Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hadde samleie igår og idag. Blødde begge gangene, litt mer idag.

Nå noen timer senere blør jeg masse, som en middels kraftig menstruasjon. Kom også en stor blodklump ut. Spontanaborterer jeg eller er dette normalt? 

Anonymkode: c8fd2...7cc

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvor lang er du på vei?

AnonymBruker
Skrevet
Sofakona skrev (1 minutt siden):

Hvor lang er du på vei?

5 uker og 3 dager ca

AnonymBruker
Skrevet

Ikke normalt. Hvor langt er du på vei? 

Du bør oppsøke lege. Ikke at de kan gjøre noe annet enn å undersøke deg, men da får du avklaring i hvert fall. Og kanskje du trenger smertestillende og noen dagers sykmelding hvis du faktisk spontanaborterer.

PS. Det er ikke samleie som er årsaken til spontanabort.

Anonymkode: 7c828...7c0

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Ikke normalt. Hvor langt er du på vei? 

Du bør oppsøke lege. Ikke at de kan gjøre noe annet enn å undersøke deg, men da får du avklaring i hvert fall. Og kanskje du trenger smertestillende og noen dagers sykmelding hvis du faktisk spontanaborterer.

PS. Det er ikke samleie som er årsaken til spontanabort.

Anonymkode: 7c828...7c0

Litt over 5 uker på vei.

Så det er ikke stress å måtte kontakte noen nå? Det er ikke et ønsket graviditet, så om jeg skulle spontanabortere så gjør det ikke noe. Vet bare ikke hva det kan være siden jeg ikke har vært gravid før. Har ingen smerter.

AnonymBruker
Skrevet

Kan være det er en spontanabort ja. Men det er ikke lett å si med sikkerhet. Du må nesten bare se det ann. Man trenger ikke ha smerter ❤️

Anonymkode: 3727b...bb0

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hadde samleie igår og idag. Blødde begge gangene, litt mer idag.

Nå noen timer senere blør jeg masse, som en middels kraftig menstruasjon. Kom også en stor blodklump ut. Spontanaborterer jeg eller er dette normalt? 

Du bør hvertfall ikke ha mer samleie før du har «fått orden nedi der» på hva det enn er.

Anonymkode: e0038...c5f

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Kan være det er en spontanabort ja. Men det er ikke lett å si med sikkerhet. Du må nesten bare se det ann. Man trenger ikke ha smerter ❤️

Hvordan finner jeg ut om det er spontanabort? For da kan jeg avlyse abort-timen jeg har på Sykehuset

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hvordan finner jeg ut om det er spontanabort? For da kan jeg avlyse abort-timen jeg har på Sykehuset

Du kan ikke vite det sikkert uten en UL eller blodprøver som viser hcg som synker. 

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg blødde også kjempemasse etter samleie tidlig i 1. trimester i forrige svangerskap, men det var kun pga. skjøre slimhinner. Blodklump hadde jeg derimot ikke, så det kan tyde på spontanabort, men det er slett ikke sikkert. Ville bedt om hcg-blodprøver for å finne det ut.

Anonymkode: fe584...cb4

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Du kan ikke vite det sikkert uten en UL eller blodprøver som viser hcg som synker. 

Kan de finne det ut på selve abort-dagen eller bør jeg få en lege til å sjekke først?

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Jeg blødde også kjempemasse etter samleie tidlig i 1. trimester i forrige svangerskap, men det var kun pga. skjøre slimhinner. Blodklump hadde jeg derimot ikke, så det kan tyde på spontanabort, men det er slett ikke sikkert. Ville bedt om hcg-blodprøver for å finne det ut.

Fortsatte du å ha samleie likevel eller måtte du ta det med ro?

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Kan de finne det ut på selve abort-dagen eller bør jeg få en lege til å sjekke først?

Snakk med helsepersonell om hva som er best i ditt tilfelle. Avhengig av hvor langt du er på vei spørs det hva de KAN se på en eventuelt UL, og når du har fått time. Hcg prøve med minst 48t mellom vil gi en god indikator på hva som skjer dersom den er synkende. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Snakk med helsepersonell om hva som er best i ditt tilfelle. Avhengig av hvor langt du er på vei spørs det hva de KAN se på en eventuelt UL, og når du har fått time. Hcg prøve med minst 48t mellom vil gi en god indikator på hva som skjer dersom den er synkende. 

Ok, så jeg kan vente? Spiller ingen rolle for meg om det er en spontanabort 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Ok, så jeg kan vente? Spiller ingen rolle for meg om det er en spontanabort 

Ja du kan vente. Men dersom det er en stund til timen din, er blodprøver hos fastlegen et godt alternativ, da kan du eventuelt få svar på om du kan avlyse timen eller ikke.. 

AnonymBruker
Skrevet

Frem til og med uke 5 kalles det kjemisk graviditet .. så du var kanskje aldri ordentlig gravid

Anonymkode: e3510...0e0

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Fortsatte du å ha samleie likevel eller måtte du ta det med ro?

Ikke noe problem å ha samleie siden det kun var skjøre slimhinner som var årsaken, men blødningene ble også mindre etter hvert. Det var helt i starten det var verst, da blødde jeg så mye at jeg trodde jeg hadde mensen. 

Frem til og med uke 5 kalles det kjemisk graviditet .. så du var kanskje aldri ordentlig gravid

Gravid er gravid. Kjemisk graviditet er bare en veldig tidlig spontanabort.

AnonymBruker
Skrevet

Slutta å blø noe særlig etter den ene gangen igår. Har blødd litt mye en gang idag men det er det.

Fortsatt spontanabort?

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Hvordan finner jeg ut om det var en kjemisk graviditet da?

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (39 minutter siden):

Hvordan finner jeg ut om det var en kjemisk graviditet da?

Ta tester annenhver dag fremover, hvis dem blir svakere og ikke sterkere er det nok en kjemisk

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...