Gå til innhold

Lenzetto spray

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Lurer på om jeg kan bruke sprayen til den er tom - eller om jeg må telle antall sprut. Bruker 2 pr dag, så er uansett innenfor 56 dagers grensen det står om på pakningen. 

Anonymkode: 458bb...aa8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Jeg orker ikke telle, så bytter når jeg merker den er tom. Blir jo noen dager med lite hormontilførsel, men det går greit.

Anonymkode: 24b35...352

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 uker senere...
AnonymBruker

Jeg begynte på Lenzetto-spray i går. Hormonplasteret jeg har brukt er ikke å få tak i så måtte over på Lenzetto OG Utrogestan vaginalkapsler isteden. På Utro… står det 1 kapsel i 15 påfølgende dager hver 3. måned. Men NÅR skal Jeg begynne på kapslene? I forhold til oppstart av sprayen? Noen som vet? 

Anonymkode: b8519...11a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Og hvor «fort» absorberes sprayen? Hvor og når sprayer dere? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 16.3.2024 den 0.02):

Lurer på om jeg kan bruke sprayen til den er tom - eller om jeg må telle antall sprut. Bruker 2 pr dag, så er uansett innenfor 56 dagers grensen det står om på pakningen. 

Anonymkode: 458bb...aa8

Det er ikke 56 dager, det er 56 spray så tar du to om dagen varer en lenzetto i 27 dager. Du vil merke det når den er tom, jeg merker det samme dag.

Anonymkode: 3a4d0...0c7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg bruker en sprittusj og noterer dato på sprayen, så slipper jeg å telle hele tiden.

Anonymkode: 3a4d0...0c7

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Og hvor «fort» absorberes sprayen? Hvor og når sprayer dere? 

Sprayer på innsiden av underarmen. Absorberes relativt raskt. Sprayer etter dusj på morningen og lar det ‘tørke’ mens jeg smører ansikt/pusser tenner etc :) effektivt morgenrituale 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 9 måneder senere...
AnonymBruker
55-ish skrev (På 12.4.2024 den 11.25):

Sprayer på innsiden av underarmen. Absorberes relativt raskt. Sprayer etter dusj på morningen og lar det ‘tørke’ mens jeg smører ansikt/pusser tenner etc :) effektivt morgenrituale 😅

Står at man skal holde sprayen rett opp og ned sørge for at den koppen ikke er åpen så d kommer inn luft. Skal la det tørke i ca 2 min står det på pakningsvedlegget som var like stort som ett verdens kart omtrent 

Anonymkode: 5ffb2...308

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...