AnonymBruker Skrevet 15. mars 2024 #1 Skrevet 15. mars 2024 Sliter med vond muskulatur på ene siden, nakke, skulder, arm og bryst. Har hatt 18 behandlinger hos kiropraktor, hvor hun trykker på triggerpunkt og noen ganger knekker. Blir bra noen dager, så er det på an igjen. Jeg er desperat etter å bli bra! Tips? Anonymkode: 24eed...929
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2024 #2 Skrevet 15. mars 2024 Var hos en behandler en gang som sa at hvis du har vært på 3 behandlinger og ikke merker forskjell så kan du like godt bytte behandling. For meg hjalp det der og da med kiropraktor, men smertene kom bare tilbake igjen. Har siste året gått til osteopat og det er noe helt annet. Jeg har betydelig bedring og den er holdbar. Han jeg går til nå jobber med årsak, ikke bare symptom. Anonymkode: 2031c...83f 2
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2024 #3 Skrevet 15. mars 2024 Prøv en annen type behandling; fysioterapi, osteopat eller akupunktur. Anonymkode: dc961...df7
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2024 #4 Skrevet 15. mars 2024 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Sliter med vond muskulatur på ene siden, nakke, skulder, arm og bryst. Har hatt 18 behandlinger hos kiropraktor, hvor hun trykker på triggerpunkt og noen ganger knekker. Blir bra noen dager, så er det på an igjen. Jeg er desperat etter å bli bra! Tips? Anonymkode: 24eed...929 Hvilke øvelser har du fått, og hvor ivrig er du på å følge dem opp? Dersom noen (hvem som helst) innbiller deg at du kan bli bra uten å endre dårlige vaner (feks sittestilling, trene mer, ergonomisk stol på jobb, arbeide med holdning i løft, etc, etc..), ukentlig styrketrening og ukentlig trening av bevegelighet, ts, så lyver de til deg. For den eneste beviselige veien ut er trening, trening, trening og mer trening. Ikke bare forbedrende her og nå, men forebyggende livet ut. Anonymkode: ce160...dcb 4
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2024 #5 Skrevet 15. mars 2024 Jeg har bedre effekt av naprapat enn hva jeg har av fysio og kiropraktor. Hvilke øvelser gjør du selv, og hvordan trener du? Anonymkode: 00864...1d6 1 1
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2024 #6 Skrevet 15. mars 2024 Jeg jobber på egen hånd med å tenke over holdning. Arbeidsplassen er ergonomisk tilrettelagt. Har blitt flinkere ta pauser borte fra pult samt å tøye på muskulatur, men har ikke fått noen styrkeøvelser. Skulle gjerne gått en tur, eller trent men i påvente av operasjon er jeg med mye belastning avhengig av krykker Anonymkode: 24eed...929
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2024 #7 Skrevet 15. mars 2024 hjelper jo ikke å korrigere hvis det er musklaturen som er problemet, da må du gå til noen som behandler musklaturen din.. Det blir som å gå til en bilmekaniker for å få fikset vaskemaskinen - ganske håpløst.. Anonymkode: 70dd9...b7f
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2024 #8 Skrevet 15. mars 2024 Forstår det, men det jeg ikke forstår er hvorfor kiropraktor fortsetter å behandle hvis hun tenker jeg kan ha bedre nytte av en annen behandling Anonymkode: 24eed...929
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2024 #9 Skrevet 15. mars 2024 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Forstår det, men det jeg ikke forstår er hvorfor kiropraktor fortsetter å behandle hvis hun tenker jeg kan ha bedre nytte av en annen behandling Anonymkode: 24eed...929 Ønsker å tjene penger? Blind tiltro til egen kompetanse? Mangel på selvinnsikt og faglig forståelse? Anonymkode: 46ba4...463 3
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2024 #10 Skrevet 15. mars 2024 Kiroprakti er ofte bare bullshit. Mange behandlinger handler kun om placebo, og har ingen dokumentert helseeffekt. Anonymkode: a636a...70a 5 1
PurpleTuliip Skrevet 15. mars 2024 #11 Skrevet 15. mars 2024 Ville prøvd noe annet da. Naparapat feks 1
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2024 #12 Skrevet 15. mars 2024 Da går du til fastlegen og forklarer problemet med rygg og mislykket kiropraktorbehandling. Be om å få tatt MR og råd til videre behandling basert på evt funn på MR. Kanskje fysio el evt medisin ? Anonymkode: 944ab...97f
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2024 #13 Skrevet 15. mars 2024 AnonymBruker skrev (34 minutter siden): Jeg jobber på egen hånd med å tenke over holdning. Arbeidsplassen er ergonomisk tilrettelagt. Har blitt flinkere ta pauser borte fra pult samt å tøye på muskulatur, men har ikke fått noen styrkeøvelser. Skulle gjerne gått en tur, eller trent men i påvente av operasjon er jeg med mye belastning avhengig av krykker Anonymkode: 24eed...929 Men hvis du går på krykker i påvente av en operasjon, så vil det jo være begrenset hva en kiropraktor kan fikse. Da vil det kunne være lite annet å gjøre enn å tenke smertelindrende behandling, eller å sørge for en grei nok funksjon inntil man kan jobbe mer aktivt med problemene. Du kan selv ta ansvar å be om å få øvelser som passer deg, eller å stoppe behandlingen hvis du mener den ikke har god nok effekt. Anonymkode: 00864...1d6
K.B. Skrevet 15. mars 2024 #14 Skrevet 15. mars 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Sliter med vond muskulatur på ene siden, nakke, skulder, arm og bryst. Har hatt 18 behandlinger hos kiropraktor, hvor hun trykker på triggerpunkt og noen ganger knekker. Blir bra noen dager, så er det på an igjen. Jeg er desperat etter å bli bra! Tips? Anonymkode: 24eed...929 Hvorfor starter du ikke å lese om kiropraktikk? Det er jo humbug og har ingen beviselig helsebringende effekt. Gammel artikkel, men summer godt opp hva som er fakta: https://www.forskning.no/fysioterapi-kronikk-bedriftsmedisin/kronikk-ikke-kiropraktikk-takk/1174616 Skal du ha hjelp mot vondter, så må du til legen å få henvisning(er) til spesialist(er) som kan finne ut hvorfor du har disse vondtene. Mest sannsynligvis så har du langt bedre effekt av et muskelavslappende medikament og målrettet trening lagt opp i samarbeid med en fysioterapaut. 2
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2024 #15 Skrevet 15. mars 2024 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Jeg jobber på egen hånd med å tenke over holdning. Arbeidsplassen er ergonomisk tilrettelagt. Har blitt flinkere ta pauser borte fra pult samt å tøye på muskulatur, men har ikke fått noen styrkeøvelser. Skulle gjerne gått en tur, eller trent men i påvente av operasjon er jeg med mye belastning avhengig av krykker Anonymkode: 24eed...929 Du kan trene mye selv med krykker når det er skulder, feks med strikk. Kan til og med gjøres sittende. AnonymBruker skrev (5 timer siden): Forstår det, men det jeg ikke forstår er hvorfor kiropraktor fortsetter å behandle hvis hun tenker jeg kan ha bedre nytte av en annen behandling Anonymkode: 24eed...929 Penger. Anonymkode: 18f5f...2a7
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2024 #16 Skrevet 15. mars 2024 Prøv avspenning. Vondt i muskler er ofte fordi musklene ikke klarer å slippe spenningene. Anonymkode: c8927...048
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2024 #17 Skrevet 15. mars 2024 5 hours ago, AnonymBruker said: Hvilke øvelser har du fått, og hvor ivrig er du på å følge dem opp? Dersom noen (hvem som helst) innbiller deg at du kan bli bra uten å endre dårlige vaner (feks sittestilling, trene mer, ergonomisk stol på jobb, arbeide med holdning i løft, etc, etc..), ukentlig styrketrening og ukentlig trening av bevegelighet, ts, så lyver de til deg. For den eneste beviselige veien ut er trening, trening, trening og mer trening. Ikke bare forbedrende her og nå, men forebyggende livet ut. Anonymkode: ce160...dcb Dette her!! Kiropraktoren min har gitt meg et nytt liv. Hadde vondt i nakke og nervesmerter i hendene. Behandling hjelper kanskje litt? Men øvelsene er alfa og omega. Og det sier han også. Smerter kommer ofte av feilbruk av muskler. Så da må de svake musklene trenes opp. Å tro at kun timer hos kiropraktor hjelper er naivt Anonymkode: b7035...bbe
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2024 #18 Skrevet 15. mars 2024 Selvfølgelig hjelper ikke kiropraktor, da det ikke har bakgrunn i vitenskap. Anonymkode: b69bc...6c0
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2024 #19 Skrevet 15. mars 2024 Har du prøvd massasje? Anonymkode: a4c36...286
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2024 #20 Skrevet 15. mars 2024 Fysioterapi fungerer i det minste, i alle fall hvis du er innstilt på å gjøre øvelser hjemme slik du får beskjed om. Men du har vel vært hos lege først? Anonymkode: e7f56...b9d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå