Gå til innhold

Dere som har jobb med varierende inntekt

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Da tenker jeg på dere som mottar bonuser og som jobber overtid. Hvordan gjør dere det med skattekortet? Jeg fikk baksmell i år fordi jeg ikke har klart å regne meg fram til spesifikk inntekt grunnet bonuser og ujevn overtid ... vil gjerne unngå baksmell neste år, men vet ikke hva jeg bør legge inn under "inntekt" på skattekortet. 

Anonymkode: 8b2b5...155

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Legg inn det du tror + pluss en buffer. Så sjekker du innom igjen ca midt veis i året og gjør de endringene du måtte ha, evt sjekk og endre så hyppig som du føler for alt ettersom hvor dårlig du er til å anslå.

Anonymkode: 15acb...521

AnonymBruker
Skrevet

Har du tabelltrekk eller prosenttrekk?

Jeg har tabelltrekk og det pleier å stemme ganske bra for min del. Jeg har grunnlønn og fra 5.000 opptil 85.000 i bonus/tillegg i mnd. 

De tre siste årene har det variert mellom 1500 i baksmell inntil 5.000 kr tilbake, så syns det stemmer brukbart.

Anonymkode: 3d1b2...a83

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har tabelltrekk. Så lenge fradragene er noenlunde riktig får jeg riktig tabell, og skattetrekket blir riktig.  

Anonymkode: 60ba4...af9

AnonymBruker
Skrevet

Jeg setter skattetrekket lavt og betaler restskatten innen 31. mai.

Anonymkode: 789e8...ec8

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Har du tabelltrekk eller prosenttrekk?

Jeg har tabelltrekk og det pleier å stemme ganske bra for min del. Jeg har grunnlønn og fra 5.000 opptil 85.000 i bonus/tillegg i mnd. 

De tre siste årene har det variert mellom 1500 i baksmell inntil 5.000 kr tilbake, så syns det stemmer brukbart.

Anonymkode: 3d1b2...a83

Jeg har tabelltrekk. Og til tross for det fikk jeg nesten 20k i baksmell

Anonymkode: 8b2b5...155

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...