Gå til innhold

Når tenker dere det er innafor å bare invitere venner i bursdag?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Nå er mine på siste året av barneskolen og de er blitt så forskjellige og fulle av konflikter.

Jeg merker meg at dette blir tydeligere i bursdagsselskap. Det blir klikker og noen havner utenfor og blir vitne til selskapet i stedetfor deltakere.

Er det da innafor å begynne å invitere venner man vet har det kjekt sammen?

Anonymkode: 19cc4...8b6

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Her har det vært vanligst å begynne på ungdomsskolen, men noen begynte i 7. med å bare invitere noen få. Men jeg synes det bør være godt under halvparten av en gruppe (for eksempel jenter i en klasse) før det er greit.

Anonymkode: ccba5...f6b

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Fra ungdomsskolen 

Anonymkode: 5af6d...5bd

• Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg som voksen hadde ikke klart å underbygge at det er greit at noen holdes utenfor, så jeg hadde forventet at alle ble bedt. Tenker at noen må ta på seg voksenhatten og sørge for at bursdagen blir inkluderende og fin for alle. 

Anonymkode: fd67f...51f

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Vi har startet med det fra 10 år. Da har de fått be med noen få venner på aktiviteter

Anonymkode: 207b2...216

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Etter at noen andre har begynt.

Anonymkode: 009c1...64f

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Synes det er greit hele tiden, så lenge man ikke utelater noen få. Er det 15 gutter i klassen er det helt innafor å invitere bare 5, men ikke ok å invitere 12 og utelate 3. Under halvparten eller alle. 

Anonymkode: 95664...3de

• Liker 10
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Her er dem 26 i klassen og stort sett like mange av hvert kjønn. Her bes venner😊

Anonymkode: 48056...8f8

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Fra ungdomsskolen er vanlig her. 

Anonymkode: 5e868...15d

AnonymBruker
Skrevet

Fra 5. klasse ønsket ikke min datter å feire med hele klassen eller alle jentene. Det ble for mange og det ble ikke hyggelig. Så i stedet for bursdag fant hun og de tre nærmeste vennene på noe sammen etter at alle hadde hatt bursdag. Enten overnatting, badeland, shopping etc. 

Nå i år så inviterer de hverandre til en liten bursdagsfeiring. Helt innafor. 

Anonymkode: bdf14...a96

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Synes det er greit hele tiden, så lenge man ikke utelater noen få. Er det 15 gutter i klassen er det helt innafor å invitere bare 5, men ikke ok å invitere 12 og utelate 3. Under halvparten eller alle. 

Nei set er ikke innafor 

Anonymkode: 5af6d...5bd

• Liker 2
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Vi startet i 4.klasse. Det var store konflikter i klassen, deriblant noen som plaget barnet mitt. Jeg ønsket at barnet skulle ha en fin feiring og det ble det ❤️ 

Anonymkode: e5f1e...1b3

• Hjerte 7
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Nå er mine på siste året av barneskolen og de er blitt så forskjellige og fulle av konflikter.

Jeg merker meg at dette blir tydeligere i bursdagsselskap. Det blir klikker og noen havner utenfor og blir vitne til selskapet i stedetfor deltakere.

Er det da innafor å begynne å invitere venner man vet har det kjekt sammen?

Anonymkode: 19cc4...8b6

Gjorde det når datteren min var 10, kjempe greit, hytte tur, shopping og middag på egon.

Anonymkode: 85352...4e2

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har lyst til å svare alltid. Jeg synes kravet om at man skal invitere mange flere enn man har plass og økonomi til er vanskelig å forholde seg til. Små selskap er for mange bedre å delta i, og hyggeligere å arrangere.

Våre barn har aldri ønsket store selskap, og ønsket å invitere 3-5 gode venner.  Det har de fått lov til, fra barnehage og gjør fortsatt på vgs.

Anonymkode: 41dd4...afe

• Liker 11
AnonymBruker
Skrevet

Fra 5.klasse er det innafor😊 Å tvinges til å invitere gjester man ikke ønsker er bare tull. 
Her slutter de i 4./5.klasse å invitere alle. Veldig fint😀

Anonymkode: a7fa9...86c

• Liker 2
Skrevet

Jeg mener det er greit dersom man kun inviterer noen få - altså f.eks de 3 nærmeste vennene, og da deles det ikke ut invitasjoner på skolen.

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Fra 5. klasse ønsket ikke min datter å feire med hele klassen eller alle jentene. Det ble for mange og det ble ikke hyggelig. Så i stedet for bursdag fant hun og de tre nærmeste vennene på noe sammen etter at alle hadde hatt bursdag. Enten overnatting, badeland, shopping etc. 

Nå i år så inviterer de hverandre til en liten bursdagsfeiring. Helt innafor. 

Anonymkode: bdf14...a96

Det er jo ikke innafor i det hele tatt. Garantert 2-4 personer i klassen som aldri blir invitert på noe som helst!

• Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 6
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Jeg har lyst til å svare alltid. Jeg synes kravet om at man skal invitere mange flere enn man har plass og økonomi til er vanskelig å forholde seg til. Små selskap er for mange bedre å delta i, og hyggeligere å arrangere.

Våre barn har aldri ønsket store selskap, og ønsket å invitere 3-5 gode venner.  Det har de fått lov til, fra barnehage og gjør fortsatt på vgs.

Anonymkode: 41dd4...afe

Hvis alle gjør som deg er det noen barn som aldri blir invitert i bursdag. Her inviteres hele trinnet/jentene/guttene.

Anonymkode: 090c8...268

• Liker 4
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Det er vel egentlig ikke greit.., det kan da være barn som aldri blir invitert i bursdag. Det er de som ikke har nære venner også.. 

Anonymkode: ad22b...171

• Liker 3
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Fra 5.klasse er det innafor😊 Å tvinges til å invitere gjester man ikke ønsker er bare tull. 
Her slutter de i 4./5.klasse å invitere alle. Veldig fint😀

Anonymkode: a7fa9...86c

Så fra 5. klasse er det da noen som aldri blir invitert på noe. Det er faktisk hjerteskjærende å være 9/10 år og ikke bli foretrukket når de andre har bursdag. Det er ikke sånn at alle har noen nære venner der de blir invitert. 

Anonymkode: ad22b...171

• Liker 4
  • Hjerte 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...