Gå til innhold

Når kommer trygd/pensjon i mars

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Nei, det er faktisk ikke trolling. Må kjøre min mor for at hun skal kjøpe ny lenestol, og hun kjører ikke bil selv. Som sagt kan jeg godt legge ut men det går nok på stoltheten løs å ikke betale selv. Damen er forøvrig fullstendig analog og har ikke bank-id!!

Anonymkode: 15c37...79d

Men da kan vel du gå inn på nettet å sjekke? Evt. google uføretrygd+ utbetalingsdato 😊 Da finner du svaret på det du lurer på 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

imagineme skrev (5 minutter siden):

Informasjon også funnet på https://www.nav.no/utbetalingsdatoer

"Utbetalingsdatoen er dagen NAV garanterer at pengene skal være på kontoen din. Under finner du utbetalingsdatoer gjennom året for alle pengestøtter fra NAV.

NAV overfører pengene til bankene noen dager før. Derfor kan det hende du får utbetalingen på konto før datoen som er oppgitt. Du kan sjekke utbetalinger i din utbetalingsoversikt."

Og vet du, akkurat det samme har jeg lest også….. hvis du hadde lest tråden så har du vel også lest at mor ikke har bank-id? Kan derfor ikke sjekke utbetalinger. ( vet det er temmelig utrolig at noen ikke har bank-id i våre dager, men det går jo på et slags vis)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Minmorsbarn skrev (Akkurat nå):

Og vet du, akkurat det samme har jeg lest også….. hvis du hadde lest tråden så har du vel også lest at mor ikke har bank-id? Kan derfor ikke sjekke utbetalinger. ( vet det er temmelig utrolig at noen ikke har bank-id i våre dager, men det går jo på et slags vis)

Men kjære deg, nå synes jeg du oppfører deg vanskelig.

Det som står på Nav sine sider er veiledende. Der står det når utbetalingsdatoene for de forskjellige utbetalingene er.

Du vet hva slags ytelse din mor får? Da får hun pengene på oppgitt dato, noen ganger dagen før. Det kommer an på hvor raskt bankene overfører pengene. Så, ta alltid utgangspunktet i datoen som står oppgitt og så får det heller anses som en "bonus" dersom utbetalingen kommer dagen før.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men er hun avhengig å få trygda inn på kontoen før hun kjøper lenestolen da? Det står vel ikke null på alle bankkontoer før trygda tikker inn? Vil tro hun har oppsparte midler, for hvis det bare akkurat går i null mellom hver trygd, så har hun jo ikke råd til lenestolkjøp, uavhengig av hvilken dato i måneden det blir praktisk mulighet til å kjøpe stol. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Eneri skrev (1 minutt siden):

Men er hun avhengig å få trygda inn på kontoen før hun kjøper lenestolen da? Det står vel ikke null på alle bankkontoer før trygda tikker inn? Vil tro hun har oppsparte midler, for hvis det bare akkurat går i null mellom hver trygd, så har hun jo ikke råd til lenestolkjøp, uavhengig av hvilken dato i måneden det blir praktisk mulighet til å kjøpe stol. 

Hun er et økonomisk rotehue, går egentlig greit i pluss etter faste utgifter, men bruker dem opp på diverse eller gir bort. Derfor må stolkjøp gjøres når pensjonen er ‘fersk’

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
33 minutter siden, AnonymBruker said:

Nei, det er faktisk ikke trolling. Må kjøre min mor for at hun skal kjøpe ny lenestol, og hun kjører ikke bil selv. Som sagt kan jeg godt legge ut men det går nok på stoltheten løs å ikke betale selv. Damen er forøvrig fullstendig analog og har ikke bank-id!!

Øøøh. Så hun har ikke oppsparte penger, lever fra trygd til trygd og skal svi av mange tusen på en lenestol? Ikke vondt ment men du må realitetsorientere deg selv. Hva skal da din mor leve på resten av mnd? Hvordan skal hun få betalt regningene?  Tror du bør ta en prat med henne og be henne heller legge av litt penger hver mnd.

Anonymkode: c3789...869

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Øøøh. Så hun har ikke oppsparte penger, lever fra trygd til trygd og skal svi av mange tusen på en lenestol? Ikke vondt ment men du må realitetsorientere deg selv. Hva skal da din mor leve på resten av mnd? Hvordan skal hun få betalt regningene?  Tror du bør ta en prat med henne og be henne heller legge av litt penger hver mnd.

Ja faktisk. Det er en stol til to tusen, og burde ikke være noe problem med hennes pensjon. Hun har alltid vært slik, var alltid blakk før lønning i hele min oppvekst, men kunne fint gå på restaurant eller bestille greier fra postordrekatalog…. 

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
11 minutter siden, AnonymBruker said:

La denne denne moren etter et langt liv få glede av pensjonen sin uten hjelp fra økonomiekspertene på KG; regner med at boligen hennes for lengst er nedbetalt, slik at hun har noe å leve av resten av livet selv om hun bruker opp pengene relativt raskt.

Anonymkode: 057e6...322

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Du gikk inn i tråden for å si dette?

Anonymkode: 3704f...d29

Personen klarer vel å forutse de villeste ting. Feks at trygden kommer 1 gang i måneden. Men kanskje trygden bare troller da. 

Anonymkode: 182e9...98c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...