Gå til innhold

Kan man få henvisning til sinnemestring via fastlegen?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 15.3.2024 den 21.46):

Jeg har hele livet mitt slitt med temperament. Jeg er ikke voldelig men jeg har knust flere titalls mobiltelefoner, laptoper og div dyre ting. 

En gang kræsjet jeg bilen min i en stolpe så forskjermen ble helt ødelagt og bærarm. Fordi jeg hadde ligget bak ett gammelt ektepar som kjørte i 40 i 60 sona foran meg veldig lenge og når jeg svingte inn på grusveien inn mot der jeg bodde rusa jeg motoren for å vise at jeg var irritert og mistet kontrollen over bilen. Det var en gammel bruktbil men likevel.. poenget mitt er at ja de fleste synes sånne som kjører tregt foran er irriterende men normale folk klarer å kontrollere seg og ikke farer opp i skilt raseri som jeg. 

Jeg blir faktisk redd for meg selv. Redd for at det skal gå galt en dag. Jeg har adhd og gikk på medisiner fra jeg var 25 til jeg ble 35. På de 10 årene jeg gikk på medisiner fikk jeg aldri slike sinneutbrudd. Men sluttet på medisiner fordi jeg etterhvert sleit med å sove og ble veldig sliten og trøtt og flat i følelseslivet. Det var så vidt jeg lo av Mot i Brøstet, Karl og co eller Fleksnes som jeg vanligvis gap skratter av.

Men jeg tenker at det må vel gå an å få kontroll over meg selv uten å måtte pepppe i meg medisiner som inneholder amfetamin resten av livet.

Jeg ønsker meg mann og infer, men jeg må virkelig gjøre noe med det sinne mitt før jeg tenker på å få familie.

Jeg kjenner jo mange andre som har ADHD men de er ikke så gærne som meg bortsett fra de av dem som har drevet med rus. Men jeg har aldri rørt annet enn tobakk og alkohol (og medisiner)

Men jeg skjønner bare ikke hvor det raseriet mitt kommer fra. Jeg har trygge og moensme dorelrre og har hatt en trygg oppvekst.

Mamma fortalte at da jeg var veldig lita hadde jeg trampa så hardt at bunnen i senga mi knakk og datt ut fordi jeg ikke ville sove når mamma og pappa hadde lagt meg. Så jeg var utrolig sterk.

Jeg er nå 37 år og sluttet på medisiner for to år siden..men jeg har vurdert å begynne på igjen siden jeg fremdeles har resept på de. Men jeg gidder ingenting når jeg går på de. Etter jeg sluttet har jeg fått livslyst og begynt å trene på og gå på lange ekspedisjoner i fjellene og naturen. Jeg har ikke lyst til å miste interessen for å gjøre fine ting. Men av medisinene så blir jeg sånn at jeg bare sitter å sturer i min egen verden og glor i veggen utenom når jeg er på jobb. Blir helt nevet mind og ingen ting er gøy eller spennende.

Er det flere enn meg her inne som har liknende erfaringer og har fått hjelp???

Jeg vet ikke om "kropp og helse" var riktig Sted å pinøo men fant ikke noe nærmere kategori. 

Anonymkode: 493c3...e86

I min kommune kan du ta direkte kontakt med dem som tilbyr sinnemestring. Du kan sjekke om det er slik i din kommune også. Bruk google. ❤️ Det går faktisk an å prøve andre medisiner enn de du står på nå.  En ulempe med mange av dem, er at de faktisk kan gjøre deg lettere sint, men det er individuelt.  Noen har god nytte av medisinene som ikke virker sentralstimulerende, f.eks. strattera. Og slutt å si "medisiner som inneholder amfetamin.". Det stemmer for det første ikke helt, og det bidrar til stigmatisering av oss som trenger medisinene. Lykke til!  

Anonymkode: 07d67...f1b

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Har ikke lest alle svarene  så kanskje du allerede har fått samme tips.  I min kommune har de noe som heter helsehuset, der har de mange forskjellige kuer bla angstkurw, stressmestringskurs og sinnekurs.  

Hvis jeg forsto det riktig når jeg gikk der så er det slik at alle kommuner skal ha dette tilbudet, men ikke nødvendigvis under samme navn.

Ville kontaktet kommunen å spurt hvis du ikke finner noe på hjemmesiden 

Anonymkode: 35af4...0d4

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Har ikke lest alle svarene  så kanskje du allerede har fått samme tips.  I min kommune har de noe som heter helsehuset, der har de mange forskjellige kuer bla angstkurw, stressmestringskurs og sinnekurs.  

Hvis jeg forsto det riktig når jeg gikk der så er det slik at alle kommuner skal ha dette tilbudet, men ikke nødvendigvis under samme navn.

Ville kontaktet kommunen å spurt hvis du ikke finner noe på hjemmesiden 

Anonymkode: 35af4...0d4

Ok:) jeg har sendt melding til legen. Jeg sjekket på google men fant liksom ikke noe om det her i kommunen. Men jeg kan jo sende en mail til kommunen også :) takk:)

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 16.3.2024 den 2.40):

Ja, ikke sant. det er akkurat slik jeg opplever det og. At jeg når det punktet at jeg ØNSKER å ødelegge ting og får lyst til å kjøre inn i bilen foran meg med vilje nørmert. 

Jeg er mann og for meg er det helt normalt å ha fantasier og impulser om å gi andre mennesker bank. Enten det er bilisten foran som trykker på mobilen når jeg prøver å komme fram, eller svigermor som avbryter meg for 100ede gang for å informere om at det hun har på hjertet er viktig og at jeg ikke har adgang til å mene det jeg mener.

Kanskje jeg har udiagnostisert ADHD som deg, kanskje kjønnshormoner gjør sånt med noen av oss, eller kanskje det er ganske vanlig å kjempe en «kamp» inni hodet sitt mellom forskjellige krefter, og vi bare må lære oss å mestre det?

Jeg vil si at det er noen faktorer som gjør mestringen min vanskeligere. Enkelt-mennesker (svigermor) kan trykke på de rette knappene over lang tid. Vite akkurat hvordan hun skal stikke og hetse for å bygge opp sinne - men samtidig kunne trekke seg tilbake med at hver enkelt ting ikke er så stor. Hvis jeg samtidig føler at kjæresten min ikke dekker ryggen min, at barna mine ikke liker meg, at jeg ikke er flink nok på jobb så er det mye vanskeligere å regulere seg.

Anonymkode: 114b1...457

Skrevet (endret)

Tråden er ryddet for brukerangrep, brukerdebatt, spekulasjoner, nedsettende innhold, latterliggjøring, gjengivelse av slettet innhold, avsporinger og svar til dette. 

Matas, mod. 

Endret av Matas
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 16.3.2024 den 10.09):

Jeg vasker to barnehager fra 17.00-21.00 hver eneste kveld utenom lørdag og søndag. Så jeg hadde i går et håp om å forte meg til jobben og prøve å bli fort ferdig for å få litt kveld hjemme også. Jeg er også mye irritert over jobben min. Driver å søker etter ny jobb så det er sagt. Jeg har ikke valgt arbeidstiden min selv. Det er de ansatte i barnehagene som ikke vil ha meg der før etter stengetid. 

Det er en stor trigger for meg når jobben jeg gjør er så viktig men jeg skal likevel være usynlig og ikke komme i veien for noen. Derfor må jeg jobbe hver bidige kveld.

Jeg kan velge å kjøre før ettermiddags trafikken begynner rundt kl tre men da må jeg sitte to timer i bilen å vente.

Her tenker jeg at du også kan tenke at du får gjort jobben din ordentlig og i fred når ingen går i veien FOR DEG! Unger er jo overalt, og leker flyter på både gulv og bord i barnehager. Vanskelig å få gjort en skikkelig jobb med renhold med masse unger rundt beina, leker der du skal vaske og en yttergang med påfyll av søle og sand i samme sekund som du har vaska gulvet.

At arbeidstida ikke er hva du ønsker og at kanskje selve jobben heller ikke er det du helst vil,  har du jo tatt et aktivt grep om ved å søke andre jobber. Håper du får napp snart 😊

Er du fagorganisert? Hvis du mener du ikke får riktig lønn, kan fagforeningsrepresentanten være ei drahjelp.  Du kan evt kommunisere skriftlig, og få et skriftlig svar med henvisning til aktuelle bestemmelser som du kan bruke når du fremmer kravet til arbeidsgiver. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
Eneri skrev (51 minutter siden):

Her tenker jeg at du også kan tenke at du får gjort jobben din ordentlig og i fred når ingen går i veien FOR DEG! Unger er jo overalt, og leker flyter på både gulv og bord i barnehager. Vanskelig å få gjort en skikkelig jobb med renhold med masse unger rundt beina, leker der du skal vaske og en yttergang med påfyll av søle og sand i samme sekund som du har vaska gulvet.

At arbeidstida ikke er hva du ønsker og at kanskje selve jobben heller ikke er det du helst vil,  har du jo tatt et aktivt grep om ved å søke andre jobber. Håper du får napp snart 😊

Er du fagorganisert? Hvis du mener du ikke får riktig lønn, kan fagforeningsrepresentanten være ei drahjelp.  Du kan evt kommunisere skriftlig, og få et skriftlig svar med henvisning til aktuelle bestemmelser som du kan bruke når du fremmer kravet til arbeidsgiver. 

Jeg har snakka med ei annen som vasker i barnehagen og på skole men hun er ansatt i kommunen og jobber på dagtid. Jeg spurte hvordan de løste problemet med at ikke de skulle være i veien for hverandre. Fikk til svar at de tar med barna ut mens hun vasker eller samler alle barna på en avdeling mens hun vasker den andre og omvendt.  Jeg jobber for et privat vaskefirma. Så jeg tror ikke det hjelper å bli organisert. Vil nok bare få Konflikter. Sjefen min vil ikke sette opp min arbeidstid i fare for å miste kunder heller etter det jeg forstår. Kundene vil ha det så billig som mulig og gi oss minst mulig tid på å gjøre jobben. 

Og private vaskefirmaer vil ikke miste kundene til konkurrentene. Derfor blir vi som skal utføre jobben behandlet som slaver. De driter i at vi må jobbe gratis overtid bare de slipper å miste kundene. Vi som skal gjøre jobben får ikke noe medhold hvis vi klager på at vi har for liten tid. Vi får bare beskjed om å jobbe fortere og hvis vi ikke klarer det er det vi som jobber for tregt. (Selv om vi jobber kontinuerlig og raskt)

Skal snakke med legen om det å spørre om jeg kan sykemelde meg pga at jeg blir deprimert og føler meg maktesløs, utnytta og verdiløs, tråkket og behandlet som slave.

Takk for det. Håper selv virkelig jeg får ny jobb snart :) tjener bare 215 kr timen før skatt og jobber hver kveld fra fem til ni. Får ikke noe tillegg for ubekvem arbeidstid heller. Jeg tjener langt mindre enn en butikkmedarbeider 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 16.3.2024 den 20.37):

Jeg reagerer på måten vedkommende får det til å se ut som at jeg ikke selv skjønner at jeg har ett problem.  Jeg følte meg angrepet av måten det ble skrevet på. Synes det er unødvendig å komme med slikt. Jeg har nå fått svar på hva jeg skal gjøre med problemet og har sendt melding til legen via Helsenorge i dag. Så regner med at jeg kommer i gang med noe i våres....

Synes det er unødvendig av folk å provosere meg her enn å vise litt forståelse. Virker som det bare er folk som har det slik som skjønner at jeg ikke mener å være farlig eller slem. 

Men det her må jo være noe mer enn bare sinneproblemer. Du går jo til angrep på alt og alle og tolker ting i en retning så jeg klarer ikke engang å forstå hvordan du klarer å trekke den konklusjonen.

Anonymkode: c94eb...666

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Men det her må jo være noe mer enn bare sinneproblemer. Du går jo til angrep på alt og alle og tolker ting i en retning så jeg klarer ikke engang å forstå hvordan du klarer å trekke den konklusjonen.

Anonymkode: c94eb...666

Nå vet ikke jeg om du har lest alt men det var noen som kom med sleng kommentarer som "bordeell. Det finnes piller for slikt........." Og at jeg virker lettere psykisk utviklingshemmet og folk som gjorde narr av meg. Det var de første kommentarene som kom. Men de er nå blitt fjernet av moderator . Mobbing er ikke greit. Jeg tar det veldig innpå meg siden jeg har veldig dårlig selvtillit og selvfølelse fra før. Det skal lite til for å såre meg selv om jeg vet at det bare er nett troll som sitter bak en skjerm og må slenge dritt. 

Jeg har nå mistet lysten til å gå på trening både på lørdag og i dag. Føler at hele verden ser på meg som en dum og ustabil person som bare burde holde seg hjemme. Det var det jeg leste mellom linjene på det enkelte skrev her. 

Som om jeg ikke burde hatt livets rett og ikke burde vært født. Jeg er ikke ett ondt menneske som vil andre vondt hvis dere tror det 

AnonymBruker
Skrevet

Men TS, du er ikke bedre enn de andre som skriver til deg. Du OGSÅ sier at folk ikke burde ha livets rett, og du kalte noens svigermor for psykopat enda du nettopp hadde sagt at å sette diagnoser på DEG, var sårende. Men du gjør jo det samme selv. Du må gå inn i deg selv før du kan be andre om ikke å gjøre sånn og sånn.

Anonymkode: 66987...417

• Liker 1
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

Men TS, du er ikke bedre enn de andre som skriver til deg. Du OGSÅ sier at folk ikke burde ha livets rett, og du kalte noens svigermor for psykopat enda du nettopp hadde sagt at å sette diagnoser på DEG, var sårende. Men du gjør jo det samme selv. Du må gå inn i deg selv før du kan be andre om ikke å gjøre sånn og sånn.

Ja det er greit jeg skjønner det. Men jeg har selv opplevd Psykopater og jeg synes slik han beskrev sin svigermor at hun ville han vondt, likte å såre han og var destruktiv mot han og likte å rakke ned på sin svigersønn.

Men jeg leste forresten om lettere psykisk utviklingshemming nå. Man må ha en mental alder på 12 og iQ på max 70 for å være lettere psykisk utviklingshemmet. Jeg har en iQ på Ca 130. Tok iQ test hos en psykolog i forbindelse med utredning.

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker said:

Ja det er greit jeg skjønner det. Men jeg har selv opplevd Psykopater og jeg synes slik han beskrev sin svigermor at hun ville han vondt, likte å såre han og var destruktiv mot han og likte å rakke ned på sin svigersønn.

Men jeg leste forresten om lettere psykisk utviklingshemming nå. Man må ha en mental alder på 12 og iQ på max 70 for å være lettere psykisk utviklingshemmet. Jeg har en iQ på Ca 130. Tok iQ test hos en psykolog i forbindelse med utredning.

Kanskje de som har gitt DEG diagnoser tenker akkurat likt. "Jeg har opplevd sånn og sånn, dette er gjenkjenbart, du må jo være ditt og datt" Logikken din for å gjøre noe, er jo ikke nødvendigvis annerledes for andre.

Tror du bare skal legge fra deg den der psykisk utviklingshemmet-greia, er du ikke det, så spiller det ikke noen rolle hva en fremmed sa til deg. Selv om jegvsynes det er ironisk at du reagerer sånn, men likevel ikke klarer å passe på hva du selv linket utav deg.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Kanskje de som har gitt DEG diagnoser tenker akkurat likt. "Jeg har opplevd sånn og sånn, dette er gjenkjenbart, du må jo være ditt og datt" Logikken din for å gjøre noe, er jo ikke nødvendigvis annerledes for andre.

Tror du bare skal legge fra deg den der psykisk utviklingshemmet-greia, er du ikke det, så spiller det ikke noen rolle hva en fremmed sa til deg. Selv om jegvsynes det er ironisk at du reagerer sånn, men likevel ikke klarer å passe på hva du selv linket utav deg.

Det er mulig. Men mener det virker ganske kaldt og kynisk å skrive "det er to år for lenge" som om jeg bare skulle fortsatt på medisiner selv om jeg ikke fikk sove og fikk angst osv av de..... Blir irritert når folk får ting til å høres så enkelt ut. Det er nå det siste halve året jeg har fått det sinne tilbake uten medisiner og begynt å tenke på at jeg kanskje må ta tak i det.

AnonymBruker
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker said:

Det er mulig. Men mener det virker ganske kaldt og kynisk å skrive "det er to år for lenge" som om jeg bare skulle fortsatt på medisiner selv om jeg ikke fikk sove og fikk angst osv av de..... Blir irritert når folk får ting til å høres så enkelt ut. Det er nå det siste halve året jeg har fått det sinne tilbake uten medisiner og begynt å tenke på at jeg kanskje må ta tak i det.

Jeg tror du kanskje tar alt som kritikk selv om det ikke nødvendigvis er det. Jeg tolket ikke den meldingen sånn i det hele tatt, jeg tolket den som "det er to år for lenge å ha det sånn". Kanskje det er jeg som tar feil og du som har rett, men alt er ikke nødvendigvis kritikk eller angrep likevel. Men jada, jeg så alle de støgge kommentarene her inne, og det er godt man har moderatorer her som kan fjerne sånt. Flere var jo kun skrevet for å hisse deg opp. Og jeg heier på deg, TS. Jeg skulle så gjerne ønske du ikke bet på alt, for da gir du dem hva de vil. Er ganske digg å kunne gi litt faen i ting, og la andre ha dramaet sitt for seg selv uten at man trenger å ta del i det. Så jeg håper seriøst at du finner ut av dette. Ro i kropp og sjel er godt.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Jeg tror du kanskje tar alt som kritikk selv om det ikke nødvendigvis er det. Jeg tolket ikke den meldingen sånn i det hele tatt, jeg tolket den som "det er to år for lenge å ha det sånn". Kanskje det er jeg som tar feil og du som har rett, men alt er ikke nødvendigvis kritikk eller angrep likevel. Men jada, jeg så alle de støgge kommentarene her inne, og det er godt man har moderatorer her som kan fjerne sånt. Flere var jo kun skrevet for å hisse deg opp. Og jeg heier på deg, TS. Jeg skulle så gjerne ønske du ikke bet på alt, for da gir du dem hva de vil. Er ganske digg å kunne gi litt faen i ting, og la andre ha dramaet sitt for seg selv uten at man trenger å ta del i det. Så jeg håper seriøst at du finner ut av dette. Ro i kropp og sjel er godt.

Ja, nå finner ikke jeg de kommentarene vedkommende skrev for de har mulig blitt slettet. Men vedkommende skrev først en skikkelig krass kommentar om at det er ille hvis jeg har gått slik rundt i 10 år. Det var illle og jeg burde vært bura inne. 

Da Svarte jeg tilbake "jeg har gått på medisiner i 10 år og sluttet for to år siden. Lær deg å les!"  Så skrev vedkommende tilbake igjen "det er to år for lenge" .... 

På det vedkommende skrev virket det som at jeg ikke fortjener å leve rett og slett og derfor reagerte jeg sånn som jeg gjorde tilbake.

Skulle selv ønske jeg bare kunne gi faen i det de skrev. Hadde jeg hatt bedre selvtillit hadde jeg nok klart det bedre. Men jeg føler meg så mislykket på mange måter og da skal det lite til å trekke meg ned 

Takk skal du ha ❤️

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Ja, nå finner ikke jeg de kommentarene vedkommende skrev for de har mulig blitt slettet. Men vedkommende skrev først en skikkelig krass kommentar om at det er ille hvis jeg har gått slik rundt i 10 år. Det var illle og jeg burde vært bura inne. 

Da Svarte jeg tilbake "jeg har gått på medisiner i 10 år og sluttet for to år siden. Lær deg å les!"  Så skrev vedkommende tilbake igjen "det er to år for lenge" .... 

På det vedkommende skrev virket det som at jeg ikke fortjener å leve rett og slett og derfor reagerte jeg sånn som jeg gjorde tilbake.

Skulle selv ønske jeg bare kunne gi faen i det de skrev. Hadde jeg hatt bedre selvtillit hadde jeg nok klart det bedre. Men jeg føler meg så mislykket på mange måter og da skal det lite til å trekke meg ned 

Takk skal du ha ❤️

Aaah, ja, nå husker jeg det! Det er jo bare idiotiske kommentarer fra folk som ikke vet bedre. Og ingen av oss kjenner deg. Du er jo mer enn bare temperamentet ditt, og det må jo folk faktisk huske på. Og du spør om hjelp til dette, så selvinnsikt har du hvertfall. Og du er tøff som hiver deg utpå forumet her, er ikke alltid gitt at man får den støtten man ønsker. Sånn umiddelbart ville jeg nok anbefalt å ikke svare med en gang du ser en nedsettende kommentar. Da er du så fyrt at du kanskje ikke tenker klart. Legg vekk telefonen eller pc, gå ut på trappa og trekk inn pusten noen ganger før du går tilbake. Høres sikkert megateit ut, men pusten kan gjøre de utroligste ting. Tok du kontakt med legen eller noe sånt, eller?

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Aaah, ja, nå husker jeg det! Det er jo bare idiotiske kommentarer fra folk som ikke vet bedre. Og ingen av oss kjenner deg. Du er jo mer enn bare temperamentet ditt, og det må jo folk faktisk huske på. Og du spør om hjelp til dette, så selvinnsikt har du hvertfall. Og du er tøff som hiver deg utpå forumet her, er ikke alltid gitt at man får den støtten man ønsker. Sånn umiddelbart ville jeg nok anbefalt å ikke svare med en gang du ser en nedsettende kommentar. Da er du så fyrt at du kanskje ikke tenker klart. Legg vekk telefonen eller pc, gå ut på trappa og trekk inn pusten noen ganger før du går tilbake. Høres sikkert megateit ut, men pusten kan gjøre de utroligste ting. Tok du kontakt med legen eller noe sånt, eller?

Takk for at du forstår. Ja jeg trodde kanskje jeg hadde vokst dette av meg på medisiner. Var ganske rolig i over ett år når jeg slutta på de men så har det kommet mer tilbake de siste 6 månedene. Antakelig fordi jeg nå har skiftet arbeidstid og arbeidsplass til et sted hvor jeg må kjøre gjennom byen i ettermiddags trafikken hver dag. Noe jeg hater. Men det er jo mange som må det. 

Ja jeg har fått time hos legen 4. April. Sendte melding via Helsenorge. Så kommer til å spørre om å prøve noen andre medisiner også. Får bare håpe jeg ikke må på ny utredning for å prøve andre medisiner for det orker jeg ikke :)

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Takk for at du forstår. Ja jeg trodde kanskje jeg hadde vokst dette av meg på medisiner. Var ganske rolig i over ett år når jeg slutta på de men så har det kommet mer tilbake de siste 6 månedene. Antakelig fordi jeg nå har skiftet arbeidstid og arbeidsplass til et sted hvor jeg må kjøre gjennom byen i ettermiddags trafikken hver dag. Noe jeg hater. Men det er jo mange som må det. 

Ja jeg har fått time hos legen 4. April. Sendte melding via Helsenorge. Så kommer til å spørre om å prøve noen andre medisiner også. Får bare håpe jeg ikke må på ny utredning for å prøve andre medisiner for det orker jeg ikke :)

Altså, ettermiddagsrush kan til og med får blodet mitt til å koke innimellom, så jeg skjønner deg. 

Okei, masse lykke til!!

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Altså, ettermiddagsrush kan til og med får blodet mitt til å koke innimellom, så jeg skjønner deg. 

Okei, masse lykke til!!

Takk for det :) og jeg vet at det er mange som hater å stå i trafikk kork. Det er svært vanlig at alle misliker det. Men jeg vil lære meg å tenke det bedre bare. Det hjelper jo ikke at jeg sitter inni bilen min og banner og skjeller ut alle bilene foren meg i køen  (som ikke kan noe for at de ikke får kjørt videre). 

Men det som kunne vært gjort noe med er alle fotgjengerfelt med lyskryss. Det kunne blitt halvert i antall. I nedre Langflate og over til Kaldnes i Tønsberg et det helt jævli. Det er ekstremt mange gangfelt og når det er stadig folk som skal over alle de feltene er det ikke rart trafikken stopper opp. Jeg bruker ofte 15 min bare på å komme gjennom den gata liksom.

Men likevel må jeg bare jobbe med å takle det bedre for min egen del 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Takk for det :) og jeg vet at det er mange som hater å stå i trafikk kork. Det er svært vanlig at alle misliker det. Men jeg vil lære meg å tenke det bedre bare. Det hjelper jo ikke at jeg sitter inni bilen min og banner og skjeller ut alle bilene foren meg i køen  (som ikke kan noe for at de ikke får kjørt videre). 

Men det som kunne vært gjort noe med er alle fotgjengerfelt med lyskryss. Det kunne blitt halvert i antall. I nedre Langflate og over til Kaldnes i Tønsberg et det helt jævli. Det er ekstremt mange gangfelt og når det er stadig folk som skal over alle de feltene er det ikke rart trafikken stopper opp. Jeg bruker ofte 15 min bare på å komme gjennom den gata liksom.

Men likevel må jeg bare jobbe med å takle det bedre for min egen del 

Nedre langgate *takle det bedre*

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...