Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har blitt tatt ut til kontroll hos Lånekassen, og må dokumentere for hvor jeg bodde i 2023. Jeg har leid av pappa fra august til nå, og jeg trodde det gikk fint så lenge man ikke bodde under samme tak som foreldrene sine, men leste et annet innlegg her der jeg skjønte at dette ikke går og at man da ikke får omgjort lån til stipend? 

Noen som vet noe om det?

Anonymkode: 47c1e...397

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Så lenge du kan dokumentere utgiftene du har hatt til husleie, og det er en selvstendig boenhet med eget bruksnummer, så går det ofte greit.

Anonymkode: 0ac0a...539

Skrevet

Det bør gå fint. Bare å dokumentere med adresse, leiekontrakt og betalinger av husleie.

AnonymBruker
Skrevet

Med mindre du har «leid» av pappa. I så fall skal du også skatte av fordelen du har hatt av gratis bolig. 

Anonymkode: 52213...6e2

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Med mindre du har «leid» av pappa. I så fall skal du også skatte av fordelen du har hatt av gratis bolig. 

Tull. Man kan bo gratis uten at det utløser skatteplikt så lenge leieforholdet ikke er knyttet til et arbeidsforhold.

Anonymkode: fc3d2...a43

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Tull. Man kan bo gratis uten at det utløser skatteplikt så lenge leieforholdet ikke er knyttet til et arbeidsforhold.

Anonymkode: fc3d2...a43

Kilde?

AnonymBruker
Skrevet

Det er bare å dokumentere leieforholdet (regner med du har kontrakt), så er det ingen problem :) Og hvis du har "leid" skal du selvsagt ikke ha stipend.

Anonymkode: 121c7...35c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...