AnonymBruker Skrevet 15. mars 2024 #1 Del Skrevet 15. mars 2024 Som overskriften sier. Anonymkode: 8bb83...262 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2024 #2 Del Skrevet 15. mars 2024 AnonymBruker skrev (31 minutter siden): Som overskriften sier. Anonymkode: 8bb83...262 Litt usikker på hva du tenker på? Jeg elsker jo hjelpe folk, så det gjør jeg mer en gjerne gratis. Dugnad feks. Men det er jo tuftet på gratisprinsippet. Klarer ikke helt se hva konkret du tenker på? Anonymkode: 44ee5...a50 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2024 #3 Del Skrevet 16. mars 2024 AnonymBruker skrev (13 timer siden): Litt usikker på hva du tenker på? Jeg elsker jo hjelpe folk, så det gjør jeg mer en gjerne gratis. Dugnad feks. Men det er jo tuftet på gratisprinsippet. Klarer ikke helt se hva konkret du tenker på? Anonymkode: 44ee5...a50 Ting en tjener penger på, men som oppfattes så kjekt at folk likevel hadde drevet med det uten å tjene noe. Anonymkode: 8bb83...262 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2024 #4 Del Skrevet 16. mars 2024 4 minutter siden, AnonymBruker said: Ting en tjener penger på, men som oppfattes så kjekt at folk likevel hadde drevet med det uten å tjene noe. Anonymkode: 8bb83...262 Er ikke det definisjonen av mange hobbyer? Håndarbeid spesielt Anonymkode: 9b7af...6c1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2024 #5 Del Skrevet 16. mars 2024 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Er ikke det definisjonen av mange hobbyer? Håndarbeid spesielt Anonymkode: 9b7af...6c1 Jo, det kan det absolutt være. Men hadde folk fortsatt med dem om de ikke tjente på dem, er det jeg lurer på her. Anonymkode: 8bb83...262 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Beloved Skrevet 16. mars 2024 #6 Del Skrevet 16. mars 2024 Kose kattunger? Kunne glatt gjort det 8 timer om dagen uten å tjene et øre. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2024 #7 Del Skrevet 16. mars 2024 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Ting en tjener penger på, men som oppfattes så kjekt at folk likevel hadde drevet med det uten å tjene noe. Anonymkode: 8bb83...262 En vanlig pianolærer tar 400-500 kroner timen. Gratis undervisning her. Anonymkode: 11912...e14 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2024 #8 Del Skrevet 16. mars 2024 Beloved skrev (Akkurat nå): Kose kattunger? Kunne glatt gjort det 8 timer om dagen uten å tjene et øre. Det er vel også noe en ikke kan tjene på i utgangspunktet? Aldri hørt om noen som gjør det, iallefall Anonymkode: 8bb83...262 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hedda-78 Skrevet 16. mars 2024 #9 Del Skrevet 16. mars 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jo, det kan det absolutt være. Men hadde folk fortsatt med dem om de ikke tjente på dem, er det jeg lurer på her. Anonymkode: 8bb83...262 De færreste tjener penger på hobbyen sin. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2024 #10 Del Skrevet 16. mars 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): En vanlig pianolærer tar 400-500 kroner timen. Gratis undervisning her. Anonymkode: 11912...e14 Oi, den er markant. Du velger altså å ikke tjene på det pga du liker det så godt uansett? Anonymkode: 8bb83...262 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2024 #11 Del Skrevet 16. mars 2024 Hedda-78 skrev (Akkurat nå): De færreste tjener penger på hobbyen sin. Ok Anonymkode: 8bb83...262 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2024 #12 Del Skrevet 16. mars 2024 Hedda-78 skrev (1 minutt siden): De færreste tjener penger på hobbyen sin. Mange med høyre utdanning gjør det. Det er nettopp derfor vi har valgt den utdannelsen vi har valg. Anonymkode: a81a5...83b 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2024 #13 Del Skrevet 16. mars 2024 Jeg gjør mye håndarbeidsgreier som jeg ikke bare gjør gratis men taper penger på. Materialer er svindyrt og jeg har ikke særlig med inntekt i utgangspunktet men liker hobbiene. Hekling, broderi, sying og maling. Jeg er dyktig nok til å kunne tjene penger på salg men det interesserer meg ikke, selve håndarbeidet er det jeg liker og jeg ønsker ikke å legge på et press med å selge. Anonymkode: 4e4cb...359 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2024 #14 Del Skrevet 16. mars 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Mange med høyre utdanning gjør det. Det er nettopp derfor vi har valgt den utdannelsen vi har valg. Anonymkode: a81a5...83b Du skjønte poenget mitt, men du hadde neppe gjort det videre uten å tjene på det? Anonymkode: 8bb83...262 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2024 #15 Del Skrevet 16. mars 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg gjør mye håndarbeidsgreier som jeg ikke bare gjør gratis men taper penger på. Materialer er svindyrt og jeg har ikke særlig med inntekt i utgangspunktet men liker hobbiene. Hekling, broderi, sying og maling. Jeg er dyktig nok til å kunne tjene penger på salg men det interesserer meg ikke, selve håndarbeidet er det jeg liker og jeg ønsker ikke å legge på et press med å selge. Anonymkode: 4e4cb...359 Ok, da er du en av dem jeg snakker om Anonymkode: 8bb83...262 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2024 #16 Del Skrevet 16. mars 2024 1 minutt siden, AnonymBruker said: Mange med høyre utdanning gjør det. Det er nettopp derfor vi har valgt den utdannelsen vi har valg. Anonymkode: a81a5...83b En hobby er altså ubetalt. Så fort du for betalt et det en jobb.. Anonymkode: 9b7af...6c1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hoppetaujenta Skrevet 16. mars 2024 #17 Del Skrevet 16. mars 2024 Jeg kunne godt ha blitt sjefsførstesmaker på alle iskremfabrikkenes prøvekjøkken, helt gratis. 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2024 #18 Del Skrevet 16. mars 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): En hobby er altså ubetalt. Så fort du for betalt et det en jobb.. Anonymkode: 9b7af...6c1 Ingen har begrenset tråden til å kun handle om hobby. Anonymkode: 8bb83...262 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2024 #19 Del Skrevet 16. mars 2024 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Oi, den er markant. Du velger altså å ikke tjene på det pga du liker det så godt uansett? Anonymkode: 8bb83...262 Det handler ikke nødvendigvis om å like ting så godt at dette ikke kan bli en smule slitsomt av og til, men om selve gratisprinsippet der man etter min mening bør kunne leve et normalt liv uten at man teller kroner og øre; som Linux-bruker er jeg idealist og har fått masse hjelp fra andre som har bidratt til å utvikle løsninger for Linux, og jeg ser ingen grunn til å gi etter evne der jeg selv kan. Man får ting gratis, og gir bort gratis; det er svært mange interessante ting jeg har funnet på gjenbrukssentre eller i lesekiosker takket være folk som har gitt dette bort; det samme gjelder loppemarkeder. En nå avdød venninne av moren min la alltid ved en pengeseddel i brevene hun sendte; hun hadde samme prinsipp - ved å gi, vil man også få. Anonymkode: 11912...e14 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2024 #20 Del Skrevet 16. mars 2024 Tja.. Jeg elsker bryllup, så jeg stiller gladelig opp gratis, enten det er servering eller fotografering. Anonymkode: ca0c5...613 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå