enavdem Skrevet 16. mars 2024 #1 Skrevet 16. mars 2024 Hei, trenger råd fra dere som har vært gjennom omgangsyken. hatt mitt første møte med norovirus. De verste symptomer ga seg etter 5 dager, altså i går. Det betyr at i går var første gang jeg kunne spise og drikke uten at det umiddelbart føltes ut som en foss ut av kroppen min. Nå er det mer en liten elv etter mange timer med mat i magen 🫠 når blir avføringa normal igjen? Hvor lang tid tar det ca? I tillegg er jeg veldig øm/sviende i magesekken og den sliter med fordøyelse. Samme med tarmene. Er MYE oppblåst og hører en del «surklende» magelyder. Betyr det at viruset ikke er helt ferdig , eller har jeg fått betennelse i fordøyelsessystemet? .. jeg er så leii.
Anjatapinjata Skrevet 16. mars 2024 #2 Skrevet 16. mars 2024 Det tar tid å bli bra etter en omgang ja. Men du kan med fordel bruke evt imodium eller flytende kull. Foretrekker flytende kull da det ofte ordner opp raskere enn imodium.
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2024 #3 Skrevet 16. mars 2024 enavdem skrev (3 minutter siden): Hei, trenger råd fra dere som har vært gjennom omgangsyken. hatt mitt første møte med norovirus. De verste symptomer ga seg etter 5 dager, altså i går. Det betyr at i går var første gang jeg kunne spise og drikke uten at det umiddelbart føltes ut som en foss ut av kroppen min. Nå er det mer en liten elv etter mange timer med mat i magen 🫠 når blir avføringa normal igjen? Hvor lang tid tar det ca? I tillegg er jeg veldig øm/sviende i magesekken og den sliter med fordøyelse. Samme med tarmene. Er MYE oppblåst og hører en del «surklende» magelyder. Betyr det at viruset ikke er helt ferdig , eller har jeg fått betennelse i fordøyelsessystemet? .. jeg er så leii. Det tok en uke for min del. Jeg er på dag 7 nå og i dag er første dagen uten mageknip/luft😝 Jeg hadde feber + utslag på crp. Aldri hatt omgangssyken så lenge før… Anonymkode: 49df7...242
enavdem Skrevet 16. mars 2024 Forfatter #4 Skrevet 16. mars 2024 Anjatapinjata skrev (7 minutter siden): Det tar tid å bli bra etter en omgang ja. Men du kan med fordel bruke evt imodium eller flytende kull. Foretrekker flytende kull da det ofte ordner opp raskere enn imodium. Oi. Hvor kjøpte du dette? Aldri hørt om det før i medisinsk sammenheng, hehe.
Anjatapinjata Skrevet 16. mars 2024 #5 Skrevet 16. mars 2024 Apotek😊 Flytende kull brukes hovedsaklig mot matforgiftning, veldig lurt å ha med til feks Syden. Men det binder magen. Ikke spesielt digg å få i seg, men det fungerer veldig bra.
enavdem Skrevet 16. mars 2024 Forfatter #6 Skrevet 16. mars 2024 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Det tok en uke for min del. Jeg er på dag 7 nå og i dag er første dagen uten mageknip/luft😝 Jeg hadde feber + utslag på crp. Aldri hatt omgangssyken så lenge før… Anonymkode: 49df7...242 Dag 7, ja… fy søren så seige greier! Jeg har sikkert samme forløp som deg. Jeg dro til legen dag 1: Ingen feber, bare høy crp, massssse muskelvondt og «foss» i alle veier. Jeg ville gråte etter å ha gått i 5minutter fordi det gjorde så vondt i føttene. For meg er dette verre enn å ligge utflata med streptokokker i halsen 😅
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2024 #7 Skrevet 16. mars 2024 Du kan med hell holde deg til lettfordøyelig mat (og drikke), ikke sterke saker og spise mindre/roligere enn før i en periode. Magesekk og tarmer har fått kjørt seg nå og kan fort være "slitne" og ømme etter sjauen, ganske vanlig dette. Anonymkode: c7fcc...470 1
enavdem Skrevet 16. mars 2024 Forfatter #8 Skrevet 16. mars 2024 (endret) AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Du kan med hell holde deg til lettfordøyelig mat (og drikke), ikke sterke saker og spise mindre/roligere enn før i en periode. Magesekk og tarmer har fått kjørt seg nå og kan fort være "slitne" og ømme etter sjauen, ganske vanlig dette. Anonymkode: c7fcc...470 Tusen takk for svar. Har du noen matråd? bør jeg følge de samme matråd som de med IBS gjør kanskje? Endret 16. mars 2024 av enavdem
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå