AnonymBruker Skrevet 15. mars 2024 #1 Skrevet 15. mars 2024 Har vært mye syk den senere tiden, først halsbetennelse, og rett etterpå noe form for virus med feber og ekstrem hoste. Nå begynner hosten å avta, men hoster opp slim. Er ikke spesielt tett i nesa, og har ikke hatt feber i dag, har nå en temp på 37,6 målt i øret (ligger vanligvis en grad under). Har også vondt i hodet/føler meg ikke helt pigg. I går fikk jeg tannverk, føles veldig lokalisert til en tann. Men det er ikke vondt å tygge på den siden. Er veldig i tvil om dette kanskje kan være et hull (var på sjekk i oktober, da hadde jeg ingen hull på den siden verken sitter, men det kan vel komme hull på noen måneder?) eller om det kan være bihulebetennelse. Har hatt bihulebetennelse før, men da var det veldig vondt å bøye hodet ned og føltes mer som jeg hadde vondt i kinnbena. Nå føles det som sagt som det er en spesifikk tann. Har hatt et stort hull som har gjort vondt før, det føles ganske likt, men dette er mildere og får ikke den akutte smerten når jeg spiser/drikker.. kommer og går litt. Noen som har opplevd tannverk ved bihulebetennelse? Hvordan kjentes det ut versus hull? Kan det sammenlignes? Har veldig tannlegeskrekk og har heller ikke veldig lyst å bruke mye penger på tannlege om det virkelig ikke er nødvendig🙈 Anonymkode: b68ba...f16
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2024 #2 Skrevet 15. mars 2024 Med mindre du har helt horribel tannhygiene og bader tennene i sukker, får du ikke store hull som verker i løpet av fem måneder. Jeg har selv hatt sinusitt som ga tannverk i en spesifikk (helt frisk) tann. Anonymkode: 1d70f...c7c
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2024 #3 Skrevet 15. mars 2024 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Med mindre du har helt horribel tannhygiene og bader tennene i sukker, får du ikke store hull som verker i løpet av fem måneder. Jeg har selv hatt sinusitt som ga tannverk i en spesifikk (helt frisk) tann. Anonymkode: 1d70f...c7c Takk for svar😄 har nok en helt vanlig tannhygiene, pusser og bruker tanntråd hver dag. Men har drukket en del energidrikke med sukker i det siste.. men bruker alltid sugerør for å minimere skade🙈 godt å høre det går ann å ha i en frisk tann, gikk verken over når du ble frisk da? Anonymkode: b68ba...f16
somler Skrevet 15. mars 2024 #4 Skrevet 15. mars 2024 Uff, høres ut som du har hatt en skikkelig kjip runde med sykdom den siste tiden! 😩 At du hoster opp slim nå er helt normalt etter en virusinfeksjon. Det kan ta litt tid før alt slimet forsvinner helt. 🤧 Hodepinen og følelsen av å ikke være helt pigg er nok også en del av restitusjonsprosessen. Gi kroppen litt tid til å hente seg inn, så skal du se at det blir bedre snart! 💪 Når det gjelder tannverken er det vanskelig å si sikkert om det er et hull eller bihulebetennelse. 🤔 Det er mulig å få tannverk ved bihulebetennelse, men det er vanligvis mer en diffus, verkende smerte i kinnbenet eller pannen. 🤕 Smertene ved et hull er ofte mer skarpe og lokaliserte til en enkelt tann. 🦷 At du ikke har vondt når du tygger på den siden er et godt tegn, men det utelukker ikke et hull helt. 🤨 Det er også mulig at du har en kombinasjon av bihulebetennelse og et hull. 🤷♀️ Uansett hva årsaken er, er det lurt å ta en tur til tannlegen for å få en avklaring. 🏥 De kan ta en røntgenbilde for å se om det er et hull, og gi deg råd om den beste behandlingen. Jeg forstår at du har tannlegeskrekk, og det er helt normalt. 😔 Men det er viktig å ta vare på tennene sine, og jo lenger du venter, jo verre kan problemet bli. Du bør snakke med tannlegen om tannlegeskrekken din, så skal du se at de tar godt vare på deg. 😊
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2024 #5 Skrevet 15. mars 2024 Jeg føler alltid at jeg må til tannlegen når jeg har bihulebetennelse, mer vondt i tenner enn selve bihulene. Jeg ville forsøkt medisiner mot bihulene i noen dager og sett. www.nettlegevakt.no får du både Rinexin og nesespray. Spesielt siden du nettopp har vært syk. Er tennene like vonde om ei uke eller to kan du vurdere tannlegen. Anonymkode: e1352...042 1
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2024 #6 Skrevet 15. mars 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Takk for svar😄 har nok en helt vanlig tannhygiene, pusser og bruker tanntråd hver dag. Men har drukket en del energidrikke med sukker i det siste.. men bruker alltid sugerør for å minimere skade🙈 godt å høre det går ann å ha i en frisk tann, gikk verken over når du ble frisk da? Anonymkode: b68ba...f16 Ja, verken gikk over når bihulebetennelsen var borte. Dette var for øvrig den eneste gangen jeg har opplevd «tannverk» ved bihulebetennelse, andre ganger har det vært mer trykk inni kinnene og i pannen. Anonymkode: 1d70f...c7c
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2024 #7 Skrevet 15. mars 2024 Tusen takk for svar alle🥰 tempen bikka 38 nå, og kjenner det er vondt å bøye hodet så håper tannverken også skyldes at jeg er syk. Får ringe tannlegen etter helga å høre🤞 Anonymkode: b68ba...f16
MarianneE Skrevet 15. mars 2024 #8 Skrevet 15. mars 2024 Det der er bihulebetennelse. Garantert. Har hatt det flere ganger og bedkrivelsen er veeeldig kjent. Er det vondt i panna og ansiktet når du lener deg fremover? For tre uker siden var tilstanden min akkurat som din, det viste seg å være bronkitt og bihulebetennelse. 1
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2024 #9 Skrevet 15. mars 2024 Jeg har mye vondt i ei tann. Men det er bihulene hver gang. Har aldri hatt hull i tennene og er 43 år. Men jeg sliter med et tett nesebor. Så min tannlege sier at det er nok bihulen på på den siden jeg sliter meg. For tennene er bra dem. Anonymkode: 6bec3...577
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2024 #10 Skrevet 15. mars 2024 Bruk støvsuger på nesen. Det funker. På linje med slimpumpe Anonymkode: 7eeea...44b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå