AnonymBruker Skrevet 15. mars 2024 #1 Skrevet 15. mars 2024 Det er på en måte slik det har blitt. Han vil ikke dele eller inkludere meg i noe av sitt liv. Han forventer at jeg ordner med alt, ikke med ord, men av handling. I ny og ne ønsker han meg veldig, men kun på sine premisser og akkurat når det passer han. Så begynte jeg å trekke meg unna han, det er så tungt å være med noen som nekter å prate. Jeg må spørre om det passer å fortelle noe av min eller barna sin hverdag. Fordi jeg hele tiden må ta hensyn til hans humør. Jeg forteller han hvor tungt det er på min psykiske helse å ikke få prate fritt, ikke bli inkludert, bare sees og ikke høres. Han forstår meg ikke, han mener at jeg skal ta hensyn til den han er. Så jeg ble sint, alt jeg gjør er å gi plass og ta hensyn til han. Jeg sa til han at alt jeg ønsker er å bli inkludert, prate fritt, dele på ansvaret hjemme og da ble det en stor krangel. Så jeg ønsker ikke lengre å sove med han, være noe særlig med han, jeg trekker meg unna når barnet vårt er lagt. Han er nå sint og sa "så nå skal du ignorere meg bare fordi jeg ikke vil prate med deg?" Så han syns dette er så dårlig gjort av meg. Hva burde jeg gjøre? Anonymkode: 956af...f49 3
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2024 #3 Skrevet 15. mars 2024 Skjønte ikke helt jeg.. Forstår dere det nå begge to som at forholdet er slutt, eller er det bare du som tenker det? Tenker det første du må gjøre er å skaffe en felles forståelse, og så bli enige om hvilke avtaler som gjelder utifra det. Skal dere bo sammen må det være på plass. Ellers er det bedre å flytte. Anonymkode: 57206...632
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2024 #4 Skrevet 15. mars 2024 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): nå skal du ignorere meg bare fordi jeg ikke vil prate med deg? Hva i faen forventer han?? At du skal løpe etter han og trygle om oppmerksomheten hans? Dust! AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Hva burde jeg gjøre? Flytte er alltid et valg. Anonymkode: 0ea31...ef7 1
enhjørningfis Skrevet 15. mars 2024 #5 Skrevet 15. mars 2024 AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Det er på en måte slik det har blitt. Han vil ikke dele eller inkludere meg i noe av sitt liv. Han forventer at jeg ordner med alt, ikke med ord, men av handling. I ny og ne ønsker han meg veldig, men kun på sine premisser og akkurat når det passer han. Så begynte jeg å trekke meg unna han, det er så tungt å være med noen som nekter å prate. Jeg må spørre om det passer å fortelle noe av min eller barna sin hverdag. Fordi jeg hele tiden må ta hensyn til hans humør. Jeg forteller han hvor tungt det er på min psykiske helse å ikke få prate fritt, ikke bli inkludert, bare sees og ikke høres. Han forstår meg ikke, han mener at jeg skal ta hensyn til den han er. Så jeg ble sint, alt jeg gjør er å gi plass og ta hensyn til han. Jeg sa til han at alt jeg ønsker er å bli inkludert, prate fritt, dele på ansvaret hjemme og da ble det en stor krangel. Så jeg ønsker ikke lengre å sove med han, være noe særlig med han, jeg trekker meg unna når barnet vårt er lagt. Han er nå sint og sa "så nå skal du ignorere meg bare fordi jeg ikke vil prate med deg?" Så han syns dette er så dårlig gjort av meg. Hva burde jeg gjøre? Anonymkode: 956af...f49 Eier dere sammen? Leier dere? Hvem sitt navn står evt på kontrakten? Enten må han ut, eller du må ut! Eller så må dere i par-terapi om dere tenker å fortsette å bo sammen.. vinni å eks-kona gjør det, å det funker fjell for de 🤷🏽♀️ 1
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2024 #6 Skrevet 15. mars 2024 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Skjønte ikke helt jeg.. Forstår dere det nå begge to som at forholdet er slutt, eller er det bare du som tenker det? Tenker det første du må gjøre er å skaffe en felles forståelse, og så bli enige om hvilke avtaler som gjelder utifra det. Skal dere bo sammen må det være på plass. Ellers er det bedre å flytte. Anonymkode: 57206...632 Han viser med handling. Jeg tenker at er dette noe forhold da? Eneste vi gjør sammen er sex og søvn. Ellers er det mitt ansvar å følge opp barn, hus, hjem. Uansett hva vi snakker om så blir det alltid til at jeg må gi mer plass og ta mer hensyn til han. Hvis en avtale begynner å gå min vei så brytes den etter kort tid. Jeg er lei av å bli såret Anonymkode: 956af...f49
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2024 #7 Skrevet 15. mars 2024 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Hva i faen forventer han?? At du skal løpe etter han og trygle om oppmerksomheten hans? Dust! Flytte er alltid et valg. Anonymkode: 0ea31...ef7 Jeg skal legge meg med han, være hyggelig, gi av meg selv, stelle for han, være i godt humør, forstå han, gi rom for hans personlighet. Jeg orker ikke mer. Jeg sørger for meg og barnet, han får ordne deg selv. Han er selvfølgelig kjempe sur når middagen ikke står på bordet hver dag. Anonymkode: 956af...f49 1 1
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2024 #8 Skrevet 15. mars 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Han viser med handling. Jeg tenker at er dette noe forhold da? Eneste vi gjør sammen er sex og søvn. Ellers er det mitt ansvar å følge opp barn, hus, hjem. Uansett hva vi snakker om så blir det alltid til at jeg må gi mer plass og ta mer hensyn til han. Hvis en avtale begynner å gå min vei så brytes den etter kort tid. Jeg er lei av å bli såret Anonymkode: 956af...f49 Men si nei til søvn og sex med han da? Flytt? Anonymkode: 63ef4...49c 1
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2024 #9 Skrevet 15. mars 2024 enhjørningfis skrev (5 minutter siden): Eier dere sammen? Leier dere? Hvem sitt navn står evt på kontrakten? Enten må han ut, eller du må ut! Eller så må dere i par-terapi om dere tenker å fortsette å bo sammen.. vinni å eks-kona gjør det, å det funker fjell for de 🤷🏽♀️ Vi får vel bo sammen. Med hvert vårt rom og hvert vårt liv. Anonymkode: 956af...f49
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2024 #10 Skrevet 15. mars 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Men si nei til søvn og sex med han da? Flytt? Anonymkode: 63ef4...49c Han blir mer sur av det, men det får bare være. Han vet at jeg har det vanskelig med han, så i stedet for å prate sammen så ber han meg om å prate med noen andre om det. For han er den han er, han skal ha rom til å være seg selv. Jeg skal godta og ta hensyn. Anonymkode: 956af...f49 1
Hmmmmmm Skrevet 15. mars 2024 #11 Skrevet 15. mars 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Vi får vel bo sammen. Med hvert vårt rom og hvert vårt liv. Anonymkode: 956af...f49 Hvorfor kan dere ikke flytte fra hverandre? 3
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2024 #12 Skrevet 15. mars 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Vi får vel bo sammen. Med hvert vårt rom og hvert vårt liv. Anonymkode: 956af...f49 Hvorfor det?? AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jeg skal legge meg med han, være hyggelig, gi av meg selv, stelle for han, være i godt humør, forstå han, gi rom for hans personlighet. Jeg orker ikke mer. Jeg sørger for meg og barnet, han får ordne deg selv. Han er selvfølgelig kjempe sur når middagen ikke står på bordet hver dag. Anonymkode: 956af...f49 Du velger selv om du vil akseptere dette eller ei. AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Han blir mer sur av det, men det får bare være. Han vet at jeg har det vanskelig med han, så i stedet for å prate sammen så ber han meg om å prate med noen andre om det. For han er den han er, han skal ha rom til å være seg selv. Jeg skal godta og ta hensyn. Anonymkode: 956af...f49 Du må jo ikke det. Hvorfor kan ikke du eller han flytte ut?? Eller at dere begge flytter, men hver for dere. Anonymkode: 0ea31...ef7 3
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2024 #13 Skrevet 15. mars 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Han blir mer sur av det, men det får bare være. Han vet at jeg har det vanskelig med han, så i stedet for å prate sammen så ber han meg om å prate med noen andre om det. For han er den han er, han skal ha rom til å være seg selv. Jeg skal godta og ta hensyn. Anonymkode: 956af...f49 OG HVORFOR KAN IKKE EN AV DERE FLYTTE? Anonymkode: 63ef4...49c 9 2
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2024 #14 Skrevet 15. mars 2024 Jeg skjønner ikke om dere er sammen eller ikke? Folk som har gått fra hverandre bor som regel ikke sammen. Anonymkode: 2e1e0...afe
xQueenKx Skrevet 15. mars 2024 #15 Skrevet 15. mars 2024 5 minutter siden, AnonymBruker said: Han blir mer sur av det, men det får bare være. Han vet at jeg har det vanskelig med han, så i stedet for å prate sammen så ber han meg om å prate med noen andre om det. For han er den han er, han skal ha rom til å være seg selv. Jeg skal godta og ta hensyn. Anonymkode: 956af...f49 So? Er hans problem, ikke gjør det til ditt problem også. Flytt, som alle andre også har sagt. Hjelper ikke din psykiske helse å bli værende. Barnet ditt fortjener foreldre som er stabile. Hvis din eks er sur og innesluttet uansett, er det jo bare å dra. Da får barnet hvertfall en forelder som er mentalt uthvilt. 2
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2024 #16 Skrevet 15. mars 2024 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): OG HVORFOR KAN IKKE EN AV DERE FLYTTE? Anonymkode: 63ef4...49c Jeg har ikke råd til det før jeg har full jobb. Anonymkode: 956af...f49
Gjest Blåmonster Skrevet 15. mars 2024 #18 Skrevet 15. mars 2024 AnonymBruker skrev (31 minutter siden): Det er på en måte slik det har blitt. Han vil ikke dele eller inkludere meg i noe av sitt liv. Han forventer at jeg ordner med alt, ikke med ord, men av handling. I ny og ne ønsker han meg veldig, men kun på sine premisser og akkurat når det passer han. Så begynte jeg å trekke meg unna han, det er så tungt å være med noen som nekter å prate. Jeg må spørre om det passer å fortelle noe av min eller barna sin hverdag. Fordi jeg hele tiden må ta hensyn til hans humør. Jeg forteller han hvor tungt det er på min psykiske helse å ikke få prate fritt, ikke bli inkludert, bare sees og ikke høres. Han forstår meg ikke, han mener at jeg skal ta hensyn til den han er. Så jeg ble sint, alt jeg gjør er å gi plass og ta hensyn til han. Jeg sa til han at alt jeg ønsker er å bli inkludert, prate fritt, dele på ansvaret hjemme og da ble det en stor krangel. Så jeg ønsker ikke lengre å sove med han, være noe særlig med han, jeg trekker meg unna når barnet vårt er lagt. Han er nå sint og sa "så nå skal du ignorere meg bare fordi jeg ikke vil prate med deg?" Så han syns dette er så dårlig gjort av meg. Hva burde jeg gjøre? Anonymkode: 956af...f49 Bare ikke vær utro, gjør ting ryddig å gå.
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2024 #19 Skrevet 15. mars 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg har ikke råd til det før jeg har full jobb. Anonymkode: 956af...f49 Du hår hjemme!? Da kan man vel forvente litt av deg Anonymkode: 2c984...131
jabx Skrevet 15. mars 2024 #20 Skrevet 15. mars 2024 Blåmonster skrev (1 minutt siden): Bare ikke vær utro, gjør ting ryddig å gå. Utro? TS sier jo at det er slutt. Skjønner egentlig ikke hva TS driver med. Forholdet er slutt, og han behandler henne som søppel. Hvorfor bo sammen når det er slutt og han er en dritt?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå