AnonymBruker Skrevet 15. mars 2024 #1 Skrevet 15. mars 2024 Vår sønn fylte akkurat 4 år. I bursdagsgave ga vi to små gaver (verdi ca 100 kr). Besteforeldrene synes synd i gutten vår og mener vi burde gi ordentlig gave. Vår sønn har absolutt alt han trenger, vi kjøper ting løpende gjennom året. Trenger små barn ordentlig stor gave til bursdagen? Anonymkode: 91f69...650 2 2
Tobias001 Skrevet 15. mars 2024 #2 Skrevet 15. mars 2024 1 minutt siden, AnonymBruker said: Vår sønn fylte akkurat 4 år. I bursdagsgave ga vi to små gaver (verdi ca 100 kr). Besteforeldrene synes synd i gutten vår og mener vi burde gi ordentlig gave. Vår sønn har absolutt alt han trenger, vi kjøper ting løpende gjennom året. Trenger små barn ordentlig stor gave til bursdagen? Anonymkode: 91f69...650 Gaver til rundt 100-lappen kan man spare seg for. Når ditt eget barn fyller år så forventes det da en ordentlig gave. Her har besteforeldrene helt rett. 15 6
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 15. mars 2024 Populært innlegg #3 Skrevet 15. mars 2024 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Vår sønn fylte akkurat 4 år. I bursdagsgave ga vi to små gaver (verdi ca 100 kr). Besteforeldrene synes synd i gutten vår og mener vi burde gi ordentlig gave. Vår sønn har absolutt alt han trenger, vi kjøper ting løpende gjennom året. Trenger små barn ordentlig stor gave til bursdagen? Anonymkode: 91f69...650 Nei, virkelig ikke. En fireåring aner ikke hva ting koster og besteforeldrene burde skjerpe seg! Anonymkode: 43e2b...0f8 58 17
svartkatt Skrevet 15. mars 2024 #4 Skrevet 15. mars 2024 Unnskyld meg, men det er en fireåring det er snakk om? Ikke fjorten eller tjuefire? Uansett holder det lenge. Spesielt om de har alt fra før. 23 6
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2024 #5 Skrevet 15. mars 2024 Besteforeldrene får ta seg en bolle til 33 kroner. Barn blir ikke mer glad over dyre gaver Anonymkode: 8f956...919 28 4
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2024 #6 Skrevet 15. mars 2024 Tobias001 skrev (1 minutt siden): Gaver til rundt 100-lappen kan man spare seg for. Når ditt eget barn fyller år så forventes det da en ordentlig gave. Her har besteforeldrene helt rett. Så da bør man kjøpe bare for å kjøpe? Han har alt han trenger. Anonymkode: 91f69...650 15 1
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2024 #7 Skrevet 15. mars 2024 AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Vår sønn fylte akkurat 4 år. I bursdagsgave ga vi to små gaver (verdi ca 100 kr). Besteforeldrene synes synd i gutten vår og mener vi burde gi ordentlig gave. Vår sønn har absolutt alt han trenger, vi kjøper ting løpende gjennom året. Trenger små barn ordentlig stor gave til bursdagen? Anonymkode: 91f69...650 Nei absolutt ikke! Har et barn som ønsket seg tyggis til bursdagen mer enn noe annet... Så da kjøpte vi tyggis.. og noe annet.. Nå 4 år seinere snakker barnet fremdeles om den tyggisen. Alt annet barnet fikk den dagen er glemt. Barna trenger ikke store gaver. Barna trenger ikke dyre gaver.. Tanken som teller, ikke summen. Og ikke heng deg opp i Tobias001.. Han troller i alle tråder han stikker hodet inn i og er ikke noe å ta seriøst på noe nivå. Anonymkode: 57e9b...85d 29 4
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2024 #8 Skrevet 15. mars 2024 Så små barn trenger ikke dyre gaver. Man kan evt sette litt penger på barnets sparekonto i tillegg. Anonymkode: 89668...1dc 13
Honey Dew Skrevet 15. mars 2024 #9 Skrevet 15. mars 2024 Tobias001 skrev (23 minutter siden): Gaver til rundt 100-lappen kan man spare seg for. Når ditt eget barn fyller år så forventes det da en ordentlig gave. Her har besteforeldrene helt rett. Kanskje han fikk akkurat det han ønsket seg selv om det bare kostet 100 kroner. Det er ikke prisen det kommer an på. 11
Arkana Skrevet 15. mars 2024 #10 Skrevet 15. mars 2024 Sånne kommentarer hadde jeg bare oversett. Hva som er en ordentlig gave handler ikke om verdi. Jeg antar gutten fikk noe han ønsket seg og ble glad for det og det er virkelig det eneste som betyr noe. 6
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2024 #11 Skrevet 15. mars 2024 Så lenge barnet ble fornøyd med gaven så spiller det da ingen ting om det hadde vært en gratisgave. Herlighet! Anonymkode: 2cb2b...a8a 4
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2024 #12 Skrevet 15. mars 2024 Vi gjorde det samme et år. (Antagelig rundt en 4-5 års alder) Vi kjøpte det ungen ønsket seg aller, aller, aller mest. Selv om det kostet 60kr. Det var den mest populære bursdagsgaven, og ble masse brukt i årevis etterpå. Hos oss la ingen seg opp i hva gaven fra oss kostet. Vi kunne jo sikkert gjort den dyrere, ved å pakke inn noe vi uansett hadde kjøpt, som vintersko eller noe, inn i samme pakken. Men i praksis ble det jo det samme. Ungen hadde fått både sko og leke, og hadde vel bare brydd seg om leken. Som forelder har du fordelen av at du vet hva barnet virkelig liker. Altså kan du kjøpe gave som treffer skikkelig. Og det er ikke alltid det er prisen det kommer an på. Anonymkode: f4b8f...f21 4 2
Phoenix Heart Skrevet 15. mars 2024 #13 Skrevet 15. mars 2024 Det er ikke prisen på gaven som er avgjørende men tanken bak.
Rainstorm2.0 Skrevet 15. mars 2024 #14 Skrevet 15. mars 2024 Det er veldig trist at barn blir prakket på kapitalisme fra så lav alder. Vi er så opphengt i penger at i stedet for å kjenne etter "gjorde dette meg glad" så tenker vi over "åh, hun ga meg gave bare for 200 kr mens jeg ga for 500 kr!" ... Patetisk. Holder med dere, besteforeldrene kan ta en bolle til 33 kr som noen sa. 6
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2024 #15 Skrevet 15. mars 2024 Jeg blåser i hva andre mener jeg skal gi og ikke gi. Vi gir det vi mener er rett i forhold til våre barn. Anonymkode: 45d6a...c59
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2024 #16 Skrevet 15. mars 2024 Dere gir selvfølgelig det dere vil i gave til eget barn, men som gjest i bursdagen hadde jeg kanskje stusset litt, dog ikke kommentert det. Jeg ville følt meg litt utilpass om jeg la mye penger i en bursdagsgave, når foreldrene tydelig signaliserer at det ikke er viktig for dem, regner med at det er det besteforeldrene har følt på. Anonymkode: 6b432...295 2
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2024 #17 Skrevet 15. mars 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Vår sønn fylte akkurat 4 år. I bursdagsgave ga vi to små gaver (verdi ca 100 kr). Besteforeldrene synes synd i gutten vår og mener vi burde gi ordentlig gave. Vår sønn har absolutt alt han trenger, vi kjøper ting løpende gjennom året. Trenger små barn ordentlig stor gave til bursdagen? Anonymkode: 91f69...650 Altså har dere råd til det så kunne dere jo satt litt inn på kontoen til barnet. Anonymkode: ea05e...23a
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2024 #18 Skrevet 15. mars 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Så da bør man kjøpe bare for å kjøpe? Han har alt han trenger. Anonymkode: 91f69...650 Nja, hadde nok heller kjøpt mindre leker "gjennom året" og heller litt ekstra til jul og bursdag. Dette er jo dager det er stas med pakker og leker man ikke har/ønsker seg. Men det er bare min mening da. Uansett er ungen bare 4 og reflekterer ikke så mye over hva dere har brukt på gaver, men sånn senere. Anonymkode: 33965...fda 3
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2024 #19 Skrevet 15. mars 2024 AnonymBruker skrev (48 minutter siden): Dere gir selvfølgelig det dere vil i gave til eget barn, men som gjest i bursdagen hadde jeg kanskje stusset litt, dog ikke kommentert det. Jeg ville følt meg litt utilpass om jeg la mye penger i en bursdagsgave, når foreldrene tydelig signaliserer at det ikke er viktig for dem, regner med at det er det besteforeldrene har følt på. Anonymkode: 6b432...295 Hvorfor hadde du stusset? Jeg hadde tenkt at gutten hadde fått f.eks penger på konto, det er jo ikke noe gjestene trenger å informeres om! Anonymkode: 1f9da...0ec 2
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2024 #20 Skrevet 15. mars 2024 Tobias001 skrev (2 timer siden): Gaver til rundt 100-lappen kan man spare seg for. Når ditt eget barn fyller år så forventes det da en ordentlig gave. Her har besteforeldrene helt rett. Eeh, hvorfor det? Det er snakk om en fireåring! Små barn trenger ikke dyre gaver, de vil ha ting de ønsker seg, så om det høyeste ønsket ikke koster mer enn en hundrelapp er det helt greit! Anonymkode: 1f9da...0ec 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå