AnonymBruker Skrevet 18. mars 2024 #21 Del Skrevet 18. mars 2024 AnonymBruker skrev (17 timer siden): Hva er galt med pedalbremser? Alle sykler hadde det da jeg var liten, jeg kan ikke huske det førte til noen problemer. (Mine barn har det ikke nå.) Anonymkode: 9d227...b0b Fordi små barn som lærer seg å sykle ikke alltid trør riktig vei, og plutselig bråbremser de i stedet for å tråkke. I høy fart kan det være skikkelig farlig. Det er en grunn til at man ikke har det på voksensykler. Anonymkode: 537d4...714 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2024 #22 Del Skrevet 18. mars 2024 AnonymBruker skrev (På 16.3.2024 den 6.02): Vi tenker å kjøpe ny sykkel til 4åringen nå snart, men hva slags sykkel passer best på den alderen? Han har kun vært interessert i sparkesykkel tidligere. Jeg har hørt at balansesykkel er fint for å få øvd på balansen før man starter med ordentlig sykkel, men han er høy for alderen og derfor for stor for de fleste. Er da kanskje sykkel med støttehjul eller en stang vi foreldre kan holde i, det beste? Anonymkode: 68ea0...406 4 år høres litt seint ut for balansesykkel? Min var 4 da vi tok av støttehjulene. Anonymkode: 9e2ae...c46 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2024 #23 Del Skrevet 18. mars 2024 Hvis han er motorisk normal, så dropp støttehjul. Bli heller med til han får det til. De lærer ikke riktig balanse med støttehjul. Selv lærte jeg å sykle når jeg var 3år. Broren min var med å hjalp meg i starten og øvde mye. Sønnen min lærte det når han var 4, (sykkelen han fikk året før var for tungtrådd) vi hjalp han litt og storesøster hjalp han litt. Det går ikke mer enn 1 til 3 dager å lære det. Obs viktigste er å lære å bremse. Det lærte ikke jeg og gikk på hodet i en vegg. Sånn perspektiv så var vi ca 20 unger i gata, og kun to hadde støttehjul. Den ene var litt klønete motorisk, og da var jo det en form for god hjelp. Men selv om støttehjulene var nedi så var de på til etter skolestart. Den andre var motorisk helt ok. Og slet med å finne ny balanse etter å ha direkte brukt støttehjulene som støtte og endte opp med mye velt og skrubbsår på knærne. Der hadde det nok hjulpet mest om de ikke var på fra begynnelsen av. Anonymkode: 1ae7e...a5b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå