Gå til innhold

Når er et vennskap over?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg har en god venn jeg har kjent i nesten 20 år. Pandemien var vanskelig for begge, og de siste par årene har vi hatt noen leie konflikter. Vi har perioder der alt er greit, og så blir det vanskelig igjen. Fra tid til annen tenker jeg - hvor lenge skal jeg gidde å prøve å redde dette? Når er det nok? 

Til det jeg lurer på: Hvor går grensen for vennskap, for dere? Hvor langt strekker man seg?

Anonymkode: 2dd20...b92

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Jeg gidder ikke så strekke meg hvis vennen har behandlet meg dårlig og ikke gidder å be om unnskyldning. Jeg kan kanskje godta det EN gang hvis det ikke er en så stor ting. Men om det skjer gjentatte ganger at vennen ikke viser hensyn og respekt, så lar jeg vennskapet gli over.

Anonymkode: 221e1...471

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer kanskje litt an på hvordan vi takler konfliktene? Noen kan man ha konflikter med uten at det går utover vennskapet. Hvis det gjør det er det lite vits i å fortsette. Hvertfall når det skjer stadig vekk.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Et kjæresteforhold må defineres som over- og man går videre, men det er ikke slik med et vennskap. Om det nå er mer slitsomt å være med denne personen så la være.

Anonymkode: f48e2...4ae

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...