AnonymBruker Skrevet 17. mars 2024 #61 Skrevet 17. mars 2024 8 hours ago, AnonymBruker said: Jeg har lært h*n oppdragelse og respekt for andre mennesker hjemmefra, jeg. Anonymkode: 435d0...6b3 Jeg ser ikke sammenhengen mellom det å hevde at man lærer unger respekt for andre og mene at det kan bli en trend med å være homofil om man har undervisning om mangfold på skolen. Anonymkode: d1280...fc7 2
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2024 #62 Skrevet 17. mars 2024 8 hours ago, AnonymBruker said: Jeg mener at det ikke er riktig å sidestille hva man er tiltrukket av, med hvilket kjønn man identifiserer seg som. Jeg mener at man som 8-9 åring ikke har begrep eller refleksjon rundt egen kjønnsidentitet. Dette er tanker og påvirkning som kommer utenifra. Og det er altfor tidlig for et barn å skulle forventes å mene noe om det i det hele tatt. Kan en velge bort schizofreni? Antagelig ikke. Men debatten er for mye å et barn å bli involvert i. Anonymkode: da8b6...450 Hvorfor fantes det transer før internett og undervisning om kjønnsidentitet på skolen om transpersoner er et resultat av det sosiale. For de som faktisk er et annet kjønn så viser dette seg svært tidlig om foreldrene et trygge omsorgsgivere. Anonymkode: d1280...fc7 2
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2024 #63 Skrevet 17. mars 2024 8 hours ago, AnonymBruker said: Selvmord og selvmordstanker er høyt blant transungdom fordi så og si all ungdom som kommer ut som trans, sliter med depresjon, angst, spiseforstyrrelser, og spesielt jentene har ofte autisme eller adhd i tillegg. De sliter ikke med dette fordi de er trans. De er trans fordi de sliter med den mentale helsen sin. Også finner de et miljø som drar de inn i varmen og lover at de vil føle seg bedre om de skifter kjønn. Anonymkode: a9cc7...597 De sliter med depresjon osv fordi de blir fortalt at de er feil av samfunnet og har å gjøre med voksne som ikke evner å se dem. Anonymkode: d1280...fc7 2 1
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2024 #64 Skrevet 17. mars 2024 7 hours ago, AnonymBruker said: Tull at de formidler om kjønn på denne måten i lærebøkene ja. Det fins bare to kjønn, hann og hunn. Man blir født som det kjønnet man er. Man kan ikke bare velge å være et annet kjønn. Men man blir bare født en gang, og får tildelt et kjønn deretter. Mitt barn skal tas ut av disse undervisningstimene - har hatt dialog med lærer om dette. Oppfordrer flere til å gjøre det samme for å vise at dette ikke er greit. Forøvrig sender jeg gjerne ungen min på besøk i moskè eller annet innenfor religion. Det er noe helt annet. Denne kjønnsdebatten og forvirringen er totalt unødvendig å tre ned på små barn Anonymkode: f7d70...519 Antar at du har reflektert over konsekvensene for ditt barn ved å gjøre hen til særingen i klassen som ikke kan lære om andre mennesker. Som lærer ville alarmen min gått om foreldre hadde ytret slike holdninger for foreldre er sjeldent rigide og intolerante på bare ett område. Anonymkode: d1280...fc7 2 2
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2024 #65 Skrevet 17. mars 2024 59 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg ser ikke sammenhengen mellom det å hevde at man lærer unger respekt for andre og mene at det kan bli en trend med å være homofil om man har undervisning om mangfold på skolen. Anonymkode: d1280...fc7 Fordi det BLE en trend. Jeg så det jo i mitt barns klasse. Plutselig var "alle" noe. Det rettet seg med årene, men det var ganske tydelig påvirkning fra disse timene. Og ellers trenger jo ikke mitt barn disse timene for å lære om respekt og mangfold, og lære at vi alle er forskjellige. Jeg gjør jo den jobben hjemme, slik foreldre skal. Anonymkode: 435d0...6b3 8 1
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2024 #66 Skrevet 17. mars 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): De sliter med depresjon osv fordi de blir fortalt at de er feil av samfunnet og har å gjøre med voksne som ikke evner å se dem. Anonymkode: d1280...fc7 Og derfor skal ALLE barn forvirres med transideologi som sier at de ikke nødvendigvis er det kjønnet de ble født som, bare fordi de liker ting som er mer typisk for det motsatte kjønn? Skjønner du hvor vilt det er? Man kan fint jobbe for aksept uten at transkjønnethet løftes frem som normalen, for det er det ikke. Anonymkode: ad5cb...e53 10 1
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2024 #67 Skrevet 17. mars 2024 AnonymBruker skrev (12 timer siden): Hvorfor lærer de om religion fra foreldre osv? det er verre. Anonymkode: 25f31...362 At noen foreldre forkynner for sine barn er noe helt annet enn at tvungen statlig skolegang som gjør det samme. Vi har akkurat blitt kvitt forkynnelse av religion i statlig regi, og så skal vi erstatte det med dette? Anonymkode: 87446...be9 3
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2024 #68 Skrevet 17. mars 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Antar at du har reflektert over konsekvensene for ditt barn ved å gjøre hen til særingen i klassen som ikke kan lære om andre mennesker. Som lærer ville alarmen min gått om foreldre hadde ytret slike holdninger for foreldre er sjeldent rigide og intolerante på bare ett område. Anonymkode: d1280...fc7 Som forelder går alarmen min når lærere ytrer slik holdninger for lærere er sjeldent rigide og intolerante bare på ett område. Vi får bedre opptakskravene til lærerutdanning sånn at vi unngår å slippe inn flere som deg. Anonymkode: 87446...be9 2
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2024 #69 Skrevet 17. mars 2024 AnonymBruker skrev (12 timer siden): Vet du hva? Barn blir ikke forvirret av disse setningene. Kanskje noe stiller spørsmål ved noe de ikke forstår av ord for eksempel, men forvirret eller ødelagte blir elevene ikke. En time er ferskvare i den alderen og huskes ca 20 minutter etter timen. Ikke legg egen redsel og fordommer over på barna. Anonymkode: fb9ed...047 Jeg husker fremdeles med gru religiøse mørkemenn som hadde makten over 25 unge sjeler og skulle indoktrinere oss i kristendommen. Jeg stod opp mot dem så godt jeg kunne, men det er begrenset hva du får til som 3.klassing. Hva jeg skulle gitt for å kunne gått tilbake med den pondusen og retorikken jeg besitter som voksen… Jeg trodde at når vi ble kvitt den kristne formålsparagrafen så skulle ting bli bedre. Bare for å bli erstattet av en ny generasjon glødende fanatikere. Anonymkode: 87446...be9 5
A-hunter Skrevet 17. mars 2024 #70 Skrevet 17. mars 2024 Skal verdens barn og fremtidens håp klare å redde verden må de først forstå hvor forkvaklet gal den faktisk er. 2
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2024 #71 Skrevet 17. mars 2024 Jeg hadde vært så flau hadde jeg vært under 10 år og foreldrene mine hadde omtalt meg som "hen" for gud å hverman. Anonymkode: 7158f...e1a 6
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2024 #72 Skrevet 17. mars 2024 Jeg tenker at det er superviktig at alle barn lærer noe om at de ikke trenger å følge det implisitte manuskriptet for kjønnsroller som mye av kulturen legger opp til i hvert fall. Det er viktig for meg som mor at mine barn lærer at de kan sprenge kjønnsrollenes grenser, og at jentene mine får lov til å klatre høyest og ta litt plass, samtidig som gutter må få lov til å dyrke estetikk og omsorgsevnen de har. Anonymkode: ef59b...509 3 2
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2024 #73 Skrevet 17. mars 2024 1 minutt siden, AnonymBruker said: Jeg tenker at det er superviktig at alle barn lærer noe om at de ikke trenger å følge det implisitte manuskriptet for kjønnsroller som mye av kulturen legger opp til i hvert fall. Det er viktig for meg som mor at mine barn lærer at de kan sprenge kjønnsrollenes grenser, og at jentene mine får lov til å klatre høyest og ta litt plass, samtidig som gutter må få lov til å dyrke estetikk og omsorgsevnen de har. Anonymkode: ef59b...509 Kan man ikke lære det uten å preike om at man også kan velge kjønnet sitt til små hoder som ikke kan reflektere over noe så sammensatt enda? Anonymkode: 435d0...6b3 3
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2024 #74 Skrevet 17. mars 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Kan man ikke lære det uten å preike om at man også kan velge kjønnet sitt til små hoder som ikke kan reflektere over noe så sammensatt enda? Anonymkode: 435d0...6b3 Man kan jo velge kjønnet sitt da. Helt personlig synes jeg at samfunnet bør være litt restriktive med å operere/medisinere unge kropper, men hvis sønnen min vil ha fletter, bruke kjole og lære seg å strikke, bør han virkelig oppmuntres til det, på samme måten som jeg fullt støtter dattera mi i å ta plassen sin, snakke høyt, mene mye og bevisst unngå å skli inn i omsorgsroller. Anonymkode: ef59b...509 1 1
