AnonymBruker Skrevet 16. mars 2024 #1 Skrevet 16. mars 2024 Eldste på 9 år elsker påskeegjakt. Jeg trenger inspirasjon: hva er populært hos de litt større barna? Ungen ønsker en quiz (men den som er vanskelig nok!) eller en slags "challenge" (type oppgave)... Anonymkode: 87132...6eb
Arkana Skrevet 16. mars 2024 #2 Skrevet 16. mars 2024 Vi har gjort det på litt ulike måter. Ofte er det en rekke med rebuser eller oppgaver som leder dem rundt i huset til de til slutt finner påskeegget. Ett år hadde jeg lyst til å utnytte alle de veldig mange påskeeggene vi har samlet opp i løpet av årene (jeg tar vare på alle vi kjøper og får), så jeg fylte hvert påskeegg med litt forskjellig ut fra størrelsen på egget (diverse godteri, bokser med Solo, små poser potetgull o.l.) og gjemte alle slags steder i huset og så sa jeg til barna at det var f.eks. 20 egg gjemt og de måtte finne dem og dele innholdet. Det var veldig populært så det har vi gjentatt noen år. Hvis du ønsker å gjøre rebusene/oppgavene litt vanskeligere kan du f.eks. prøve å lage dem på engelsk (her er noen ideer). Eller du kan skrive rebusen på en lapp som du klipper i ulike deler og så må hun finne lappene først før hun kan pusle sammen og løse.
Tvist Skrevet 16. mars 2024 #3 Skrevet 16. mars 2024 Vi hadde lappeløp, der vi fikk et hint om hvor den første lappen lå, og på hver lapp stod et nytt hint om neste lapp. Overalt i huset og noe utendørs. På den siste lappen står et hint om hvor eggene ligger.
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2024 #4 Skrevet 16. mars 2024 Hos oss så gjemmer vi ca 50 små fargerike plast egg i hagen hjemme eller hos besteforeldrene som ungene må finne først før de har tampen brenner for å finne de store påske eggene sine som blir gjemt etterpå når de har funnet alle de små eggene. Har hatt den tradisjonen siden barna var små og nå er de blitt ungdommer mellom 13-16 år og de syns fremdeles denne påske egg jakten er en kjekk tradisjon som de ønsker å ha🙂 Anonymkode: d7410...f2a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå