Gå til innhold

Hvorfor må barn lære om kjønnsidentitet?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Blir barn homofile av å høre om homofili?

Anonymkode: d1280...fc7

Det er en vesentlig stor forskjell på å være homofil. Og føle seg som et annet kjønn. Det første handler kun om hvilke kjønn man er tiltrukket av, det andre handler om hvilket kjønn man identifiserer seg som. Det setter spørsmålstegn på hele identiteten til et menneske, ikke hvem man liker og ikke. Du ser forskjellen, ikke sant? Prøv igjen. 

Anonymkode: da8b6...450

• Liker 8
  • Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Blir barn homofile av å høre om homofili?

Det kan hvertfall bli en trend. Mitt barn kom hjem og sa at h*n var panseksuell fordi det hadde de snakket om på skolen. Og flere andre i klassen var både det ene og det andre. Jeg spurte om dette var noe h*n hadde følt på lenge? "Nei, men vi lærte om det på skolen så det er derfor jeg vet at jeg er det". Nå, når h*n er 15, straks 16, vet både h*n og jeg at h*n er hetero, og vi har snakket om dette i ettertid. H*n sier til og med selv at det var idiotisk at de lærte om dette så tidlig som i 5 klasse eller når det nu var. Og nei, jeg er ikke motstander av at folk må få være slik de er, og har heller ikke ytret en kritisk tanke om dette skolekjøret til mitt barn. Dette har h*n funnet ut helt selv. Nå er h*n gammel nok til å reflektere, det var h*n ikke som 5-klassing.

Anonymkode: 435d0...6b3

• Liker 8
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker said:

Det er en vesentlig stor forskjell på å være homofil. Og føle seg som et annet kjønn. Det første handler kun om hvilke kjønn man er tiltrukket av, det andre handler om hvilket kjønn man identifiserer seg som. Det setter spørsmålstegn på hele identiteten til et menneske, ikke hvem man liker og ikke. Du ser forskjellen, ikke sant? Prøv igjen. 

Så du mener transpersoner kan velge bort den de er? 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Vel, jeg har et familiemedlem som begynte å tvile på sin kjønnsidentitet nettopp pga voksne som skulle fremme at man kan føle seg som et annet kjønn enn man er. Og nå tre år senere, er det fullt kjør med psykolog og oppfølging fordi vedkommende ikke vet hvem den er. Ja, det er potensielt farlig å legge så radikale tanker i et sinn som ikke er modent nok til å reflektere rundt dette. Men heller blir meget forvirret og stiller spørsmål ved egen virkelighet og følelser. Det er altfor mye å skulle forvente at et barn skal kunne klare å tenke kritisk og gjøre opp sin egen mening mtp kjønnsidentitet. Har ingenting i et pensum å gjøre. Det er kun skadelig. 

Så et familiemedlem snakket litt om annet kjønn så ble dette barnets forvirret...? Da var dette barnet forvirret fra før

.eller voksne som ville at dette barnet skulle bli forvirret 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker said:

Det kan hvertfall bli en trend. Mitt barn kom hjem og sa at h*n var panseksuell fordi det hadde de snakket om på skolen. Og flere andre i klassen var både det ene og det andre. Jeg spurte om dette var noe h*n hadde følt på lenge? "Nei, men vi lærte om det på skolen så det er derfor jeg vet at jeg er det". Nå, når h*n er 15, straks 16, vet både h*n og jeg at h*n er hetero, og vi har snakket om dette i ettertid. H*n sier til og med selv at det var idiotisk at de lærte om dette så tidlig som i 5 klasse eller når det nu var. Og nei, jeg er ikke motstander av at folk må få være slik de er, og har heller ikke ytret en kritisk tanke om dette skolekjøret til mitt barn. Dette har h*n funnet ut helt selv. Nå er h*n gammel nok til å reflektere, det var h*n ikke som 5-klassing.

Selv om det ikke gjaldt for ditt barn er svært viktig for andre. Samtidig har h*n forhåpentligvis lært noe om hvordan h*n kam møte andre som faktisk er homo eller trans.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Enig. For at så halve klassen skal tro jenta med kortere hår som liker fotball egentlig er gutt?? Nei. Og ser ikke hvordan klær og hår er naturfag, heller 

Anonymkode: e75d8...b3e

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker said:

Selv om det ikke gjaldt for ditt barn er svært viktig for andre. Samtidig har h*n forhåpentligvis lært noe om hvordan h*n kam møte andre som faktisk er homo eller trans.

Jeg har lært h*n oppdragelse og respekt for andre mennesker hjemmefra, jeg.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Så du mener transpersoner kan velge bort den de er? 

Jeg mener at det ikke er riktig å sidestille hva man er tiltrukket av, med hvilket kjønn man identifiserer seg som. Jeg mener at man som 8-9 åring ikke har begrep eller refleksjon rundt egen kjønnsidentitet. Dette er tanker og påvirkning som kommer utenifra. Og det er altfor tidlig for et barn å skulle forventes å mene noe om det i det hele tatt. Kan en velge bort schizofreni? Antagelig ikke. Men debatten er for mye å et barn å bli involvert i. 

• Liker 4
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
Sofakona skrev (6 minutter siden):

Så et familiemedlem snakket litt om annet kjønn så ble dette barnets forvirret...? Da var dette barnet forvirret fra før

.eller voksne som ville at dette barnet skulle bli forvirret 

Det blir spekulasjon om barnet var forvirret fra før. Kan godt være tilfelle, men her var dette barnet et helt vanlig barn med helt vanlige interesser, helt til noen voksne begynte å fortelle at barnet var et annet kjønn enn det var. Husk at dette er barn, ikke voksne. De har ikke kapasitet til å filtrere og gjøre seg opp en voksen mening. Det er ekstremt lett å manipulere et barn. Det er jo også en grunn til at det er vanskelig å gjøre eksempelvis avhør av barn hvor det er begått kriminelle handlinger. 

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet

Synes opplegget i dag er helt fjernt.

Det finnes bare to biologiske kjønn sånn er det bare.

Men at man kan være gutt og føle seg som jente og man kan være født som jente og føle seg som gutt det går an og skal aksepteres og respekteres. Men biologien endres ikke uansett hvor mange operasjoner man tar eller hva slags hormoner man tar. Skjønner ikke at dette skal være så vanskelig for det er jo så enkelt.

Vi har hatt flere på vår skole som plutselig har fått for seg at de er et annet kjønn og så har de skiftet navn og stil og være en "annen" i et par måneder, lengste varte et skoleår og så gikk de tilbake til utgangspunktet, foreløpig iallfall. Dette startet for et par år siden på de mindre klassene ingen på vårt trinn eller 6 men de andre trinnene har hatt mye som skjer.

• Liker 4
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
Sofakona skrev (40 minutter siden):

Ok pga de har fått dypere stemme sp vet du 100 prosent at de går på hormoner???? Bytte kjønn er helt greit og fint så lenge de vil de. Eller tenker du selvmord er bedre...dette er noe som ofte skjer når Ungdom/ voksne ikke får hjelp og støtte å bli den de føler seg for 

Selvmord og selvmordstanker er høyt blant transungdom fordi så og si all ungdom som kommer ut som trans, sliter med depresjon, angst, spiseforstyrrelser, og spesielt jentene har ofte autisme eller adhd i tillegg.

De sliter ikke med dette fordi de er trans. De er trans fordi de sliter med den mentale helsen sin. Også finner de et miljø som drar de inn i varmen og lover at de vil føle seg bedre om de skifter kjønn.

Anonymkode: a9cc7...597

• Liker 9
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Veldig få, da. 30 elever hører på, gjelder muligens 5,6. Kanskje noen ekstra som blir ekstra forvirra som ungdommer. Å snakke om det ja, å ha hele fagtimer om det, kanskje litt mye tenker jeg 

Anonymkode: e75d8...b3e

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Selvmord og selvmordstanker er høyt blant transungdom fordi så og si all ungdom som kommer ut som trans, sliter med depresjon, angst, spiseforstyrrelser, og spesielt jentene har ofte autisme eller adhd i tillegg.

De sliter ikke med dette fordi de er trans. De er trans fordi de sliter med den mentale helsen sin. Også finner de et miljø som drar de inn i varmen og lover at de vil føle seg bedre om de skifter kjønn.

Anonymkode: a9cc7...597

Herregud he he...du tror trans etc er en kult eller...at de må bytte kjønn for å kunne komme inn i en klubb og føle seg velkommen.

Vel da tror jeg du skal komme deg ut på gata og bli kjente med flere trans mennesker og grupper og lære litt mer 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
10 minutter siden, Sofakona said:

Herregud he he...du tror trans etc er en kult eller...at de må bytte kjønn for å kunne komme inn i en klubb og føle seg velkommen.

Vel da tror jeg du skal komme deg ut på gata og bli kjente med flere trans mennesker og grupper og lære litt mer 

Flere av de som vokser opp nå, er jo ikke trans selv om de sier det. De er trans en måned eller to før de går tilbake til normalen. De gjør det jo bare verre for de som _faktisk_ er trans. Har flere eksempler på barn som har sagt de er trans bare for å gjøre seg selv interessante, mens å vokser de det av seg.

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet (endret)
Druid skrev (2 timer siden):

I praksis er det nettopp det de gjør.

Poenget er at man forstår at barn bruker dette til å skape identiteten sin, og det derfor er viktig å frikoble kjønn og kjønnsidentitet.

Nei, de gjør mye mer enn enn det, og de lærer barn at de kan være et annet kjønn enn det de er født som. 

Endret av anonym111111
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Tull at de formidler om kjønn på denne måten i lærebøkene ja. Det fins bare to kjønn, hann og hunn. Man blir født som det kjønnet man er. Man kan ikke bare velge å være et annet kjønn. Men man blir bare født en gang, og får tildelt et kjønn deretter.  

Mitt barn skal tas ut av disse undervisningstimene - har hatt dialog med lærer om dette. Oppfordrer flere til å gjøre det samme for å vise at dette ikke er greit. Forøvrig sender jeg gjerne ungen min på besøk i moskè eller annet innenfor religion. Det er noe helt annet. 

Denne kjønnsdebatten og forvirringen er totalt unødvendig å tre ned på små barn :( 

Anonymkode: f7d70...519

• Liker 4
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker said:

Tull at de formidler om kjønn på denne måten i lærebøkene ja. Det fins bare to kjønn, hann og hunn. Man blir født som det kjønnet man er. Man kan ikke bare velge å være et annet kjønn. Men man blir bare født en gang, og får tildelt et kjønn deretter.  

Mitt barn skal tas ut av disse undervisningstimene - har hatt dialog med lærer om dette. Oppfordrer flere til å gjøre det samme for å vise at dette ikke er greit. Forøvrig sender jeg gjerne ungen min på besøk i moskè eller annet innenfor religion. Det er noe helt annet. 

Denne kjønnsdebatten og forvirringen er totalt unødvendig å tre ned på små barn :( 

Vet du, på vår skole informerte de ikke om at de skulle ha undervisning om dette. Verken jeg er eksen fikk noe beskjed om det, og vi tok det opp i foreldregruppa. Nada info. Dette er noen år siden da, så kanskje rutinene er skjerpet. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Vet du, på vår skole informerte de ikke om at de skulle ha undervisning om dette. Verken jeg er eksen fikk noe beskjed om det, og vi tok det opp i foreldregruppa. Nada info. Dette er noen år siden da, så kanskje rutinene er skjerpet. 

Det vet jeg ikke. Jeg tok det selv opp med lærer da jeg visste at det "sikkert kom" noe. Var i forkant. Heldigvis har vi noen eldre lærere som ikke vektlegger dette temaet egentlig ennå, men det kommer nok gjerne mer neste skoleår for vår del, så da holder jeg dialogen med lærer og hun virket egentlig enig med meg/respekterte fint mitt syn på dette. Er nok flere som syns dette er unødvendig læring enn man tror. 

• Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Vet du hva? Barn blir ikke forvirret av disse setningene. Kanskje noe stiller spørsmål ved noe de ikke forstår av ord for eksempel, men forvirret eller ødelagte blir elevene ikke. En time er ferskvare i den alderen og huskes ca 20 minutter etter timen. 

Ikke legg egen redsel og fordommer over på barna. 

Anonymkode: fb9ed...047

Mye dumt man husker fra man er barn 😄

AnonymBruker
Skrevet

De lærer om kjønnsidentitet slik at de skal fuckes mest mulig opp.

Ikke normalt. Men det nye normale er at alle har adhd eller en diagnose og er enten homofile, lesbiske eller whatever. 

Enkel løsning på miljøproblemet, samt overpopulasjon og helt i tråd med EU og WEFs agenda. 

Anonymkode: 9ded6...0ff

• Liker 3
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...