Gå til innhold

Dere som handler klær til småbarn, spørsmål

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Pleier dere for det meste å kjøpe rimelige basic plagg og handle på tilbud, altså gjøre det rimeligste mulig?

eller handler dere det dere synes er finest selv om plaggene koster litt mer?

Evt kjøper de plaggene barnet vil like selv om de ikke er billigst?

Tenker både på innetøy og utetøy.

Anonymkode: 2d25f...7ba

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har en 1.5 åring. I begynnelsen handlet jeg alt nytt. Men så oppdaget jeg bruktmarkedet (finn, tise) osv. Det finnes feks klespakker som selges med hele og fine plagg. Kjøpt en del uteklær også. Men handler selvfølgelig nytt innimellom.

Anonymkode: 59744...e68

• Liker 4
Skrevet

Kjøper det aller meste brukt

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg klarer bare ikke å få nytte av desse klespakkene, det er så mye upraktisk der, eller stygge plagg. Og hvis ikke er det priset slik at det heller lønner seg å kjøpe nytt på salg. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (47 minutter siden):

Pleier dere for det meste å kjøpe rimelige basic plagg og handle på tilbud, altså gjøre det rimeligste mulig?

Kjøper nesten alt brukt. Når de er over 6 år kjøper jeg etter hvilken stil de utvikler, varierer når vi trenger det om vi kjøper på tilbud eller ikke. Men prøver å kjøpe sko, vinterdress og yttertøy på tilbud.

Anonymkode: a89ac...a21

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg kjøpte det jeg likte og lot de fine klærne gå i arv til nestemann og så videre til andre. Orker ikke masse billig for en hver pris. Riktig nok er det og mye fint i de billigere kjedene så en god balnding var det hos oss.

Anonymkode: 0de3e...b29

Skrevet

Kjører en del klær på brukt butikker og på finn, ellers stort sett på HM/cubus/kappahl/Lindex når det gjelder bomullstøy. Ull kjøper jeg enten brukt eller på forretninger som selger Ull. Yttertøy enten brukt eller på barnas hus. 

• Liker 1
Skrevet

En god blanding :) 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ja til alt. 😂

Kjøper gjerne billigst mulig, men velger ikke en upraktisk bukse til 50 kr over en praktisk bukse til 400 kr. Har dyrere merker jeg foretrekker basert på passform og kvalitet, og jeg har billigere merker jeg foretrekker. Kjøper gjerne brukt, og klærne med litt flekker eller rufs bruker vi til utelek og andre aktiviteter som sliter mye på klærne. Har likevel enkelte plagg jeg aldri kjøper brukt. Jeg synes for eksempel at å bruke luer som andre har hatt på seg er kjempeekkelt, så hodeplagg kommer jeg aldri til å kjøpe brukt til barnet mitt, haha.

Kjøper noen klær fordi jeg synes de er fine, og noen klær fordi barnet liker dem. Har en 2-åring som ikke bryr seg om hva jeg kler på han, men han synes det er stas å ha på seg en genser med Fantorangen på, for eksempel.

Anonymkode: 0131c...bb5

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg klarer bare ikke å få nytte av desse klespakkene, det er så mye upraktisk der, eller stygge plagg. Og hvis ikke er det priset slik at det heller lønner seg å kjøpe nytt på salg. 

Kanskje du har uflaks da. Man ser jo på bildene hvilke klær det er. Legger du til favoritter så går prisen ned etter en stund om ikke vil kjøpe til den prisen. Jeg har i alle fall funnet mye fint og masse klær til en rimelig penge.

Anonymkode: 59744...e68

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Vi har arvet mye. Mange venner fikk barn før oss, så vi fikk mye. Videre gar de yngste arvet fra de eldste.

Før skolealder ble det bare komplettert med helt nødvendige ting, og funksjon er viktig.

Nå er alle i skolealder, og har egne synspunkter. Uansett bruker vi lite penger på klær. 

Anonymkode: c2162...efa

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Har helt siden barna var veldig små funnet gode fine klær på tilbud. Det er alltid salg/tilbud hele året på nett, så veldig sjelden jeg har kjøpt hverken inneklær, uteklær eller sko til fullpris. Har også arvet noe, og ser jo at merker av god kvalitet holder seg bedre. Jeg liker at klær holder seg myke/bevegelige, ikke slites for mye i vask og ikke blir lett hull i. 

Anonymkode: 030d6...f5b

AnonymBruker
Skrevet

Bare ikke gå i samme felle som meg og handle for mye sesongklær på forhånd basert på hva man tenker barnet kommer til å være i størrelse. Tror sommerklærne fra i fjor kanskje passer mini nå 😅 Måtte handle alt nytt når sommeren kom fordi alt var for stort. 

Anonymkode: d4e30...0f5

AnonymBruker
Skrevet

Kjøper 90% på salg mrn dyrere klær, kjøper ikke på hm feks

Anonymkode: 5f71c...58f

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (47 minutter siden):

Bare ikke gå i samme felle som meg og handle for mye sesongklær på forhånd basert på hva man tenker barnet kommer til å være i størrelse. Tror sommerklærne fra i fjor kanskje passer mini nå 😅 Måtte handle alt nytt når sommeren kom fordi alt var for stort. 

Anonymkode: d4e30...0f5

Har gjort det vært eneste år jeg og kun bommet to ganger 

Anonymkode: 5f71c...58f

AnonymBruker
Skrevet

Kjøpte eller arvet alt brukt. Plukket ut det vi trengte og solgte eller ga det bort videre. Ikke altid vi fikk tak i brukt alt som var nødvendig,  så litt nytt innimellom.  Og om det var noe spesielt ungene ønsket seg, da fikkde noe nytt. Men de var ikke så optatt av klær,så ikke ofte jeg trengte det

Anonymkode: a3162...6c8

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Jeg går etter kvalitet og hva som passer best til barnet på yttertøy, sko og ull. 

F.eks joggedresser, bomullstrøyer osv, samt sommertøy handler jeg på Cubus, HM, KappAhl osv. 

Handler stort sett yttertøy og sko på salg, samme med ullundertøy. Følger med på det jeg vet vi skal ha, og passer på å bestille når det er salg. 

Anonymkode: e1d8f...358

AnonymBruker
Skrevet

Jeg kjøper nesten bare brukt og på salg på 70% på f.eks babyshop og zalando. Kjøper bare merkeklær, men mye billigere merker når det er på salg som wheat og marmar til jente og hummel, marmar til gutt. F eks kjøpte jeg er pakke med ull fra woolland som hadde litt småhull og flekker for 5 sett til 1000 kr. Et sett nytt koster jo nesten 1000 kr.

Anonymkode: cb3d9...310

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes det er koselig å både handle det jeg synes er fint, samt ikke kle barnet i hullete slitte plagg man får kjøpt brukt. 

Har ingen andre hobbyer så det går helt fint å ikke ta det rimeligste, men handler klær av god kvalitet på salg alikvel. Å handle en stor pose brukt med div ymse er liksom ikke like koselig eller gøy. Klærne skal være gode for barnet og noe det liker og kler. 

AnonymBruker
Skrevet

Til nå har jeg kjøpt det meste av innetøyet på Lindex. Passformen er perfekt til mitt barn. Er spesielt glad i de slitesterke leggingsene de har. Myke og behagelige til lek og barnehage. Masse koselige farger og mønster. Er veldig fornøyd med Reflex sitt yttertøy.

Har sett på brukt, men det er veldig mye som er så upraktisk. Klespakkene styrere jeg unna.

Anonymkode: 0f034...ee5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...