AnonymBruker Skrevet 16. mars 2024 #1 Skrevet 16. mars 2024 Hei, Er det mange her som kunne ønske de var alene enn at de tok til takke med noe? Jeg er en bra person med gode verdier, får gode tilbakemeldinger på utseende, og har vært selvstendig i mange år med tanke på egen jobb, leilighet og økonomi. Til og med klart og kjøpt med et lite sted i utlandet 😊 Tidligere vært i et forhold i 11 år, men nå som jeg er 38 år er det vanskelig. Virker ikke som det er noen der ute for meg. De fleste ønsker å møte meg igjen etter en date, og det er hyggelig. Så jeg tror jeg leter etter noe som ikke finnes.. tenkte man kunne møte noen hvor det kjentes bare så bra og trygt.. og riktig. Men det ligger nok ikke i kortene for meg. Så.. bedre å være alene, eller bør jeg ta til takke.. Anonymkode: 0f553...c26 2
Trek Skrevet 16. mars 2024 #2 Skrevet 16. mars 2024 Man skal ikke ta til takke!! Det mange burde gjøre var å bruke mer tid på å bli kjent og kjenne etter. Mer intensjon i datingen rett og slett. 2 7
Trolltunge Skrevet 16. mars 2024 #3 Skrevet 16. mars 2024 Hadde aldri tatt til takke. Forhold er krevende nok om det er ekte følelser, med gjensidig kjærlighet. Dette er dessuten alltid vanskelig, til man treffer den rette. Jeg hadde nok vært innstilt på å ha et godt liv alene, men vært sosial og datet innimellom. Hatt døra litt på gløtt, men KUN for gjensidig kjærlighet. Ikke pokker om jeg hadde delt livet med en jeg kun tok til takke med, eller omvendt. Hadde ikke hatt noe motivasjon til å tilpasse meg og gi et forhold nødvendig innsats (som ofte er betydelig) for en jeg ikke engang hadde riktige følelser for. En elsker kunne jeg hatt, men hadde vært ytterst kresen angående det også. 2 3
Andro Skrevet 16. mars 2024 #4 Skrevet 16. mars 2024 (endret) Dårlige forhold er av det farligste som finnes. Det skader selvbildet og svekker helsa, og er helt unødvendig å gå inn i eller bli værende i. Husk at det eneste en partner kan by deg er måten han behandler deg på. Ikke ta til takke med noe som er halvveis/litt dårlig/kanskje går seg til. Å være alene er veldig fint. Gode forhold kan også være fint, men de er sjeldne. Endret 16. mars 2024 av Andro 3 1 4
Virrevirrevapp Skrevet 16. mars 2024 #5 Skrevet 16. mars 2024 Tja. Du kan jo ufordre deg til å gå videre med en som ikke scorer full pott på alle ønskelig ting, eller en ok fyr du ikke er forelsket i pr i dag, men bare for å sjekke om det faktisk kan bli noe verdifullt på sikt. Hvilken du eller den andre fortjener noe halvveis. 1
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2024 #6 Skrevet 16. mars 2024 Er ganske spesielt at du vurderer å ta til takke. Fokuser heller på noe annet enn menn en stund. Anonymkode: a1c24...d25 3
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2024 #7 Skrevet 16. mars 2024 Du skal ikke ta til takke. Men kanskje du skal gi noen av mennene en sjanse, og gå på mer enn en date. Anonymkode: 20764...565 2 1
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2024 #8 Skrevet 16. mars 2024 Ikke ta til takke går igjen, men når årene går så kan man kanskje prøve å bygge noe sammen med noen som ikke scorer på alle kravene. Som oftest oppstår det noe bra om man bare liker hverandre litt i begynnelsen. Anonymkode: 7478a...d83 2
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2024 #9 Skrevet 16. mars 2024 Å jakte på det perfekte innebærer som regel et liv i ensomhet. Anonymkode: 287de...1fa 2 2
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2024 #10 Skrevet 16. mars 2024 Det ødelegger helsen å være i et forhold man egentlig ikke ønsker å være i. Så nei, du skal ikke ‘ta til takke med’ med hva som helst. Anonymkode: 0732c...e6d
Mt3 Skrevet 16. mars 2024 #11 Skrevet 16. mars 2024 Du bør jo kunne ta til takke med en date nr 2 før du avgjør om mannen er noe å satse på eller ikke, i hvertfall om det bare manglet litt på å tilfredsstille alle dine kriterier. Mange er nervøse på første date, eller prøver for hardt. Men en skal ikke ta til takke med en person som er helt motstridende eller som du ikke liker 1
Andro Skrevet 16. mars 2024 #12 Skrevet 16. mars 2024 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Ikke ta til takke går igjen, men når årene går så kan man kanskje prøve å bygge noe sammen med noen som ikke scorer på alle kravene. Som oftest oppstår det noe bra om man bare liker hverandre litt i begynnelsen. Anonymkode: 7478a...d83 Noe av det tristeste jeg har lest. Alt for mange prøver alt for mye, og holder ut i kjedsomhet og ulykke, når man kunne levd et rikt og levende liv, med venner, aktiviteter og fargestifter til... i full frihet. 1
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2024 #13 Skrevet 16. mars 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Hei, Er det mange her som kunne ønske de var alene enn at de tok til takke med noe? Jeg er en bra person med gode verdier, får gode tilbakemeldinger på utseende, og har vært selvstendig i mange år med tanke på egen jobb, leilighet og økonomi. Til og med klart og kjøpt med et lite sted i utlandet 😊 Tidligere vært i et forhold i 11 år, men nå som jeg er 38 år er det vanskelig. Virker ikke som det er noen der ute for meg. De fleste ønsker å møte meg igjen etter en date, og det er hyggelig. Så jeg tror jeg leter etter noe som ikke finnes.. tenkte man kunne møte noen hvor det kjentes bare så bra og trygt.. og riktig. Men det ligger nok ikke i kortene for meg. Så.. bedre å være alene, eller bør jeg ta til takke.. Anonymkode: 0f553...c26 Jeg gikk ut av et langvarig forhold for en tid tilbake, og startet med dating med en forventning om å finne den perfekte partner og en eventyrromanse. Eventyrromanser finnes dessverre ikke i voksen alder med jobb, barn osv. Om jeg ikke hadde valgt å gå på flere dates med samme mann, hadde jeg gått glipp av den fantastiske mannen jeg nå har som kjæreste ❤️ Han er ikke perfekt, og det er en merkelig blanding av stress, usikkerhet, ro og stormende lidenskap. Han er et nydelig menneske som jeg må finne ut av er den rett for meg i framtiden. So far so good, jeg har ikke funnet noen dealbreakers enda selv om jeg skulle ønske han var litt flinkere til enkelte ting. Du kan aldri finne den perfekte partner, alle har noe. Spesielt voksne som har levd en stund, vi legger oss til (u)vaner som kan være frustrerende for en partner. Gi noen en sjans og kos deg i prosessen. Kanskje finner du ut at han du ikke trodde skulle være riktig for deg på første date faktisk var riktig på date nr 3 eller 4? Anonymkode: e09be...3d3 4 1
Hmmmmmm Skrevet 16. mars 2024 #14 Skrevet 16. mars 2024 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Hei, Er det mange her som kunne ønske de var alene enn at de tok til takke med noe? Jeg er en bra person med gode verdier, får gode tilbakemeldinger på utseende, og har vært selvstendig i mange år med tanke på egen jobb, leilighet og økonomi. Til og med klart og kjøpt med et lite sted i utlandet 😊 Tidligere vært i et forhold i 11 år, men nå som jeg er 38 år er det vanskelig. Virker ikke som det er noen der ute for meg. De fleste ønsker å møte meg igjen etter en date, og det er hyggelig. Så jeg tror jeg leter etter noe som ikke finnes.. tenkte man kunne møte noen hvor det kjentes bare så bra og trygt.. og riktig. Men det ligger nok ikke i kortene for meg. Så.. bedre å være alene, eller bør jeg ta til takke.. Anonymkode: 0f553...c26 Det er så mye bedre å være alene. Jeg kan ikke skjønne hvorfor folk skal romantisere det å leve med et annet menneske. Det er mye unødvendig jobb. Du kan gjøre alt alene eller med venner og familie. Så kan man nyte livet hjemme alene. Elsker det. 1
Trek Skrevet 16. mars 2024 #15 Skrevet 16. mars 2024 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Hei, Er det mange her som kunne ønske de var alene enn at de tok til takke med noe? Jeg er en bra person med gode verdier, får gode tilbakemeldinger på utseende, og har vært selvstendig i mange år med tanke på egen jobb, leilighet og økonomi. Til og med klart og kjøpt med et lite sted i utlandet 😊 Tidligere vært i et forhold i 11 år, men nå som jeg er 38 år er det vanskelig. Virker ikke som det er noen der ute for meg. De fleste ønsker å møte meg igjen etter en date, og det er hyggelig. Så jeg tror jeg leter etter noe som ikke finnes.. tenkte man kunne møte noen hvor det kjentes bare så bra og trygt.. og riktig. Men det ligger nok ikke i kortene for meg. Så.. bedre å være alene, eller bør jeg ta til takke.. Anonymkode: 0f553...c26 Jeg glemte å spørre, hva er det du ønsker du ikke tror finnes? Jeg tror ikke det er noe poeng i å finne noen hvor alt føles riktig fra første sekund. Man kjenner tross alt ikke den andre så det gir ikke noen mening å lete etter den vanvittige hodeløse forelskelsen. For at man får sånne vanvittige sterke følelser er ingen garanti for at personen er kompatibel eller ett godt menneske. Det viktige er at man kjenner på tiltrekning, at kjemien er så god at man vil treffes igjen. Så må verdier, interesser og fremtids utsikter passe sammen.. og klaffer alt det så kan man velge om man vil satse eller ikke. Når jeg sier at man ikke skal ta til takke så mener jeg at man ikke skal gå videre med ett forhold om en eller flere av de tingene jeg nevner i avsnittet over ikke er til stede. Du kjenner det om det er en person du vil satse på eller ikke. Dersom du satser på en person du egentlig ikke vil ha er det det som er å ta til takke med. Du godtar mindre enn minimum for å ikke være alene. Så hvorfor er det så farlig å være alene at du vurderer å ta til takke med noen som egentlig ikke er riktig for deg? 1
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2024 #16 Skrevet 16. mars 2024 Andro skrev (1 time siden): Noe av det tristeste jeg har lest. Alt for mange prøver alt for mye, og holder ut i kjedsomhet og ulykke, når man kunne levd et rikt og levende liv, med venner, aktiviteter og fargestifter til... i full frihet. Tja. Jeg gikk på en date nr2 med en mann som ikke oppfylte alle "krav", og oppdaget at han hadde andre gode kvaliteter. Har ikke sett så mye til ensomhet eller ulykke. Tid til venner og aktiviteter har jeg også... Anonymkode: 36a1d...115 3 1
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2024 #17 Skrevet 16. mars 2024 Ts her. Til deg som spurte om hvorfor jeg vurderer å ta til takke. Jeg har forsøkt så lenge, og ser jeg ikke får det til. Og lurer på hva slags verdi jeg har, uten verken mann eller barn. Vet jo hvordan samfunnet ser på slike som meg. Det er jo absolutt ikke normalen, så rart å tenke på at jeg er utenfor normalen. Men er synd å tenke slik, så jeg ikke kan nyte huset mitt i utlandet, venner, familie, og livet generelt. Vet jo at mange er glad i meg, og at jeg derfor har verdi. Men.. er litt som et utskudd når man er såpass opp i årene og alene.. Anonymkode: 0f553...c26 1 1
Trek Skrevet 16. mars 2024 #18 Skrevet 16. mars 2024 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Ts her. Til deg som spurte om hvorfor jeg vurderer å ta til takke. Jeg har forsøkt så lenge, og ser jeg ikke får det til. Og lurer på hva slags verdi jeg har, uten verken mann eller barn. Vet jo hvordan samfunnet ser på slike som meg. Det er jo absolutt ikke normalen, så rart å tenke på at jeg er utenfor normalen. Men er synd å tenke slik, så jeg ikke kan nyte huset mitt i utlandet, venner, familie, og livet generelt. Vet jo at mange er glad i meg, og at jeg derfor har verdi. Men.. er litt som et utskudd når man er såpass opp i årene og alene.. Anonymkode: 0f553...c26 Her var det jo mye å ta tak i syntes jeg. Hva tror du jeg tenker om deg som ikke har mann og barn? Og hvor får du ideen fra at det er mer normalt med mann og barn enn uten? Kan ikke begge deler være like normalt? Hva gjør deg verdifull som en person? Hva gjør meg verdifull som en person? Er det hvem jeg har rundt meg? Eller hvor mange jeg har rundt meg? hvor gode karakterer jeg fikk på vgs? Hvor mye penger jeg har på kontoen? Hva gjør ett menneske verdifullt egentlig? Måles det i hvor glad folk er i meg? 1 1
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2024 #19 Skrevet 16. mars 2024 Å «ta til takke med» er noe av det styggeste man kan gjøre mot et annet menneske. Anonymkode: e0690...95b 6
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2024 #20 Skrevet 16. mars 2024 Ville du ønsket en mann som tok til takke med deg? Anonymkode: 0ce30...d61 5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå