AnonymBruker Skrevet 16. mars 2024 #21 Skrevet 16. mars 2024 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Det er ganske vanlig å få infeksjoner i ørene om man bruker ørepropper regelmessig, pga det blir for fuktig og innestengt over lengre tid. Det eneste som egentlig funker er separate soverom, ts. Anonymkode: 58ca0...ae7 Det også, blir alltid svett i ørene og vet om folk som har fått infeksjoner ved langvarig bruk.. Anonymkode: a1f8b...849
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2024 #22 Skrevet 16. mars 2024 Jeg har snorket en del tidligere, men det som hjalp meg var å sove med teip over munnen. Jeg sover mye bedre selv, og forstyrrer ingen i familien lenger. Kommer aldri til å slutte med teip! 😃 Anonymkode: 19b74...fdb
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2024 #23 Skrevet 16. mars 2024 Vi er heldige som har stor plass. Har hvert vårt soverom. Det blir litt som disse kongelige fra middelalderen. "Will you visit my chambers tonight?" 😅 Vi har det supert sammen, men god søvn må vi begge. Det får vi ikke om vi sover i samme rom. Anonymkode: 0e6c1...f91 2
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2024 #24 Skrevet 16. mars 2024 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Jeg har snorket en del tidligere, men det som hjalp meg var å sove med teip over munnen. Jeg sover mye bedre selv, og forstyrrer ingen i familien lenger. Kommer aldri til å slutte med teip! 😃 Anonymkode: 19b74...fdb Seriøst?! Får du nok oksygen da? Sportstabber, papirtape eller plast? Anonymkode: a1f8b...849
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2024 #25 Skrevet 16. mars 2024 Min eks snorket og det ødelagte helt ekstremt på sikt. Jeg synes det er utrolig egoistisk å ødelegge søvnen til andre selv om det skjer på automatikk. Snorker man så må man ta grep. Feks gå ned vekten man trenger om det er det som det handler om. Anonymkode: 5ab19...5e4 5
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2024 #26 Skrevet 16. mars 2024 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Seriøst?! Får du nok oksygen da? Sportstabber, papirtape eller plast? Anonymkode: a1f8b...849 Hun har vel en nese. Anonymkode: 5ab19...5e4 3
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2024 #27 Skrevet 16. mars 2024 Amistad skrev (16 timer siden): har du prøvd skikkelige ørepropper? de av gummi som faktisk stenger minst 90 prosent av lyden? merker ikke at du har dem i ørene engang. Jeg utstår ikke snorking. Nesten manisk på å ikke få sove. Et par porpper og jeg hører ikke mer enn kanksje noe i det fjerne. Så langt borte at man ikke bryr seg. Da våkner man ikke av vekkeklokke eller barn/dyr om de trenger noe.... Anonymkode: 48810...af8
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2024 #28 Skrevet 16. mars 2024 Den som snorker må ta grep selv. Å miste søvn pga andres sorking osv er helseskadelig og ganske alvorlig på sikt. Man kan fint elske hverandre og ha et strålende samliv, uten å sove sammen pm en ødelegger den andres søvn. De første årene sov han på kontoret sitt å sovesofa, nå sover han i sin egen seng på eget rom, og jeg på mitt. Han opererte seg etter 4 år på eget intiativ, men det hadde ingen effekt. Fortsetter å sove godt i hver vår seng ❤️ Kan han f.eks sove i sovesofa på stuen, evnt at dere byttet på? Anonymkode: 48810...af8 4
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2024 #29 Skrevet 16. mars 2024 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Det også, blir alltid svett i ørene og vet om folk som har fått infeksjoner ved langvarig bruk.. Anonymkode: a1f8b...849 Ja, jeg fikk øregangseksem. Det er noe drit... Anonymkode: c69ff...001 3
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2024 #30 Skrevet 16. mars 2024 Min mann har også begynt å snorke mer de siste årene 😔 han er høy og tynn, så det handler ikke om vekt. Jeg har oppdaget at han har søvnapné noen ganger, men han var på kontroll for det på sykehuset, og de fant ingenting. Han blir ikke sur da, så jeg dytter i ham så han snur seg. Men jeg sovner ikke alltid etterpå, så søvnen blir så som så. Noen ganger legger han seg sammen med niåringen som har dobbeltseng og sover som en stein uansett - men vi skulle gjerne hatt et ekstra soverom ja 🙈 Anonymkode: acc4e...50b 1
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2024 #31 Skrevet 16. mars 2024 Mannen min har forresten prøvd snorkeplaster, uten særlig hell. Ser at det finnes snorkeskinner også: https://orisdental.no/behandlinger/kompleks-behandling/snorking/ Anonymkode: acc4e...50b 1
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2024 #32 Skrevet 16. mars 2024 Ørepropper på meg, snorkeplaster, snorskeskinne og snoreknesespray på mannen. Da går det sånn noen lunde. Anonymkode: 8e24d...9b9 1
Mardina Skrevet 16. mars 2024 #33 Skrevet 16. mars 2024 Bor med en snorker jeg også. Han har prøvd de fleste hjelpemidler mot snorking, men ingenting har hjulpet så langt. Fastlegen hans mistenker at det kan være søvnapne. Han skal inn på sykehuset i juni for å finne ut av det og da håper jeg/vi at det kommer noen flere svar 😊 Her har vi ikke mulighet for 2 soverom akkurat nå, så man må jo bare holde ut på et vis. Det hender at han får seg en dytt eller 2 på natten om snorking en blir for ille 😄 Han sover ganske lett, så det er ganske greit å få han til å slutte en liten stund 😊 Men ja, vi håper at sykehus-timen i juni vil gi noen svar 😊 1
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2024 #34 Skrevet 16. mars 2024 Mannen min snorker veldig. Han har lagt på seg så det har tatt seg opp i det siste, så nå er han forvist til gjesterommet. Hvis han ikke gidder å gjøre noe med det så får han bare sove der inne. Nå hørtes jeg kanskje sur ut men vi har det veldig fint, koser og har sex. Har det kanskje bedre faktisk for jeg er mindre irritert på han når jeg slipper å våkne x antall ganger iløpet av natta å høre på snorking. Anonymkode: e16dc...189 1 2
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2024 #35 Skrevet 17. mars 2024 I stedet for å sette inn ekstra seng hos sønnen din. Kan ikke dere sove i dobbeltseng på ditt soverom, så kan mannen din sove på sønnens soverom? Og så er det lekerom om dagen? Etterhvert bør dere kanskje kjøpe noe større med 3 soverom. Dere bør ha hvert sitt soverom når han snorker. Det går ikke å stappe greier ikke ørene og tape igjen munnen. Dere må jo få sove godt. Anonymkode: c721f...39d
Paradoxx Skrevet 17. mars 2024 #36 Skrevet 17. mars 2024 Få fasiter og ulike løsninger for hver enkelt. Selv er jeg en mann som snorker, mesteparten av kveldene. I perioder ingenting, og i andre værre. Jeg har selg på eget initiativ for 6-7 år siden tatt en neseskillevegg operasjon, for å få hjelp til pust gjennom nese; dette er det verste jeg har gjort, heller ikke hjulpet noenting på snorkingen. Har idag en veldig «øm» nese som er plagsomt, så operasjon er ikke noe jeg vil anbefale til noen. Om en løsning skulle vært aktuelt hadde det vært to soverom.
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2024 #37 Skrevet 17. mars 2024 Jeg er en mann på 46 som pleide å snorke høyt før. Er normalvektig og har ikke apne. Kona brukte ørepropper, men slet med å sovne. Hun dyttet jevnlig i meg, noe som stykket opp min søvn også. Fikk også dårlig samvittighet over at jeg, dog uforskyldt, var medårsak til hennes dårlige netter og påfølgende dager med lav energi. På ferieturer på hotell og hytter måtte jeg holde meg våken til de andre hadde sovnet, før jeg kunne legge meg til å sove. Ellers ble det klaging fra både store og små om min «minikonsert». Bestemte meg en dag for å fikse dette til alles beste. Gikk til tannlegen og fikk en formstøpt Somnodent snorkeskinne. En av de beste investeringene jeg har gjort i hverdagslykke. Kostet 12.000, men når den varer i fem år blir det kun seks kroner per god natt søvn :-). Nå er det blikk stille fra meg hver natt. Jeg, kona og barna sover mye bedre. Anonymkode: 0afe6...480 1 1
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2024 #38 Skrevet 17. mars 2024 Eget soverom😍 Å noen gang dele seng/soverom på fast basis er uaktuelt. Både livet generelt og ikke minst forholdet nådde nye høyder etter vi begynte å sove separat. Nok søvn kan ikke overvurderes! Anonymkode: 692e5...668
Snop Skrevet 17. mars 2024 #39 Skrevet 17. mars 2024 Det finnes flere sovepropper på markedet nå som har white noise/sound cancelling. Mannen min snorker som en gressklipper og jeg hører ham ikke i det hele tatt når jeg bruker dem 😁 Jeg bor i England så jeg vet ikke hvilke som er på markedet i Norge for tiden, men Ozlo Sleepbuds kommer senere i år og er the holy grail av disse. Phillips har også noen som heter Kokoon. Det går også an å få formstøpte ørepropper som er mer effektive og behagelige enn de man får på apoteket. De varer i åresvis også. Bare Google det, så kommer det opp hvor de lager det i området du bor. Ser noen nevner det ikke er bra å sove med sovepropper hver natt - jeg vet dette blir anekdotisk men jeg har hatt ørepropper hver natt siden 2009 og aldri hatt problemer. Det er uansett ikke bra for helsen å gå uten god søvn, jeg hadde gladelig sjanset en øreeksem- eller betennelse for å se om propper kunne redde ekteskapet og helsa.
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2024 #40 Skrevet 17. mars 2024 On 3/16/2024 at 12:13 AM, Amistad said: har du prøvd skikkelige ørepropper? de av gummi som faktisk stenger minst 90 prosent av lyden? merker ikke at du har dem i ørene engang. Jeg utstår ikke snorking. Nesten manisk på å ikke få sove. Et par porpper og jeg hører ikke mer enn kanksje noe i det fjerne. Så langt borte at man ikke bryr seg. Ørepropper over tid er ikke bra, og kan i verste fall føre til infeksjoner som kan skade hørselen. Anonymkode: d72f3...a7a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå