Gå til innhold
Problemer med registrering ved bruk av windows mail (hotmail, live, outlook) ×

Ringe lege?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei. Trenger råd her da jeg selv er usikker på om hva jeg skal gjøre.

Har de siste dager hatt mye magesmerter, disse er sterke og lokalisert litt overalt i magen. Føler meg svært trøtt, sliten og er ekstremt kvalm. Har hatt problemer med avføring i form av mye siving, samt føles ut som jeg alltid må på do. Smertene øker og blir mer konstante. Burde jeg ringe legevakt? Driver svetter/fryser om hverandre. Tror ikke jeg har feber eller andre infeksjonstegn, bare disse sinnsyke magesmertene… Liten sjanse for jeg er gravid pga uteblitt mensen. 

Legen er jo utelukket nå pga helg, så er det gyldig nok ringe legevakt dette?

Anonymkode: 5d716...4aa

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Har de siste dager hatt mye magesmerter, disse er sterke og lokalisert litt overalt i magen. Føler meg svært trøtt, sliten og er ekstremt kvalm. Har hatt problemer med avføring i form av mye siving, samt føles ut som jeg alltid må på do. Smertene øker og blir mer konstante. Burde jeg ringe legevakt? Driver svetter/fryser om hverandre. Tror ikke jeg har feber eller andre infeksjonstegn, bare disse sinnsyke magesmertene… Liten sjanse for jeg er gravid pga uteblitt mensen. 

Ja, ring og snakk med dem.

Anonymkode: 9c857...a07

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Selvfølgelig har du "lov" å ringe legevakta, synes absolutt du skal gjøre det.

Anonymkode: 56db6...89a

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Et nok ikke så mye legevakten får gjort, kan høres ut som en omgangssyke eller muligens matforgiftning. Jeg ville avventet til mandag og kontakten fastlegen. 

Anonymkode: f271f...96f

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Kanskje du har forstoppelse? Men ville ringt legevakt for å utelukke evt blindtarmbetennelse . 

Anonymkode: ba9d9...22e

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Et nok ikke så mye legevakten får gjort, kan høres ut som en omgangssyke eller muligens matforgiftning. Jeg ville avventet til mandag og kontakten fastlegen. 

Starta for 2 uker siden og forverret siste dager veldig så tror ikke det er tilfellet! 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Starta for 2 uker siden og forverret siste dager veldig så tror ikke det er tilfellet! 

Men så ring, da. 

Anonymkode: 9c857...a07

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

vent til mandag 

Anonymkode: 3a146...ba6

AnonymBruker
Skrevet

Hadde ringt til legevakten og hørt hva de tenker. Kjekt å få snakket med en profesjonell 😊 Hvis de mener det kan vente så venter du jo, og mener de at du bør inn så drar du.

Anonymkode: 9381b...6cd

AnonymBruker
Skrevet

Ring

Anonymkode: a7504...599

AnonymBruker
Skrevet

Legevakten er der for at man skal kunne ringe å høre med dem. Du ringer, forklarer alle symptomer, hva som foregår, og hvordan ting har utviklet seg, og så avgjør de om det er en mer akutt situasjon som krever at du kommer inn eller kan vente til fastlegen på mandag.

Jeg ville nok anbefalt deg å målt feberen da, gjerne før du ringer.

Anonymkode: 66238...37b

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (41 minutter siden):

Hvis dette startet for to uker siden, så er det jo ikke akkurat legevakt-materiale.. Kan ringe å be om råd, men ville ikke regnet med at de ber deg om å komme inn. Tipper du får beskjed om å kontakte fastlegen på mandag. 

• Liker 1
Skrevet

Ville anbefalt å ringe legevakten på 116 117. Da kommer du til nærmeste legevakt uavhengig av hvor i landet du er. 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg jobber på legevakten og hadde tatt deg inn for en legeundersøkelse. Selv om det har pågått en stund, skal man ikke bagatellisere økende smerter. 

Anonymkode: 95622...c39

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Å ringe legevakten er mye, mye, mye lurere enn å spørre totalt fremmede på et anonymt nettforum hvor du ikke aner kompetansen bak svarene!

Anonymkode: 0d618...73d

• Liker 2
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Men hvorfor har du ikke da kontakte legen i åpningstid i løpet av de to ukene?

Anonymkode: 50f64...02c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...