Gjest Anonymous Skrevet 10. november 2002 #1 Skrevet 10. november 2002 Vi skal ha brudepike på 8 år i vårt bryllup. Etter kirken skal vi jo til fotograf , er det vanlig å ta brudepiker/svenner med dit når det ikke er egne barn? Hun blir jo også en del av bryllupsfesten da hun gleder seg slik til dette og gjerne vil holde en liten tale eller sang for oss også. Vi vil selvsagt også invitere broren hennes til bryllupet. Når det gjelder kjole til brudepiken, så jeg for meg å velge en som matcher den kjolen jeg selv kommer til å velge meg. Har de ikke stort sett en som passer til brudekjolen i de fleste brudesalonger? Og er det ikke mest vanlig å leie dette? Det er jo vi som må betale for brudepike-stasen også etter det jeg har forståttt er vanlig. Har kalkulert det med i regnskapet, men jeg vet da broren var brudesvenn leide de et antrekk til han så praksisen varierer kankskje på det punktet også?
Tusenfryd Skrevet 11. november 2002 #2 Skrevet 11. november 2002 Vi giftet oss i bunad, og våre to brudepiker hadde bunader, så vi betalte ikke noe for antrekket deres. De fikk hver sin minibrudebuketter - de betalte vi selvsagt. Og det var med til fotografen. Noen bilder ble tatt med dem, de fleste uten. takkekortbildet var uten dem, men de fikk senere en forstørrelse av det bilde av bare dem selv. De fikk også et lite smykke hver. Bruden (meg) fikk nemlig aldri være brudepike, og det er så stas og så stort for en liten pike, at bruden tok igjen alt det hun selv gikk glipp av og enda litt til. Det var en stor dag for dem - og for oss å ha dem der var også stort.
Gjest Anonymous Skrevet 11. november 2002 #3 Skrevet 11. november 2002 jeg var brudepike da jeg var 6 år og da hadde jeg bunad selv om bruden hadde "vanlig" brudekjole.. jeg fikk et forstørret inrammet bilde der jeg og brudesvennen var med.. og det syntes jeg var veldig stas.. men jeg var bare med på et av de "offesielle bildene"¨ det er vel vanlig å ta bilde med forlovere, bilde med brudepiker/brudesvenner, bilde med foreldre, bilde med "alle", bilder av bare bruden og mange bilder av brudeparret.. eller noe sånn...
Montezuma Skrevet 12. november 2002 #4 Skrevet 12. november 2002 jeg sydde kjoler til våre to brudepiker. Kjolen min var grå, så jentene fikk gammelrosa kjoler til 50,- metern! Jentene var med på noen bilder, ja. Ikke på takkekortet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå