Gå til innhold

Viser testen positiv etter spontanabort? Hvor lenge evt?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

For 2-3 uker siden tok jeg ClearBlue sin tidlige graviditetstest. Jeg tror denne testen bare maks kan vise "3+", siden formålet er en tidlig test. 

Uansett. Jeg er ca 2 måneder på vei. Og siden jeg hadde en slik tidlig test liggende, tok jeg den for moro skyld. Resultatet som burde ha kommet, er maksgrensa disse testene viser, altså det burde stå "3+" på skjermen. 

Men, hos meg kom det heller opp "2-3 uker". 

Kan det være at jeg har abortert?

Anonymkode: f8663...d38

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

For 2-3 uker siden tok jeg ClearBlue sin tidlige graviditetstest. Jeg tror denne testen bare maks kan vise "3+", siden formålet er en tidlig test. 

Uansett. Jeg er ca 2 måneder på vei. Og siden jeg hadde en slik tidlig test liggende, tok jeg den for moro skyld. Resultatet som burde ha kommet, er maksgrensa disse testene viser, altså det burde stå "3+" på skjermen. 

Men, hos meg kom det heller opp "2-3 uker". 

Kan det være at jeg har abortert?

Anonymkode: f8663...d38

100% umulig for oss å vite. 

Kan være feil på testen.

Kan være en MA. 

Noen får aldri +3, men er fremdeles gravid. 

Graviditetstester kan slå ut i mange uker etter en spontanabort. Og er det en missed abortion så er utviklingen toppet, men kroppen ikke oppdaget det og testene vil fortsatt være positiv, men ikke stige normalt. 

Anonymkode: f59cf...95a

AnonymBruker
Skrevet

Legen min sa at man kan få en positiv test opptil to uker etter en sa

Anonymkode: 47c2e...7e2

AnonymBruker
Skrevet

Nå vet jeg ikke akkurat hvordan disse testene virker. Men jeg vet at det fins noe som heter "hook-effect". Når HCG blir veldig høy nok vil graviditetstestene vise svakere strek. Det kan være en forklaring. Hvis du vil teste dette kan du ta vanlig strimmeltest med vanlig og utvannet urin.

Anonymkode: bbe4c...128

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...