Gå til innhold

Lenzetto spray

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Lurer på om jeg kan bruke sprayen til den er tom - eller om jeg må telle antall sprut. Bruker 2 pr dag, så er uansett innenfor 56 dagers grensen det står om på pakningen. 

Anonymkode: 458bb...aa8

AnonymBruker
Skrevet

Jeg orker ikke telle, så bytter når jeg merker den er tom. Blir jo noen dager med lite hormontilførsel, men det går greit.

Anonymkode: 24b35...352

• Liker 1
  • 4 uker senere...
AnonymBruker
Skrevet

Jeg begynte på Lenzetto-spray i går. Hormonplasteret jeg har brukt er ikke å få tak i så måtte over på Lenzetto OG Utrogestan vaginalkapsler isteden. På Utro… står det 1 kapsel i 15 påfølgende dager hver 3. måned. Men NÅR skal Jeg begynne på kapslene? I forhold til oppstart av sprayen? Noen som vet? 

Anonymkode: b8519...11a

AnonymBruker
Skrevet

Og hvor «fort» absorberes sprayen? Hvor og når sprayer dere? 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 16.3.2024 den 0.02):

Lurer på om jeg kan bruke sprayen til den er tom - eller om jeg må telle antall sprut. Bruker 2 pr dag, så er uansett innenfor 56 dagers grensen det står om på pakningen. 

Anonymkode: 458bb...aa8

Det er ikke 56 dager, det er 56 spray så tar du to om dagen varer en lenzetto i 27 dager. Du vil merke det når den er tom, jeg merker det samme dag.

Anonymkode: 3a4d0...0c7

AnonymBruker
Skrevet

Jeg bruker en sprittusj og noterer dato på sprayen, så slipper jeg å telle hele tiden.

Anonymkode: 3a4d0...0c7

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Og hvor «fort» absorberes sprayen? Hvor og når sprayer dere? 

Sprayer på innsiden av underarmen. Absorberes relativt raskt. Sprayer etter dusj på morningen og lar det ‘tørke’ mens jeg smører ansikt/pusser tenner etc :) effektivt morgenrituale 😅

• 9 måneder senere...
AnonymBruker
Skrevet
55-ish skrev (På 12.4.2024 den 11.25):

Sprayer på innsiden av underarmen. Absorberes relativt raskt. Sprayer etter dusj på morningen og lar det ‘tørke’ mens jeg smører ansikt/pusser tenner etc :) effektivt morgenrituale 😅

Står at man skal holde sprayen rett opp og ned sørge for at den koppen ikke er åpen så d kommer inn luft. Skal la det tørke i ca 2 min står det på pakningsvedlegget som var like stort som ett verdens kart omtrent 

Anonymkode: 5ffb2...308

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...