Gå til innhold

Leker som spilte av seg selv

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Ok dette skjedde ikke nå, men av og til tenker jeg på det og lurer på hvorfor. Dette var en kveld/natt i desember. Først startet en leke i kjelleretasjen å spille av seg selv(en sånn bok man må trykke på knappene for at lyden skal komme), et par forskjellige sanger kom som om noen trykket på forskjellige knapper. Barnet vårt lå og sov og begge oss var i etasjen over. Da jeg gikk ned skjedde det en gang til og så ble det stille og skjedde aldri igjen. 

Senere på natta begynte en annen leke men da på stuen å spille. Også en sånn type som man må trykke på før det spilles av lyd/musikk. Jeg gikk halvredd ned og slo den helt av. Det ble da stille og det skjedde ikke noe mer.

Etter det her har det aldri skjedd igjen og vi har ikke byttet batteri i noen av disse lekene. Mannen min mener det var helt naturlig og bryr seg ikke at det skjedde med to forskjellige leker samme natt/kveld i forskjellige etasjer i huset. 

Og i tillegg så hadde jeg en MA 2 uker senere og da viste det seg fosteret døde rundt 9 uker gammelt. Jeg skulle vært 11 uker på vei. Altså fosteret døde rundt den dagen lekene startet å spille av seg selv. Altså er jeg helt på jordet for å tenke det har noen sammenheng? Finnes det virkelig en helt naturlig forklaring at noe sånt skjer en gang og aldri mer, og det er to forskjellige leker?

Anonymkode: 8fa51...038

• Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Kan ha vært en sjel innom ❤️ Kanskje den lilles farvel. Høres lekent ut, ingenting ondsinnet!

Anonymkode: fd455...c6c

• Liker 2
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lykkedykker

En periode etter bestefar døde så kunne radioen og tv'en slå seg på av seg selv. Spooky greier, i hvert fall de gangene jeg var alene i huset. 

Endret av Lykkedykker
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg har opplevd at en musikk låt jeg hadde tatt på pause,  plutselig begynte spille av seg selv selv om ikke jeg var borti mobiltelefonen

Anonymkode: f0ffe...18d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det er slettes ikke uvanlig at leker kan begynne å spille av seg selv, noen er til og med programmert til å gjøre det. Ofte er det gjerne bare vibrasjoner, bevegelser i materiale, ting forflytter seg eller faller, temperatur, elektromagnetisme, tekniske feil, for svake signaler fra batterier.

Husker jo bare som barn selv at jeg har blitt vekket midt på natta av noe elektronisk som har begynt å lage lyd. Men det skjedde jo ikke hele tiden, så er nok også helt vanlig at det bare skjer en gang med en leke.

Om du googler leker som begynner å spille av seg selv så ser du at det er heeeeelt vanlig. Men også mange som synes det er litt creepy, da ;)

Men noe spøkelse er det ikke.. du stiller spørsmålet som om det er mer sannsynlig at det er et spøkelse enn at bare en helt vanlig hendelse tilfeldigvis inntraff to ganger på samme dag. Det er ikke vanlig at jeg vinner penger, jeg deltar ikke mye i lotterier heller, men her om dagen vant jeg 1000kr i pantelotteriet og 500 på et flaxlodd på en og samme dag. Tilfeldigheter inntreffer hele tiden. Og sjansen for at en leke spiller lyd av seg selv er jo ikke akkurat astronomisk små heller... men det er sjansen for at det er et spøkelse. 

Anonymkode: f5e63...b1d

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Lykkedykker skrev (12 timer siden):

En periode etter bestefar døde så kunne radioen og tv'en slå seg på av seg selv. Spooky greier, i hvert fall de gangene jeg var alene i huset. 

Ja det er ganske spooky særlig om det skjer ofte. Jeg opplevde det selv en gang en natt jeg var tenåring og alene hjemme. Klokka 3 på natta begynte stereoanlegget spille noe høy hardrock musikk på nesten maks volum. Holdt på å dø av skrekk og låste meg inn på rommet mitt etterpå😅 Det mente foreldrene mine var helt naturlig også at kunne skje.

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg har opplevd at en musikk låt jeg hadde tatt på pause,  plutselig begynte spille av seg selv selv om ikke jeg var borti mobiltelefonen

Anonymkode: f0ffe...18d

Creepy..

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Det er slettes ikke uvanlig at leker kan begynne å spille av seg selv, noen er til og med programmert til å gjøre det. Ofte er det gjerne bare vibrasjoner, bevegelser i materiale, ting forflytter seg eller faller, temperatur, elektromagnetisme, tekniske feil, for svake signaler fra batterier.

Husker jo bare som barn selv at jeg har blitt vekket midt på natta av noe elektronisk som har begynt å lage lyd. Men det skjedde jo ikke hele tiden, så er nok også helt vanlig at det bare skjer en gang med en leke.

Om du googler leker som begynner å spille av seg selv så ser du at det er heeeeelt vanlig. Men også mange som synes det er litt creepy, da ;)

Men noe spøkelse er det ikke.. du stiller spørsmålet som om det er mer sannsynlig at det er et spøkelse enn at bare en helt vanlig hendelse tilfeldigvis inntraff to ganger på samme dag. Det er ikke vanlig at jeg vinner penger, jeg deltar ikke mye i lotterier heller, men her om dagen vant jeg 1000kr i pantelotteriet og 500 på et flaxlodd på en og samme dag. Tilfeldigheter inntreffer hele tiden. Og sjansen for at en leke spiller lyd av seg selv er jo ikke akkurat astronomisk små heller... men det er sjansen for at det er et spøkelse. 

Anonymkode: f5e63...b1d

Jeg er klar over det kan skje tekniske feil eller at enkelte leker er programmert slik. Men disse to helt forskjellige lekene har ikke noe sånn funksjon, du må trykke på knappene for at det skal komme lyd. Og jeg hadde nok ikke tenkt så mye over det om det skjedde med bare en leke, men to leker. Og i tillegg i samme tidsrom og bare en gang og aldri igjen..Gratulerer med gevinsten forresten😅 Skjønner tankegangen din men jeg føler det her bare er alt for tilfeldig.. Er ikke så overtroisk heller men vet ikke hva jeg skal tro.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Jeg har opplevd å slå av tv i 2 etg, så for å gå ut inngangsdøra i 1 etg. Plutselig slår den seg på igjen. Måtte opp igjen for å slå den av. Det er merkelig. 

Anonymkode: add4e...7a4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Jeg har opplevd å slå av tv i 2 etg, så for å gå ut inngangsdøra i 1 etg. Plutselig slår den seg på igjen. Måtte opp igjen for å slå den av. Det er merkelig. 

Første tanken er noen tuller med deg? Hvis det er smart tv så kan man kontrollere fra telefon, men om det er utelukket så er det litt merkelig ja..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Når det gjelder tv, så har jeg hatt defekt tv som slå på seg selv.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slike leker har ofte brytere som er lagd av en tynn stripe metall som bendes inn i på-posisjon når man trykker det inn og den elektriske kretsen blir komplett, men kan også aktiveres av metallet bender seg selv med temperaturendringer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (21 timer siden):

Vi har en slik tv. Vi kan til og med sitte i stua og se at den slår seg på uten at noen er nær kontrollen på noe vis. Det er noe som har begynt å skje med den på dens eldre dager, så antar det er et tegn på alderdom 🙂 og for dagens tv-er kommer alderdommen stadig tidligere.

Vi har også hatt en bamse som snakker og synger når den trykkes på, og ei dukke som gråter eller ler når den klemmes på. Disse har aktivert seg selv iblant. Creepy er det, men det er ikke umulig at det kan ha vært bevegelse i noe, som har ført til at lydene ble utløst. 

Anonymkode: cc7a8...e7a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...