AnonymBruker Skrevet 15. mars 2024 #1 Skrevet 15. mars 2024 Da jeg fikk innvilget seksti prosent ufør for 5 år siden, fikk jeg også en etterbetaling på 400 000, siden jeg ble syk 20 år tidligere og har alltid vært i nav systemet (lang historie). Jeg har nå søkt om økt uføregrad på førti prosent, altså full uføretrygd, og både jeg og legen min mener og skrev i søknaden at jeg burde hatt det opprinnelig, men ble frarådet av inkompetente rådgivere på AAP å søke om det. Trodde jeg ville få avslag på 100 pga dems mening så turte derfor bare å søke seksti. Hvis jeg skulle få 100 nå snart, er det noen som vet om det er vanlig å få etterbetalt? Kanskje for de 5 årene jeg skulle hatt 100? Takk for svar. Anonymkode: 9e30f...613
isw Skrevet 15. mars 2024 #2 Skrevet 15. mars 2024 Jeg antar at det ble gjort en medisinsk vurdering av arbeidsevne for fem år siden, og at denne da konkluderte med 40% arbeidsførhet. Jeg tror du skal slite litt med å dokumentere at du for 5 år siden var mer ufør - det er jo lenge siden. Du må gjerne argumentere for dette (feil anbefaling fra NAV) men jeg ville ikke hatt for store håp. Særlig ikke hvis du har vært 40% i jobb disse fem årene. 1 1
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2024 #3 Skrevet 15. mars 2024 isw skrev (3 timer siden): Jeg antar at det ble gjort en medisinsk vurdering av arbeidsevne for fem år siden, og at denne da konkluderte med 40% arbeidsførhet. Jeg tror du skal slite litt med å dokumentere at du for 5 år siden var mer ufør - det er jo lenge siden. Du må gjerne argumentere for dette (feil anbefaling fra NAV) men jeg ville ikke hatt for store håp. Særlig ikke hvis du har vært 40% i jobb disse fem årene. Det var jeg selv som valgte å søke om seksti prosent, men kunne så klart ha søkt hundre. Har ikke jobbet en dag etter det, eller jobbet en eneste dag i hele livet faktisk, og jo, helsen har blitt verre, noe nav er informert om i søknaden. Anonymkode: 9e30f...613
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2024 #4 Skrevet 15. mars 2024 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Da jeg fikk innvilget seksti prosent ufør for 5 år siden, fikk jeg også en etterbetaling på 400 000, siden jeg ble syk 20 år tidligere og har alltid vært i nav systemet (lang historie). Jeg har nå søkt om økt uføregrad på førti prosent, altså full uføretrygd, og både jeg og legen min mener og skrev i søknaden at jeg burde hatt det opprinnelig, men ble frarådet av inkompetente rådgivere på AAP å søke om det. Trodde jeg ville få avslag på 100 pga dems mening så turte derfor bare å søke seksti. Hvis jeg skulle få 100 nå snart, er det noen som vet om det er vanlig å få etterbetalt? Kanskje for de 5 årene jeg skulle hatt 100? Takk for svar. Anonymkode: 9e30f...613 Nei du vil ikke få noe etterbetalt. Anonymkode: 8d92c...77e
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2024 #5 Skrevet 19. juni 2024 AnonymBruker skrev (På 15.3.2024 den 21.48): Nei du vil ikke få noe etterbetalt. Anonymkode: 8d92c...77e Da fikk jeg faktisk innvilget 100% ufør og en etterbetaling på 50.000 Anonymkode: 9e30f...613 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå