AnonymBruker Skrevet 16. mars 2024 #1 Skrevet 16. mars 2024 Mistet samboer i fjor og har begynt å tenke at hvis det var jeg som døde hadde han vært knust en stund, men så hadde han fortsatt livet sitt og funnet ny dame i løpet av det første året, tror jeg. En av grunnene til det er at jeg pga sykdom er utenfor arbeidslivet og sosialt liv, mens han var i jobb og veldig aktiv på fritiden der han var engasjert i div ting. Han var også veldig sjarmerende og damene hang etter han. Etter hans død har det kommet noen sms på hans mobil, der et par damer jeg aldri har hørt om skriver at de savner han og håper han har det godt hvor enn han er. Han hadde ikke noe på gang bak min rygg da han gikk bort, men var populær og jeg vet at en "enkemann" i sin beste alder er ettertraktet hos alenemødre og sikkert andre også. Han jobbet i barneskolen, og ble flere ganger nesten sjekket opp på jobb av mødrene til noen av barna fortalte han meg, men har også hørt det av noen av hans kolleger. Anonymkode: 00f1d...e5d 2
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2024 #2 Skrevet 16. mars 2024 Samme med min mann tror jeg. Han har i tillegg adhd som gjør at han raskt går videre med ting. Jeg synes tanken er litt tung noen ganger. At jeg nok hadde brukt utrolig mange år på å kunne akseptere at han var borte. Usikker på om jeg hadde greid å gå videre. Mens jeg tror han hadde gått videre etter 1-2 år alene maks. Jeg vet at han elsker meg og ikke vil ha noen andre nå. Men det er bare sånn han fungerer. Han er veldig på å pushe seg selv videre og gjennom tunge tider. Anonymkode: d4624...047 3
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2024 #3 Skrevet 16. mars 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Samme med min mann tror jeg. Han har i tillegg adhd som gjør at han raskt går videre med ting. Jeg synes tanken er litt tung noen ganger. At jeg nok hadde brukt utrolig mange år på å kunne akseptere at han var borte. Usikker på om jeg hadde greid å gå videre. Mens jeg tror han hadde gått videre etter 1-2 år alene maks. Jeg vet at han elsker meg og ikke vil ha noen andre nå. Men det er bare sånn han fungerer. Han er veldig på å pushe seg selv videre og gjennom tunge tider. Anonymkode: d4624...047 Sånn var min mann også og han hadde også adhd Ts Anonymkode: 00f1d...e5d 1
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2024 #4 Skrevet 16. mars 2024 Nei jeg trur ikke han har funnet seg ny. Han klarer å se at noen legger an på han hvis dem vifter med puppene oppi ansiktet hans en gang. Også er han så slukt i arbeidet sitt. Han hadde vel følt en trang på å ha sex etter hvert vil jeg tru. Han har adhd her å. Men han er veldig kalkulert i sine handlinger. Veldig gjennomtenkt på de store valgene i livet. Anonymkode: d5ee3...d5f 1
Hoppetaujenta Skrevet 16. mars 2024 #5 Skrevet 16. mars 2024 Hvis jeg hadde hatt noen partner og døden sto for tur, da hadde vi snakket mye om saken og jeg hadde gitt mitt fulle samtykke for denne til å gå videre med min velsignelse mot et godt liv og ny, bra partner. En skal ikke bare være snill mens en lever. 4
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2024 #6 Skrevet 16. mars 2024 Jeg er usikker, mistet mannen for litt over 6 år siden - og har ikke vurdert ny mann ennå. Jeg traff ham da han hadde vært "separert" i nesten ett år (hun hadde flyttet ut av landet og fått ny kjæreste, men de var ikke formelt separert da de ville vente til de hadde solgt felles bolig). Han var altså på let etter ny partner, for meg så føltes det mer tilfeldig at jeg møtte en jeg ble glad i. Det jeg (tror jeg) prøver å sette ord på er at han var en mann som ønsket en partner i livet. Derfor tror jeg han hadde fått seg det. For meg er ikke det viktig, men om jeg skulle møtt en fin mann jeg passet sammen med - så vil jeg kanskje se muligheten? Anonymkode: 3f8f2...5d5 1 1
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2024 #7 Skrevet 16. mars 2024 Mannen min er nok ikke typen til å fort finne seg noen, men jeg håper for all del at han i så fall finner noen å leve godt sammen med 🥰🥰 Anonymkode: 53671...165 2
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2024 #8 Skrevet 16. mars 2024 Kjæresten min er enkemann. Hun ønsket at han skulle finne seg en ny(hun hadde kriterier for dama da🤭) Jeg er den første han kjente var rett å gå videre med. Datet ca 9 mnd før han traff meg, mest for å møte nye mennesker, men han fikk ikke følelser. Da vi møttes var det bare som om vi hadde kjent hverandre hele livet. Etter vi ble kjærester har han endret seg veldig. Fått livsgnist, nye drømmer og prioriterer seg selv mer. Før det gikk han i koma og fokuserte alt på ungene. Han mistet seg selv i livskrisen og sorgen. Om han hadde dødd? Jeg vet ikke. Jeg har aldri opplevd en så sterk connection til noen før. Vi er begge overrasket over hvor raskt vi fant roen med hverandre. Han har heller aldri opplevd så mye, så sterkt og så fort. Men en skal aldri si aldri. Hadde jeg møtt en der jeg fikk samme båndet med så ville jeg nok prøvd å gå videre. Han elsker ikke henne mindre eller har glemt henne fordi han nå har funnet meg. Men hun er ikke her lenger. Det er han. Og han har mange år igjen og fortjener å ha kjærlighet i livet sitt. Anonymkode: 8396d...df5 4 3
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2024 #9 Skrevet 16. mars 2024 Hoppetaujenta skrev (28 minutter siden): Hvis jeg hadde hatt noen partner og døden sto for tur, da hadde vi snakket mye om saken og jeg hadde gitt mitt fulle samtykke for denne til å gå videre med min velsignelse mot et godt liv og ny, bra partner. En skal ikke bare være snill mens en lever. Trodde du var gift? Anonymkode: 3c39b...46e
tussi84 Skrevet 16. mars 2024 #11 Skrevet 16. mars 2024 Hadde nok gått en stund, fordi han hadde hatt nok med å sørge, og ta seg av barna våre i en vond tid. Dette er uansett noe vi har snakket om hjemme i tilfelle skulle skje. Jeg har sagt at hvis jeg dør, eller skulle bli så hjerneskadet at jeg må få hjelp til alt på et pleiehjem/jeg havner i langvarig koma og sjansen for at jeg våkner er minimal så vil jeg at han skal gå videre. Jeg vil at han skal finne lykken med en annen, som også kan bli en grei stemor for barna våre.
Trolltunge Skrevet 16. mars 2024 #12 Skrevet 16. mars 2024 Ja, om jeg døde hadde han nok fort vært aktiv med å flørte, date og rote rundt. Temmelig sikker på at han hadde taklet sorgen slik, men usikker på om han hadde etablert seg i forhold. Ville isåfall trolig være en stor belastning for ny partner at han idealiserte meg, og stadig sammenlignet på alle felt. Jeg hadde helt sikkert fått en større glorie enn det jeg reelt fortjener, for han hadde vel hatt fokus på alt bra, og blåst det opp. Så mer sannsynlig at han bare hadde rotet rundt, til han forhåpentligvis hadde bearbeidet sorgen skikkelig og forelsket seg i en ny. Var klar for det. Noe rolig sorg og sølibat ser jeg imidlertid ikke for meg, og han ville ønsket ny partner. Jeg er redd for at en slik ny partner hadde følt at jeg sto noe i veien uansett hvor lang tid etter. Om jeg visste at jeg skulle dø og hadde tid til å prate om fremtiden før jeg døde ville jeg nok hatt mye fokus på at han måtte gi ny kjærlighet en reell sjansen, og ikke sammenligne oss. Ikke glorifisere meg. Huske på at jeg også har hatt mine vrange sider, og la en ny kvinne få være seg selv på godt og vondt. Jeg kjenner ham imidlertid, så han hadde nok lovet det, og gjort det motsatte. 😐 Selv ville jeg ikke hatt ny partner om han gikk bort, men vet ikke hvor lang tid det hadde tatt før jeg søkte en elsker. Trolig ikke veldig lang tid om jeg skal være ærlig. 2
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2024 #13 Skrevet 16. mars 2024 Ingen av oss ville ha gjort det. Det er VI eller ingen . Anonymkode: ab7c6...785 1
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2024 #14 Skrevet 16. mars 2024 Jeg tror ikke det. Min er ganske stille sosialt, jobber mye og sover mye, trives best hjemme og har aldri vert en sjekker. Vi snakker av og til om "tenk hvis", spesielt etter at han holdt på å dø for ett par år siden. Han sier ham aldri kommer til å aktivt lete etter en ny og det kommer ikke jeg til å gjøre heller. Anonymkode: 24525...637
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2024 #15 Skrevet 16. mars 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Ingen av oss ville ha gjort det. Det er VI eller ingen . Anonymkode: ab7c6...785 Vi eller ingen ja, vi skal dele grav når den tiden kommer. Han er den som virkelig er snill med meg (omg så mange drittsekker jeg har møtt) at noe annet er uaktuelt. Anonymkode: 24525...637 1
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2024 #16 Skrevet 16. mars 2024 Ingen av oss er vel typen til å finne oss noen raskt, men jeg unner henne ikke å være alene og håper hun greier å gå videre om jeg skulle forsvinne. Anonymkode: 469b7...eb5
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2024 #17 Skrevet 16. mars 2024 Det håper jeg virkelig ikke. Anonymkode: d380e...f21 1
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2024 #18 Skrevet 16. mars 2024 Jeg tror ikke det, men jeg hadde håpet det. Anonymkode: 0f6d3...2f8
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2024 #19 Skrevet 16. mars 2024 Nei, det hadde han ikke. Han har sagt han ikke ønsker andre enn meg. Anonymkode: f04ed...cff
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2024 #20 Skrevet 16. mars 2024 Det håper jeg da, men tviler litt på om han hadde tatt initiativ til det. Anonymkode: a4c75...2f4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå