Gjest Binna Skrevet 7. februar 2006 #41 Skrevet 7. februar 2006 En hunderedd person KAN faktisk i lovens ytterste forstand avlive hunden din (helt teoretisk, selvsagt, for det ville jo aldri skjedd - likefullt er det lov å gjøre det) avlive hunden DIN på stedet om du har den løs og den redde personen føler seg truet. Er dette sant?
Gjest guiseppe Skrevet 7. februar 2006 #42 Skrevet 7. februar 2006 Folk burde sette seg inn i hundeloven før de skaffer seg hund. Ærlig talt. JA; det er temmelig "lett" å få avlivet en hund som har opptrådt truende. Eksempel på sted det er båndtvang: Byer. Her i Oslo, for eksempel. Jeg kan heller ikke forstå hvorfor man ikke skal kunne ha disse dyra i bånd hvis de er så lydige at de går ved siden av deg uansett. Har også sett folk ha dyra sine etpar hundre meter unna, men de "kan jo kalle dem inn" hvis det trengs...
Gjest vimse Skrevet 7. februar 2006 #43 Skrevet 7. februar 2006 (endret) Nå er det slik at Lov om hundehold også tilstreber at hundeeiere skal ha muligheten til å ha hunden sin løs.. Endret 7. februar 2006 av vimselims
Gjest Gjest Skrevet 8. februar 2006 #44 Skrevet 8. februar 2006 Og det er en tid og et sted for alt. Oslo sentrum er ikke riktig sted!
Gjest vimse Skrevet 8. februar 2006 #45 Skrevet 8. februar 2006 Gjelder hele denne debatten oslo sentrum da :klø:
Gjest camillo Skrevet 8. februar 2006 #46 Skrevet 8. februar 2006 Gjelder hele denne debatten oslo sentrum da :klø: ← Nei. Samtlige har vært enige i man ikke har hundene løs i Oslo sentrum!
Gjest Binna Skrevet 8. februar 2006 #48 Skrevet 8. februar 2006 Folk burde sette seg inn i hundeloven før de skaffer seg hund. Ærlig talt. JA; det er temmelig "lett" å få avlivet en hund som har opptrådt truende. Eksempel på sted det er båndtvang: Byer. Her i Oslo, for eksempel. Jeg kan heller ikke forstå hvorfor man ikke skal kunne ha disse dyra i bånd hvis de er så lydige at de går ved siden av deg uansett. Har også sett folk ha dyra sine etpar hundre meter unna, men de "kan jo kalle dem inn" hvis det trengs... ← Det er jo stor forskjell på om en person føler seg "truet" av en hund og på en hund som oppfører seg truende... Men det er litt over på en annewn diskusjon
Gjest camillo Skrevet 8. februar 2006 #49 Skrevet 8. februar 2006 Det er jo stor forskjell på om en person føler seg "truet" av en hund og på en hund som oppfører seg truende... Men det er litt over på en annewn diskusjon ← Jeg synes igrunnen at poenget ditt er svært så relevant til mye av innholdet i denne tråden.
Gjest Binna Skrevet 8. februar 2006 #50 Skrevet 8. februar 2006 Unnskyld at jeg blander meg inn, men hva er vitsen i å la bikkja gå uten bånd hvis den alikevel ikke skal gå lenger unna enn et bånd rekker? ← Jeg gjør et for å lære hunden at den skal gjøre som jeg ber den om, uansett hvor spennende det kan være å stikke av. De som er så redde for hunder burde vel egentlig være gla for at hundeeiere lærer hunden sin å holde seg i nærheten, og at den ikke er fremmed med å se andre når den er løs under "kontrollerte" forhold. Den dagen mine viltre hunder sprenger seg ut av hundegården igjen og løper etter er det en fordel at de kan innkallelse. Den dagen jeg går tur med hunden i oslo (ikke det at jeg har store planer om det..) og jeg av en eller annen grunn mister båndet/ hunden kommer seg ut av halsbåndet e.l. er det en stor fordel at den er lydig. Øvelse gjør mester.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå