AnonymBruker Skrevet 15. mars 2024 #1 Skrevet 15. mars 2024 Har kommet igang med overgangsalder. Og i flere mnd nå har det blitt tørt og en stor hårnisseklump i bakhodet. Har alltid hatt stritt, glatt og blankt hår. Nå er hårnisseklumpen over og det strie glatte håret har nå gått over i myke bølger. Er dette helt vanlig? Anonymkode: 5e6ac...5d0
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2024 #2 Skrevet 15. mars 2024 Hårnisseklump? Anonymkode: 482f9...bfb 10 1
svartkatt Skrevet 15. mars 2024 #3 Skrevet 15. mars 2024 Håret kan endre seg med hormonene hvertfall. Det kan vel både bli bedre og verre, og tilbake igjen.. bølger, stritt, krøller eller en kombinasjon.
ellen123 Skrevet 15. mars 2024 #4 Skrevet 15. mars 2024 Hei, jeg tenker bare at du er redd for å havne i overgangs alderen, den vil jo komme etter hvert , jeg er 54 år, jeg har ikke kommet i den alderen.
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2024 #5 Skrevet 15. mars 2024 Hvordan kan håret være stritt samtidig som det er glatt og blankt? https://ordbokene.no/bm/stritt Betydning og bruk stiv, strittende Eksempel ha stritt hår og skjegg Anonymkode: ada83...fa3 3
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2024 #6 Skrevet 16. mars 2024 AnonymBruker skrev (23 timer siden): Hvordan kan håret være stritt samtidig som det er glatt og blankt? https://ordbokene.no/bm/stritt Betydning og bruk stiv, strittende Eksempel ha stritt hår og skjegg Anonymkode: ada83...fa3 Syntes det er passende på et hår som ikke kan formes og glir til og med ut av hårstrikk. Måtte bruke sånn vanlig gymmistrikk for å få den til å sitte. Samtidig var det mykt og blankt.men umulig å gjøre noe med Anonymkode: 5e6ac...5d0
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2024 #7 Skrevet 16. mars 2024 ellen123 skrev (23 timer siden): Hei, jeg tenker bare at du er redd for å havne i overgangs alderen, den vil jo komme etter hvert , jeg er 54 år, jeg har ikke kommet i den alderen. Hæ? Hvor kom dette fra? Spurte om håret. Overgangsalderen min er nå smått begynt og endel av livet . Så er vel ikke noe å være redd Anonymkode: 5e6ac...5d0 3
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2024 #8 Skrevet 16. mars 2024 AnonymBruker skrev (23 timer siden): Hårnisseklump? Anonymkode: 482f9...bfb Ja har du ikke hårnisser som sniker seg innpå deg når du sover om natten og klager floker og klumper i håret ditt. Mine hår nisser har tydeligvis begynt å snike seg innpå meg på dagtid også. Anonymkode: 5e6ac...5d0 2
Peanut Skrevet 16. mars 2024 #9 Skrevet 16. mars 2024 4 minutter siden, AnonymBruker said: Ja har du ikke hårnisser som sniker seg innpå deg når du sover om natten og klager floker og klumper i håret ditt. Mine hår nisser har tydeligvis begynt å snike seg innpå meg på dagtid også. Anonymkode: 5e6ac...5d0 Jeg pleier å sove med håret i en fleecesokk og med strikk rundt. Får ikke floker eller klumper i håret, og ikke mister jeg mye hår heller ^^,
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2024 #10 Skrevet 16. mars 2024 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Ja har du ikke hårnisser som sniker seg innpå deg når du sover om natten og klager floker og klumper i håret ditt. Mine hår nisser har tydeligvis begynt å snike seg innpå meg på dagtid også. Anonymkode: 5e6ac...5d0 Dialekt? Har aldri hørt om hårnisser jeg heller😄 Anonymkode: fada8...91d
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2024 #11 Skrevet 16. mars 2024 46 år og har vært i overgangsalderen siden jeg var 41 år. Gled deg!! Et helvete! Anonymkode: 592ea...002
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2024 #12 Skrevet 16. mars 2024 ellen123 skrev (På 15.3.2024 den 21.28): Hei, jeg tenker bare at du er redd for å havne i overgangs alderen, den vil jo komme etter hvert , jeg er 54 år, jeg har ikke kommet i den alderen. Å joda, du er bare en av de heldige som ikke merker noe til det. Du er enten i den alderen nå eller ferdig. Anonymkode: 62858...be4 1
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2024 #13 Skrevet 17. mars 2024 Jeg er 50 å begynte å få floker i håret etter at jeg droppet hårfargen hos frisøren. Men heller kjøper hårfarge og farger selv. Håret floker seg etter det. Eller det kan være en av mange helvetes bivirkninger av overgangsalderen.. Anonymkode: 4dab1...2ae
KnitAndCoffee Skrevet 17. mars 2024 #14 Skrevet 17. mars 2024 Jeg begynte å miste masse hår da jeg passerte 40 og fikk krøller/bølger i håret etter hvert. Begynner å tro at det er overgangsalderen som gjorde det, og ikke det marginale lave stoffskiftet som jeg fikk medisiner mot. 🤔 Er nå 47, har omtrent halvparten så tjukt hår som jeg hadde i ungdommen, det floker noe så innmari, kjennes grovt ut, og jeg har fått noen sølvstriper jeg har blitt svært glad i. Hvis jeg anstrenger meg og bruker hårprodukter for krøller, så får jeg både korketrekkere i nakken og bølger fremover i håret, men som oftest så føner jeg det bare slik at jeg ender opp med en høysåte av et hår som jeg setter i strekk. Hvis noen har tips til hvordan en skal stelle overgangs-hår håper jeg at de kan dele det her. Føler meg for ung til å bite i det sure eplet og klippe meg til en kortere og mer lettstelt frisyre. Skjønner nå hvorfor så mange "eldre" har kort hår!
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2024 #15 Skrevet 17. mars 2024 KnitAndCoffee skrev (7 minutter siden): Jeg begynte å miste masse hår da jeg passerte 40 og fikk krøller/bølger i håret etter hvert. Begynner å tro at det er overgangsalderen som gjorde det, og ikke det marginale lave stoffskiftet som jeg fikk medisiner mot. 🤔 Er nå 47, har omtrent halvparten så tjukt hår som jeg hadde i ungdommen, det floker noe så innmari, kjennes grovt ut, og jeg har fått noen sølvstriper jeg har blitt svært glad i. Hvis jeg anstrenger meg og bruker hårprodukter for krøller, så får jeg både korketrekkere i nakken og bølger fremover i håret, men som oftest så føner jeg det bare slik at jeg ender opp med en høysåte av et hår som jeg setter i strekk. Hvis noen har tips til hvordan en skal stelle overgangs-hår håper jeg at de kan dele det her. Føler meg for ung til å bite i det sure eplet og klippe meg til en kortere og mer lettstelt frisyre. Skjønner nå hvorfor så mange "eldre" har kort hår! Ja, helt enig! Tror også grunnen er at de eldre har kort hår pga at det er tynnere og flokete. Anonymkode: 4dab1...2ae
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå