AnonymBruker Skrevet 15. mars 2024 #1 Skrevet 15. mars 2024 Dere med 2 eller flere barn, hvordan håndterer dere sjalusi blant barna? Det er 4 år mellom mine barn, eldste er 10 år. H*n føler ofte at vi bruker mer tid på og elsker det minste barnet mest. Vi har pratet mye om det og prøver å forklare at vi elsker begge liker mye, men at de har forskjellige behov og at vi derfor prøver å tilpasse oss det. H*n liker ikke hvis vi bruker tid eller gir oppmerksomhet til minste. Føler at uansett hva vi gjør, selv når vi prøver å gi mer oppmerksomhet til eldste er det fortsatt en følelse som vil vare. Tenker også at det er viktig at eldste må tillate oss å kunne gi oppmerksomhet, eller en klem til minste uten at h*n skal gripe inn i situasjonen og være med også. Hvordan håndterer det sånt og er det noe dere føler funker mer enn andre ting? Fins det måter/teknikker man kan lære barna når de føler sjalusien komme? Anonymkode: 17025...9e3
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2024 #2 Skrevet 15. mars 2024 Er bare 22 mnd mellom våre så de husker ikke noe annet enn å ha hverandre å dele med, men i tillegg passer vi på å veksle jevnt med egentid, altså en dag tar jeg med guttungen på noe og pappen jentungen på noe annet, og neste gang bytter vi vi gjør mye som familie også, men den egentiden begge får med hver av foreldrene sine tror jeg er alfa omega. Noen ting må de jo bare finne ut av selv også, det er en fin måte å lære seg å håndtere konflikter senere i livet. Og tiåringen må bare lære seg at mamma og pappa bruker tid på minsten også. Søskensjalusi er en naturlig del av livet🥰jeg har selv en 4 år eldre bror og jeg husker jeg ofte sa til foreldrene mine at han var favoritten, fikk det største rommet og alltid viljen sin, men innerst inne visste jeg jo at de var like glade i begge to❤️ Men fortsett å fortell barnet at dere er glade i hen🥰 Anonymkode: 6debf...901 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå