Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vet at dette er et tilbakevendende spørsmål på KG, men likevel…. Må følge min mor som er pensjonist til noe som koster endel før påske og pga min jobb passer det best den 19/3. pleier pensjonen å komme inn på konto før den 20.? Jeg kan selvfølgelig legge ut for henne men vet at hun ønsker å betale selv. Mottar selv ingenting fra NAV, så har virkelig ikke peiling her…..

Anonymkode: 15c37...79d

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hun skal kunne se inne på nav på mine sider hvilken dag nav forventer å betale ut pengene. Noen får den 19,  mens andre må vente til 20.

Anonymkode: eb706...4b9

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

20. mars mest sannsynlig

Anonymkode: 68d3c...b66

AnonymBruker
Skrevet

Pengene er på konto den 19.

Anonymkode: 4fc14...5f4

• Nyttig 1
Skrevet

Pengene kommer på tirsdag 😊 Det kan man fint klare å sjekke på Nav sine sider. 

Når det er sagt, så er nok dette nok en trolletråd, som kommer hver mnd på denne tiden 😄 Det slår aldri feil 😄

• Liker 1
Skrevet

Som regel er pengene inne den 19. om utbetalingsdatoen er den 20. 

Unntaket er dersom den 20. er på en mandag, så kommer pengene allerede på fredag 17. 

AnonymBruker
Skrevet

19. mars, 99,9 % sikkert.

Anonymkode: dd3af...d0f

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Mardina skrev (17 minutter siden):

Når det er sagt, så er nok dette nok en trolletråd, som kommer hver mnd på denne tiden 😄 Det slår aldri feil 😄

Du gikk inn i tråden for å si dette?

Anonymkode: 3704f...d29

AnonymBruker
Skrevet

Du er sent ute; den tradisjonelle tråden "Når kommer trygda?" dukket opp allerede 28. februar:

Anonymkode: 057e6...322

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Du gikk inn i tråden for å si dette?

Ja? Hva er problemet med det? 🤔

AnonymBruker
Skrevet
Mardina skrev (Akkurat nå):

Ja? Hva er problemet med det? 🤔

Er det et problem med det?

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Er det et problem med det?

Du fikk det til å høres ut som det var det 😂

AnonymBruker
Skrevet
23 minutter siden, Mardina said:

Tradisjoner er viktige - på samme måte som man ser "Grevinnen og hovmesteren" hvert år selv om man kjenner til handlingen, er det en fast tradisjon på KG å spørre etter trygdeutbetalingen; uten alle på trygd, ville svært mange av forumets lesere forsvunnet; gjetter forsiktig at minst 60-70% av dem som skriver her, lever av en eller anne form for utbetalinger fra NAV.

Anonymkode: 057e6...322

AnonymBruker
Skrevet
Mardina skrev (2 minutter siden):

Du fikk det til å høres ut som det var det 😂

Nei. Du valgte å oppfatte det slik.

Skrevet
AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Nei. Du valgte å oppfatte det slik.

If you say so 😄

AnonymBruker
Skrevet

Noen ganger kommer den ikke før litt utpå dagen den 19. Så hvis dere skal tidlig ut, lønner det seg å sjekke saldo.

Anonymkode: 9300f...08c

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
Mardina skrev (1 time siden):

Nei, det er faktisk ikke trolling. Må kjøre min mor for at hun skal kjøpe ny lenestol, og hun kjører ikke bil selv. Som sagt kan jeg godt legge ut men det går nok på stoltheten løs å ikke betale selv. Damen er forøvrig fullstendig analog og har ikke bank-id!!

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Nei, det er faktisk ikke trolling. Må kjøre min mor for at hun skal kjøpe ny lenestol, og hun kjører ikke bil selv. Som sagt kan jeg godt legge ut men det går nok på stoltheten løs å ikke betale selv. Damen er forøvrig fullstendig analog og har ikke bank-id!!

Dette er et seriøst innspill og ikke meningen å virke frekk.

Hvis du leter etter en oppskrift på en matrett - hva gjør du som oftest da? Da søker du vel på nettet etter oppskriften?

Hvorfor kan du da ikke søke etter "utbetalingsdatoer NAV" på samme måte som man søker etter all mulig annen informasjon?

• Nyttig 1
Skrevet
imagineme skrev (2 minutter siden):

Dette er et seriøst innspill og ikke meningen å virke frekk.

Hvis du leter etter en oppskrift på en matrett - hva gjør du som oftest da? Da søker du vel på nettet etter oppskriften?

Hvorfor kan du da ikke søke etter "utbetalingsdatoer NAV" på samme måte som man søker etter all mulig annen informasjon?

Har sjekket NAV og vet at det er den 20. som er utbetalingsdatoen, men lurte på om pengene kom på konto dagen før, slik at jeg kunne kjøre mor den 19. som passer best for meg

Skrevet
Minmorsbarn skrev (3 minutter siden):

Har sjekket NAV og vet at det er den 20. som er utbetalingsdatoen, men lurte på om pengene kom på konto dagen før, slik at jeg kunne kjøre mor den 19. som passer best for meg

Informasjon også funnet på https://www.nav.no/utbetalingsdatoer

"Utbetalingsdatoen er dagen NAV garanterer at pengene skal være på kontoen din. Under finner du utbetalingsdatoer gjennom året for alle pengestøtter fra NAV.

NAV overfører pengene til bankene noen dager før. Derfor kan det hende du får utbetalingen på konto før datoen som er oppgitt. Du kan sjekke utbetalinger i din utbetalingsoversikt."

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...