AnonymBruker Skrevet 15. mars #1 Del Skrevet 15. mars Kjære "gamle damen". Da jeg var 7 år fikk jeg 30 kr for å kjøpe ett Donald blad av mamma. Vi hadde dårlig råd, og jeg hadde det generelt ikke så bra. Jeg løp alt jeg kunne til butikken, lykkelig over å få kjøpe ett helt eget og nytt blad. Da jeg kom til butikken, andpusten, og sjekket lommen var de borte. Lommen var åpen og de må ha falt ut på veien. Jeg gråt og satte meg utenfor, redd for å få kjeft og "noe mer" når jeg kom hjem. Du kom ut og så på meg. Tipper du var like gammel som min kjære farmor, som døde året før. Ca 60 år, eller hvertfall i kategorien "gammel" for ett barn. Du kom bort og spurte om jeg hadde slått meg, mens du ga meg ett papir å tørke tårene med. Gjennom tårer og snør fortalte jeg at jeg hadde mistet pengene og var redd for kjeft av mamma, jeg nevnte ikke "noe mer" da jeg hadde forstått at slikt snakker man ikke om. Du ga meg en klem, en skikkelig stor en. Du slapp ikke før jeg slapp. "The Disney rule" som de har i Disney-land kalles det, og er en regel om at ingen prinsesser eller figurer skal slippe klemmen fra barnet først, for man vet aldri hvem som trenger det. Etterpå spurte du hvor mye ett blad kostet, gikk inn i butikken og vekslet eller tok ut penger og ga meg 50 kroner. Selv om jeg bare trengte 29. Jeg takket og ga deg en ny klem, du sa "alt ordner seg. Enten går det bra eller så går det over. Kos deg med bladet og kjøp deg noe godt til helgen". Jeg fikk kjøpt bladet, og sparte de resterende 21 kronene til å kunne kjøpe ett nytt senere. Sa ingenting til mamma da jeg kom hjem, bare takket henne igjen for pengene jeg hadde fått. Kjære gamle damen, tusen takk. Du så meg og hjalp meg, om noe så lite som en 50-lapp og en klem, så tenker jeg enda på deg. Sannsynligvis leser du ikke her, men om du kjenner deg igjen så vit at du gjorde faktisk en forskjell da. For 25 år siden. Det gikk faktisk bra med meg, tross trøblete oppvekst. Tenker ofte på det du sa om at enten går det bra, eller så går det over. Anonymkode: 473d2...30b 1 36 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. mars #2 Del Skrevet 15. mars Donaldblader og snille gamle damer, begge deler en essensiell del av min barndom også. Tragisk at stadig færre barn leser Donald, men snille gamle damer finnes forhåpentligvis fortsatt 🥰 Anonymkode: 9d5b6...2f6 2 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sannhetsøkende Skrevet 15. mars #3 Del Skrevet 15. mars Nydelig minne🥰 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. mars #4 Del Skrevet 15. mars Ok. Anonymkode: 0602b...f73 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
anonym 4545 Skrevet 15. mars #5 Del Skrevet 15. mars Noe av det beste jeg har lest på Kg. 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. mars #6 Del Skrevet 15. mars Så koselig historie❤️ Anonymkode: c456a...a94 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bacteria Skrevet 15. mars #7 Del Skrevet 15. mars Nå ble jeg rørt. Tenk at noe så lite kan bety så mye. Fint 💞 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jadaomatte Skrevet 15. mars #8 Del Skrevet 15. mars Det skal ikke alltid så mye til❤️ Vi må alle sørge for å være den «gamle damen» i noens liv. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. mars #9 Del Skrevet 15. mars Sannhetsøkende skrev (4 timer siden): Nydelig minne🥰 AnonymBruker skrev (1 time siden): Så koselig historie❤️ Anonymkode: c456a...a94 Nei, det er ikke «nydelig» og «koselig» å lese om barn som er redd sine foreldre, redd for kjeft og kanskje slag Anonymkode: a9247...df5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sannhetsøkende Skrevet 15. mars #10 Del Skrevet 15. mars AnonymBruker skrev (1 time siden): Nei, det er ikke «nydelig» og «koselig» å lese om barn som er redd sine foreldre, redd for kjeft og kanskje slag Anonymkode: a9247...df5 Jo, det er nydelig at en eldre fremmed kvinner hjelper et barn. Skulle vært flere sånne. Og en annen ting. Du vet ikke hvordan mora til ts var. Kan være flere grunner til at ts var redd enn at mora var for streng f eks. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå