tiltrukket av menn rundt din egen alder handler jo om din egen manglende selvinnsikt.

Tipper du er typen som drar på klassefest 25 år etter VGS og blir sjokkert over hvor gamle alle ser ut, alle med unntak av deg deg selv da.

Du er jo bare en kvinnelig versjon av  "kjekk" mann på 40 år som generelt ikke finner damer rundt sin egen alder tiltrekkende fordi han minst ser ut som han er 32.  Den type patetiskhet er mest utrebdt blant menn, men tydeligvis gjelder den også for noen damer.

Anonymkode: ff5fc...3e7

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Er ikke noe intimitet hos oss heller, men vi er veldig glade i hverandre og trives sammen. Ingen av oss kunne ikke tenke seg å bli gamle med noen andre.

Par 60+ og -.

Anonymkode: f7d0b...3b6

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
7 hours ago, AnonymBruker said:

Æsj.

Anonymkode: ec1c8...48c

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (51 minutter siden):

Det at du generelt ikke blir tiltrukket av menn rundt din egen alder handler jo om din egen manglende selvinnsikt.

Tipper du er typen som drar på klassefest 25 år etter VGS og blir sjokkert over hvor gamle alle ser ut, alle med unntak av deg deg selv da.

Du er jo bare en kvinnelig versjon av  "kjekk" mann på 40 år som generelt ikke finner damer rundt sin egen alder tiltrekkende fordi han minst ser ut som han er 32.  Den type patetiskhet er mest utrebdt blant menn, men tydeligvis gjelder den også for noen damer.

Anonymkode: ff5fc...3e7

Jeg er veldig klar over at folk flest "forfaller" litt med alderen, inkludert meg. Poenget mitt er at jeg (og de fleste andre kvinner) jobber med det vi har, mens menn flest ikke orker å løfte en finger når det gjelder utseendet. 

Så er det jo det at jeg rett og slett ikke føler meg tiltrukket av menn for tiden. Jeg har skrevet selv i innlegget at jeg vil være det, men får det ikke til. Man kan ikke tvinge frem tiltrekning ved økt selvinnsikt og introspeksjon. Tiltrekning er noe som bare skjer. Det kan høres krast ut å beskrive menn på den måten jeg gjorde, men det er mine ærlige tanker å følelser rundt problemstillingen. Jeg orker ikke å sugarcoate det. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Helt ærlig,  det der skjeggegreie skjønner jeg ikke heller. Min man har også og jeg må innrømme at jeg synes det er bare ekkelt 

Anonymkode: d918d...8b9

• Liker 2
Skrevet

TS, jeg hadde også blitt irritert om jeg gjorde alt det du gjorde for å bevare et fint utseende, mens mannen min gjorde ingenting, inkludert å hoppe over deodorant og tannpuss. Æsj as. Du har fått noen kommentarer her fra folk som sikkert synes du er overfladisk, men jeg er helt uenig med dem. Det er ingenting galt med å faktisk bry seg om utseendet sitt. Det er altfor mange som blir for komfortable i forhold, også lurer de på hvorfor partneren plutselig ikke vil ha sex med dem. Hmm, la meg tenke. Kanskje det er fordi du tillot det selv å legge på deg 20 kg? 

Noe av det dummeste jeg ser og hører om, det er når folk forventer at andre skal være tiltrukket av dem bare fordi. Når en fyr med krøllete skjorte, ustelt hår og nakkeskjegg flørter med ei dame som åpenbart har brukt 1 time lengre på utseendet sitt før kvelden en han...vet du hva, da cringer jeg. Når en jente som er veldig overvektig hitter på en fyr som er kjekk, høy og veltrent..da cringer jeg. Det er en slags merkelig følelse av entitlement som noen har. Altså, å tro at man bare kan gå rundt å være direkte uattraktiv å samtidig forvente at andre skal synes at du er digg. Jesus christ.

HOWEVER, hvis du er ute på byen eller i offentligheten på dagen og du aldri ser en eneste mann som du synes er kjekk som også er rund din alder, da kan det jo være fordi du kanskje IKKE liker menn? Kanskje du er lesbisk? Eller i alle fall bifil med en trekning mot yngre menn? At du driver å kikker på pene damer, det er kanskje ikke tilfeldig.

Uansett, hvis du vil bevare forholdet, eller i alle fall trivselen i forholdet, så må du faktisk si til mannen din at han må kle seg litt bedre og holde seg unna chipsposen.

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg er veldig klar over at folk flest "forfaller" litt med alderen, inkludert meg. Poenget mitt er at jeg (og de fleste andre kvinner) jobber med det vi har, mens menn flest ikke orker å løfte en finger når det gjelder utseendet. 

Så er det jo det at jeg rett og slett ikke føler meg tiltrukket av menn for tiden. Jeg har skrevet selv i innlegget at jeg vil være det, men får det ikke til. Man kan ikke tvinge frem tiltrekning ved økt selvinnsikt og introspeksjon. Tiltrekning er noe som bare skjer. Det kan høres krast ut å beskrive menn på den måten jeg gjorde, men det er mine ærlige tanker å følelser rundt problemstillingen. Jeg orker ikke å sugarcoate det. 

Hvis mannen din ser ut som et takras, så er det kanskje flaks at du ikke føler deg tiltrukket av andre menn akkurat nå. Utroskap er aldri den beste løsningen.

Men nå bør du bruke en kombinasjon av virkemidler til å få mannen din å ta seg sammen. Han vil få det bedre i livet hvis han får til positiv endring. 

• Liker 1
Gjest WhisperingWind
Skrevet

Jeg ser du klager, så hva har du tenkt å gjøre med det?

Jeg gikk selv i fra eks fordi jeg ikke var tiltrukket lenger, men han var veltrent med sixpack. Utseendet hadde ikke noe å si. Han var en dårlig ektemann og far og narsissistiske trekk som gjorde at alt av følelser døde.

Jeg har en kjæreste nå. Grå i håret og som har litt bamsemage. Herregud, den mannen er så sexy og flott at jeg angriper han som en hyene hver gang jeg ser han🤭

Er selv også veltrent og ser bra ut(42). 

Så for min del handler det om mer enn bare utseendet. Kjemi, personlighet, verdier, moraler, gode samtaler, humor etc.

Nå er min hygienisk da. Å ikke pusse tenner og stelle seg med de mest basis tingene er bare kvalmt og totalt uakseptabelt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...