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2024 #75 Skrevet 17. mars 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Antar at du har reflektert over konsekvensene for ditt barn ved å gjøre hen til særingen i klassen som ikke kan lære om andre mennesker. Som lærer ville alarmen min gått om foreldre hadde ytret slike holdninger for foreldre er sjeldent rigide og intolerante på bare ett område. Anonymkode: d1280...fc7 Men hvis flere foreldre blir inspirert og tar ungene ut av læringen om denne galskapen så blir det jo til slutt bare de mest forskrudde foreldrene sine barn som blir sittende som særingene sammen med deg som lærer. Det er alltid noen som må gå foran og all ære til dem. Anonymkode: 5fbf7...97c 4
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2024 #76 Skrevet 17. mars 2024 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Jeg tenker at det er superviktig at alle barn lærer noe om at de ikke trenger å følge det implisitte manuskriptet for kjønnsroller som mye av kulturen legger opp til i hvert fall. Det er viktig for meg som mor at mine barn lærer at de kan sprenge kjønnsrollenes grenser, og at jentene mine får lov til å klatre høyest og ta litt plass, samtidig som gutter må få lov til å dyrke estetikk og omsorgsevnen de har. Anonymkode: ef59b...509 Det er ikke snakk om kjønnsroller. Anonymkode: 5fbf7...97c 2
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2024 #77 Skrevet 17. mars 2024 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Man kan jo velge kjønnet sitt da. Helt personlig synes jeg at samfunnet bør være litt restriktive med å operere/medisinere unge kropper, men hvis sønnen min vil ha fletter, bruke kjole og lære seg å strikke, bør han virkelig oppmuntres til det, på samme måten som jeg fullt støtter dattera mi i å ta plassen sin, snakke høyt, mene mye og bevisst unngå å skli inn i omsorgsroller. Anonymkode: ef59b...509 Det trenger likevel ikke å løftes frem som normalen i samfunnet i skoleverket, for det er ikke det. Jeg er helt for at man skal få gjøre som man vil, og så lenge barn lærer aksept bør det være nok. Anonymkode: ad5cb...e53 1
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2024 #78 Skrevet 17. mars 2024 6 minutter siden, AnonymBruker said: Man kan jo velge kjønnet sitt da. Helt personlig synes jeg at samfunnet bør være litt restriktive med å operere/medisinere unge kropper, men hvis sønnen min vil ha fletter, bruke kjole og lære seg å strikke, bør han virkelig oppmuntres til det, på samme måten som jeg fullt støtter dattera mi i å ta plassen sin, snakke høyt, mene mye og bevisst unngå å skli inn i omsorgsroller. Anonymkode: ef59b...509 Man kan gjøre mye rart uten at man nødvendigvis må dra små barn inn i det, hvertfall ikke på skolen. Anonymkode: 435d0...6b3 2
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2024 #79 Skrevet 17. mars 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Det er ikke snakk om kjønnsroller. Anonymkode: 5fbf7...97c Tja, det amerikainspirerte konservativfolket vil jo gjerne benekte t det finnes noe slikt som kjønnsroller/kjønnsidentitet fordi de vil henge alt på biologiknaggen. De bmvil vel helst unngå å problematisere forholdet mellom biologisk kjønn, kjønnsidentitet ogkjønnsroller? Anonymkode: ef59b...509 1 1
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2024 #80 Skrevet 17. mars 2024 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Man kan jo velge kjønnet sitt da. Helt personlig synes jeg at samfunnet bør være litt restriktive med å operere/medisinere unge kropper, men hvis sønnen min vil ha fletter, bruke kjole og lære seg å strikke, bør han virkelig oppmuntres til det, på samme måten som jeg fullt støtter dattera mi i å ta plassen sin, snakke høyt, mene mye og bevisst unngå å skli inn i omsorgsroller. Anonymkode: ef59b...509 Å gi barn (og voksne) mer rom til å «være seg sjæl» inklusive gutter som bruker sminke er kanskje det mest positive som kan komme ut av denne debatten. De som legger til grunn at en gutt som bruker sminke «egentlig er jente» og bør gå på hormoner og gå igjennom kirurgi er kanskje de mest sneversynte av alle i diskusjonen. Anonymkode: 87446...be9 9 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå