AnonymBruker Skrevet 16. mars 2024 #1 Skrevet 16. mars 2024 Hei. Trenger råd her da jeg selv er usikker på om hva jeg skal gjøre. Har de siste dager hatt mye magesmerter, disse er sterke og lokalisert litt overalt i magen. Føler meg svært trøtt, sliten og er ekstremt kvalm. Har hatt problemer med avføring i form av mye siving, samt føles ut som jeg alltid må på do. Smertene øker og blir mer konstante. Burde jeg ringe legevakt? Driver svetter/fryser om hverandre. Tror ikke jeg har feber eller andre infeksjonstegn, bare disse sinnsyke magesmertene… Liten sjanse for jeg er gravid pga uteblitt mensen. Legen er jo utelukket nå pga helg, så er det gyldig nok ringe legevakt dette? Anonymkode: 5d716...4aa
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2024 #2 Skrevet 16. mars 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Hei. Trenger råd her da jeg selv er usikker på om hva jeg skal gjøre. Har de siste dager hatt mye magesmerter, disse er sterke og lokalisert litt overalt i magen. Føler meg svært trøtt, sliten og er ekstremt kvalm. Har hatt problemer med avføring i form av mye siving, samt føles ut som jeg alltid må på do. Smertene øker og blir mer konstante. Burde jeg ringe legevakt? Driver svetter/fryser om hverandre. Tror ikke jeg har feber eller andre infeksjonstegn, bare disse sinnsyke magesmertene… Liten sjanse for jeg er gravid pga uteblitt mensen. Legen er jo utelukket nå pga helg, så er det gyldig nok ringe legevakt dette? Anonymkode: 5d716...4aa Ja, ring og snakk med dem. Anonymkode: 9c857...a07 1 1
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2024 #3 Skrevet 16. mars 2024 Selvfølgelig har du "lov" å ringe legevakta, synes absolutt du skal gjøre det. Anonymkode: 56db6...89a 1
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2024 #4 Skrevet 16. mars 2024 Et nok ikke så mye legevakten får gjort, kan høres ut som en omgangssyke eller muligens matforgiftning. Jeg ville avventet til mandag og kontakten fastlegen. Anonymkode: f271f...96f
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2024 #5 Skrevet 16. mars 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Hei. Trenger råd her da jeg selv er usikker på om hva jeg skal gjøre. Har de siste dager hatt mye magesmerter, disse er sterke og lokalisert litt overalt i magen. Føler meg svært trøtt, sliten og er ekstremt kvalm. Har hatt problemer med avføring i form av mye siving, samt føles ut som jeg alltid må på do. Smertene øker og blir mer konstante. Burde jeg ringe legevakt? Driver svetter/fryser om hverandre. Tror ikke jeg har feber eller andre infeksjonstegn, bare disse sinnsyke magesmertene… Liten sjanse for jeg er gravid pga uteblitt mensen. Legen er jo utelukket nå pga helg, så er det gyldig nok ringe legevakt dette? Anonymkode: 5d716...4aa Kanskje du har forstoppelse? Men ville ringt legevakt for å utelukke evt blindtarmbetennelse . Anonymkode: ba9d9...22e 1
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2024 #6 Skrevet 16. mars 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Et nok ikke så mye legevakten får gjort, kan høres ut som en omgangssyke eller muligens matforgiftning. Jeg ville avventet til mandag og kontakten fastlegen. Anonymkode: f271f...96f Starta for 2 uker siden og forverret siste dager veldig så tror ikke det er tilfellet! Anonymkode: 5d716...4aa
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2024 #7 Skrevet 16. mars 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Starta for 2 uker siden og forverret siste dager veldig så tror ikke det er tilfellet! Anonymkode: 5d716...4aa Men så ring, da. Anonymkode: 9c857...a07 1
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2024 #9 Skrevet 16. mars 2024 Hadde ringt til legevakten og hørt hva de tenker. Kjekt å få snakket med en profesjonell 😊 Hvis de mener det kan vente så venter du jo, og mener de at du bør inn så drar du. Anonymkode: 9381b...6cd
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2024 #11 Skrevet 16. mars 2024 Legevakten er der for at man skal kunne ringe å høre med dem. Du ringer, forklarer alle symptomer, hva som foregår, og hvordan ting har utviklet seg, og så avgjør de om det er en mer akutt situasjon som krever at du kommer inn eller kan vente til fastlegen på mandag. Jeg ville nok anbefalt deg å målt feberen da, gjerne før du ringer. Anonymkode: 66238...37b
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2024 #12 Skrevet 16. mars 2024 AnonymBruker skrev (41 minutter siden): Starta for 2 uker siden og forverret siste dager veldig så tror ikke det er tilfellet! Anonymkode: 5d716...4aa Hvis dette startet for to uker siden, så er det jo ikke akkurat legevakt-materiale.. Kan ringe å be om råd, men ville ikke regnet med at de ber deg om å komme inn. Tipper du får beskjed om å kontakte fastlegen på mandag. Anonymkode: f271f...96f 1
William_S Skrevet 16. mars 2024 #13 Skrevet 16. mars 2024 Ville anbefalt å ringe legevakten på 116 117. Da kommer du til nærmeste legevakt uavhengig av hvor i landet du er.
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2024 #14 Skrevet 16. mars 2024 Jeg jobber på legevakten og hadde tatt deg inn for en legeundersøkelse. Selv om det har pågått en stund, skal man ikke bagatellisere økende smerter. Anonymkode: 95622...c39
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2024 #15 Skrevet 16. mars 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hei. Trenger råd her da jeg selv er usikker på om hva jeg skal gjøre. Har de siste dager hatt mye magesmerter, disse er sterke og lokalisert litt overalt i magen. Føler meg svært trøtt, sliten og er ekstremt kvalm. Har hatt problemer med avføring i form av mye siving, samt føles ut som jeg alltid må på do. Smertene øker og blir mer konstante. Burde jeg ringe legevakt? Driver svetter/fryser om hverandre. Tror ikke jeg har feber eller andre infeksjonstegn, bare disse sinnsyke magesmertene… Liten sjanse for jeg er gravid pga uteblitt mensen. Legen er jo utelukket nå pga helg, så er det gyldig nok ringe legevakt dette? Anonymkode: 5d716...4aa Å ringe legevakten er mye, mye, mye lurere enn å spørre totalt fremmede på et anonymt nettforum hvor du ikke aner kompetansen bak svarene! Anonymkode: 0d618...73d 2
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2024 #16 Skrevet 16. mars 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Starta for 2 uker siden og forverret siste dager veldig så tror ikke det er tilfellet! Anonymkode: 5d716...4aa Men hvorfor har du ikke da kontakte legen i åpningstid i løpet av de to ukene? Anonymkode: 50f64...02c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå