Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Et par uker etter det ble slutt så skulle jeg på jobbreise i tre dager. Eksen hentet tingene sine mens jeg var bortreist. Hun fortalte meg ikke at hun skulle gjøre det. Når jeg ringte henne så sa hun at hun ikke ville forstyrre meg på reisen og tenkte at det var best sånn. Det hørtes jo logisk ut, selv om jeg fikk et lite sjokk når jeg kom hjem.

I etterkant fikk jeg vite at det var hennes nye kjæreste som hjalp henne.

Greit nok, selv om vi var sammen i åtte år så kan jeg legge det bak meg.

Men, hun tok med seg alt som var i bokhylla, inkludert mine bøker. 
Jeg har sagt at jeg vil ha de tilbake, men hun nekter for å ha tatt dem.
Med mindre noen brøt seg inn her, stjal 13 bøker og ingenting annet, og så låste døra etter seg så har hun tatt dem.

Jeg sendte henne en melding omtrent annenhver uke og spurte om når jeg skulle få tilbake bøkene mine. 
Hun begynte med å si at hun ikke hadde noe jeg hadde krav på, og etter omtrent seks uker uten svar (tre meldinger) ringte jeg henne og skjønte at hun har blokkert nummeret mitt.
Så jeg ringte henne fra en kompis sin telefon, ble da skjelt ut, og nå sier hun at hun skal anmelde meg for trakassering. 

Hva gjør jeg? Jeg har jo ikke kvitteringer for disse bøkene lenger så jeg kan ikke bevise at de er mine. Det er ikke store verdier heller, men jeg vil ha de tilbake.

Anonymkode: f3487...4f9

• Liker 1
  • Hjerte 2
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Tretten bøker? La det ligge. Kjøp nye. 

Anonymkode: b2c23...0f6

• Liker 3
  • Nyttig 4
Skrevet

Jeg elsker at du er så tilknyttet de bøkene at du ikke gir deg på dette. Et menneske etter mitt eget hjerte

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker said:

Tretten bøker? La det ligge. Kjøp nye. 

Anonymkode: b2c23...0f6

Så hvis jeg tar mobilen din, skal du bare la det ligge og kjøpe ny?

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Anmeld henne? Lag en liste over det som er borte og beskriv at du har prøvd å kontakte henne for det. Ikke at det hjelper, men det er en lærepenge kanskje. 

Anonymkode: 718b4...ef0

AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, prokrastinerer said:

Jeg elsker at du er så tilknyttet de bøkene at du ikke gir deg på dette. Et menneske etter mitt eget hjerte

Fire av dem er faktisk viktige for meg. Jeg kjøpte de for over 20 år siden og de måtte bestilles fra utlandet. De er ikke dyre, men det var ikke lett å få tak i dem på den tiden så de betyr litt for meg.
Resten er bøker man kan kjøpe hvor som helst, men jeg vil fortsatt ha dem tilbake.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Sjekk finn. Hun selger dem sikkert.. eller brenner de opp...

Anonymkode: b63c2...ffa

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker said:

Anmeld henne? Lag en liste over det som er borte og beskriv at du har prøvd å kontakte henne for det. Ikke at det hjelper, men det er en lærepenge kanskje. 

Anonymkode: 718b4...ef0

Jeg får se om hun faktisk anmelder meg først. Jeg har forsøkt å løse det på en voksen måte. Det kunne jo hende hun tok de med seg ved et uhell, men det virker ikke sånn. Kan ikke skjønne hva hun skal med de heller.

AnonymBruker
Skrevet

Min eks stjal et av mine vinterdekk som lå på boden. 

Anonymkode: 71be4...575

AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker said:

Min eks stjal et av mine vinterdekk som lå på boden. 

Noen mennesker tar med seg hva enn de kan. Logikk går helt ut av vinduet, de skal bare ha et eller annet. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Noen mennesker tar med seg hva enn de kan. Logikk går helt ut av vinduet, de skal bare ha et eller annet. 

Det hadde jo vært noe annet om han tok med 4 stk dekk med felg. Men én, det var bare for å være drittsekk. 

Jeg ga det ikke noe reaksjon, så det var nok veldig kjedelig. Men jeg kommer fra en familie hvor sånt nærmest "vokser på trær" så det var ikke vanskelig å skaffe nytt.

AnonymBruker
Skrevet
54 minutter siden, AnonymBruker said:

Det hadde jo vært noe annet om han tok med 4 stk dekk med felg. Men én, det var bare for å være drittsekk. 

Jeg ga det ikke noe reaksjon, så det var nok veldig kjedelig. Men jeg kommer fra en familie hvor sånt nærmest "vokser på trær" så det var ikke vanskelig å skaffe nytt.

Det var nok kjedelig for han og ikke få en reaksjon ja :) Det er det sånne folk vil.

Dessverre så er ikke de bøkene jeg er glad i enkle å få tak i. Eller, du kan få tak i dem, men da en ny-versjon med nytt cover o.l. De gamle som jeg fikk tak i for lenge siden er så godt som umulige å få tak i lenger.
Eneste grunnen jeg kan tenke meg for at hun tok dem er for å være slem. Hun visste at de betydde en del for meg, hun leser ikke bøker og i hvert fall ikke den sjangeren, og kommer aldri til å lese dem.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Se på finn ol om hun selger dem.

Anonymkode: 8bd9b...2e7

AnonymBruker
Skrevet

De er sikkert solgt på bokis, Finn eller lignende, om det var snakk om sjeldne eksemplarer. Det er dessverre lite du kan gjøre. Du kan selvsagt anmelde, men den vil nok bli henlagt. Noen mennesker er skikkelig kjipe mot andre, og de kommer seg ofte unna med det når det er snakk om ting som dette. 

Anonymkode: 6e8d5...45a

AnonymBruker
Skrevet

Min eks gjorde det samme. Bøker på et annet språk (som han ikke kan), bøker jeg har fått i gave, bøker med navnet mitt skrevet inni, bøker kjøpt på reise for tjue år siden som ikke kan skaffes på nytt. 

Jeg har ikke klart å få tak i de igjen, og jeg kjenner fortsatt på en stor bitterhet og sinne over at han faktisk tok tingene mine. Han tok masse annet også, men bøkene svir mest. 

Vet ikke helt hva du kan gjøre, kanskje om du kjenner noen som kjenner henne, som kan stjele de tilbake? 

Anonymkode: 1d690...2bc

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Det er helt normalt å miste noe etter åtte års samliv. Noen taper penger, de fleste mister ett eller annet (bøker, gryter, møbler), andre en hel del verdighet og midlertidig psykisk helse. 

Let it go. 

Anonymkode: ed81e...5a8

AnonymBruker
Skrevet

Det eneste du kan gjøre er vel å anmelde 

Anonymkode: 3c343...b23

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...