Gå til innhold

Hvor langt på vei er jeg egentlig?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg og min samboer klør oss på hodet og blir ikke kloke på hvor langt på vei vi er. 

Litt info om vår reise:

Jeg sluttet med ppiller i september 2023. Og har hatt 3 uregelmessige menstruasjoner siden. 

- Første dag sist menstruasjon var 21.januar 2024.

- Fikk positiv eggløsningstest 8.februar. 

- Negative graviditetstest de neste ukene. 

- Tok en blodprøve 28.februar som viste at hcg var 0. Fortsatt ikke fått mensen selv med symptomer

- Testet negativ for eggløsning 5.mars

- Testet positiv på eggløsning 7.mars

- Hadde en gynekologisk avtale på sykehuset i forbindelse med konisering 11.mars og tok for sikkerhetsskyld en nye graviditetstest da jeg fortsatt ikke hadde fått mensen. Testen ble positiv! Ytterligere 2 tester som viste positiv. 

- Fikk tatt en ny blodprøve etter samtale med gynekolog:

11.mars - hcg 1128

13.mars - hcg 2666

15.mars - hcg 7152

Hva betyr dette? Er jeg i uke 8 ettersom jeg hadde sist mens i januar? Men da er hcg litt for lav til å være uke 8. Eller fikk jeg sen eggløsning...? Men hvor langt på vei er jeg da? 

Jeg har snakket med jordmor per telefon. De er også usikre. Første svangerskapskontroll hos fastlegen er ikke før 3.april... Krysse fingrene for at jeg blir henvist til UL. 

Har noen opplevd lignende? Har det gått bra? 

Hilsen en som blir super takknemlig for svar ❤️

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
Første_graviditet skrev (1 minutt siden):

Jeg og min samboer klør oss på hodet og blir ikke kloke på hvor langt på vei vi er. 

Litt info om vår reise:

Jeg sluttet med ppiller i september 2023. Og har hatt 3 uregelmessige menstruasjoner siden. 

- Første dag sist menstruasjon var 21.januar 2024.

- Fikk positiv eggløsningstest 8.februar. 

- Negative graviditetstest de neste ukene. 

- Tok en blodprøve 28.februar som viste at hcg var 0. Fortsatt ikke fått mensen selv med symptomer

- Testet negativ for eggløsning 5.mars

- Testet positiv på eggløsning 7.mars

- Hadde en gynekologisk avtale på sykehuset i forbindelse med konisering 11.mars og tok for sikkerhetsskyld en nye graviditetstest da jeg fortsatt ikke hadde fått mensen. Testen ble positiv! Ytterligere 2 tester som viste positiv. 

- Fikk tatt en ny blodprøve etter samtale med gynekolog:

11.mars - hcg 1128

13.mars - hcg 2666

15.mars - hcg 7152

Hva betyr dette? Er jeg i uke 8 ettersom jeg hadde sist mens i januar? Men da er hcg litt for lav til å være uke 8. Eller fikk jeg sen eggløsning...? Men hvor langt på vei er jeg da? 

Jeg har snakket med jordmor per telefon. De er også usikre. Første svangerskapskontroll hos fastlegen er ikke før 3.april... Krysse fingrene for at jeg blir henvist til UL. 

Har noen opplevd lignende? Har det gått bra? 

Hilsen en som blir super takknemlig for svar ❤️

Høres ut som du ble gravid rundt 8 februar og at HCG ikke hadde steget når du tok prøven (du var akkurat innenfor de to ukene hvor hcg fortsatt kan være på 0). 

Anonymkode: ce9bb...79e

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Mulig du ikke fikk en skikkelig eggløsning 8. februar og at du hadde ny eggløsning rundt 28. februar? Du kan få positiv eggløsningstest ved graviditet, så det kan forklare hvorfor eggløsningstest ble positiv 7. mars. Utifra hcg vil jeg tippe du er i uke 5 ☺️ 

Anonymkode: 878ba...36a

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Høres ut som du ble gravid rundt 8 februar og at HCG ikke hadde steget når du tok prøven (du var akkurat innenfor de to ukene hvor hcg fortsatt kan være på 0). 

Beklager, leste feil dato på hcg prøven🫣 Men hadde du positivt på eggløsning kun 8 februar? Man har gjerne eggløsning flere dager, og når man har samleie kan det ta flere dager før noe skjer. Så om dere hadde samleie 8 februar, så kan du fortsatt ha blitt gravid opptil 5 dager senere. Dvs 13 februar. Hadde dere samleie 10 februar, så kan du ha blitt gravid så sent som 15 februar..

Da stemmer det også mer ift HCG. 

• Liker 1
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Beklager, leste feil dato på hcg prøven🫣 Men hadde du positivt på eggløsning kun 8 februar? Man har gjerne eggløsning flere dager, og når man har samleie kan det ta flere dager før noe skjer. Så om dere hadde samleie 8 februar, så kan du fortsatt ha blitt gravid opptil 5 dager senere. Dvs 13 februar. Hadde dere samleie 10 februar, så kan du ha blitt gravid så sent som 15 februar..

Takk for svar 😊 jeg brukte CB advanced sine tester. 

Jeg hadde høy fertilitet 5.-7.feb og maksimal fertilitet 8.feb.

Skrevet

Jeg håper jeg er 5 uker på vei, for da er hcg nivået normalt. 

Skrevet
11 minutter siden, AnonymBruker said:

Men hcg va fortsatt 0, 20 dager etter isåfall.... 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Man har ikke eggløsning i flere dager. Men man kan bli gravid ved samleie noen dager før eggløsning da sæden kan leve i opptil en uke. Fra man får positiv eggløsningstest får man somregel eggløsning innen 48 timer. Men eggløsning varer ikke i flere dager.

Anonymkode: 878ba...36a

AnonymBruker
Skrevet

Bestill deg en time til UL så får du svar. 

Anonymkode: 14948...5e8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...