Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei jeg ble gravid ved 19,22,24 og 28 jeg er nå 47 og skilt jeg har datet en mann på 36 og vi har snakket om og få et barn sammen, jeg mener at hvis man har det som skal til for og være en god mor så er det ikke noe galt i det?, mamma hadde ei venninne som ble mor ved 41,44 og 46 og hun gjorde en skikkelig god jobb med og oppdra dem, jeg leste om en kvinne som fikk et barn ved 50 og fødselen var problemfritt og hun hadde lite smerter, hun valgte og aldri få mer enn et barn tilfelle det skulle være en risiko helsemessig men det er tøft 50 og føde RESPECT.

Anonymkode: 891ae...5a3

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Så du har barn som er voksne og selv har barn og ønsker være mor og bestemor samtidig? Jeg har en venninne som er det, ikke noe galt med hennes evner som mor - men det er unektelig litt rart at tanten er yngre enn barnet hun er tante til.. Jeg har selv en tante som er ett år yngre enn meg - for all del, men jo det er litt "rart" selv om det ikke sier så mye om evnen til å være mor der og da.. 

Anonymkode: 32e41...ef5

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Du tror at en snart 48 år gammel dame kan enkelt velge å bli gravid? 

Anonymkode: ced78...842

• Liker 7
Skrevet

Jeg tenker egentlig mest på barnet. Det er ikke bare en, men to generasjoner mellom mor og barn. 

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet

Ja. Egoistisk. Du har voksne barn. Dette barnet vil ha en mor som er over 50 år når han/hun starter på skolen. Det er ikke enkelt å bli gravid når man er 40+. Det blir i mine øyner helt feil, din yngste per nå er jo 19 år. Du vil bli bestemor og mor samtidig. 

• Liker 3
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Du bør la han 36 åringen gå, slik at han har mulighet til å finne seg en dame som faktisk kan føre slekten hans videre...

🫣

Anonymkode: 1357b...81c

• Liker 2
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Ja det er egoistisk.. Men opp til deg. Men vær forberedt på at det kan bli vanskelig å bli gravid og ivf offentlig kan også bli vanskelig da de svært ofte ikke godkjenner kvinner over 40-42 til stimulering og egguttak. 

Anonymkode: bbe8d...61c

AnonymBruker
Skrevet

Det meste egoistisk er ovenfor faren synest jeg, det er mindre realistisk at du kan gi han barn drømmen hans.. 

Anonymkode: e308d...c95

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Sannsynligheten er veldig, veldig liten for at det går. 

Anonymkode: b5981...123

• Liker 1
Skrevet

Det er egoistisk å få barn enten man er 20, 30 eller 40 (og det er like egoistisk å ikke få barn i det hele tatt). Ingen får barn får barnets skyld. Hvis du har lyst på barn og har det som trengs for å ta vare på det så go for it. Heldigvis trenger ingen leve livet sitt etter hva andre måtte mene. :) 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker said:

Ja det er egoistisk.. Men opp til deg. Men vær forberedt på at det kan bli vanskelig å bli gravid og ivf offentlig kan også bli vanskelig da de svært ofte ikke godkjenner kvinner over 40-42 til stimulering og egguttak. 

Det er ikke lov med Ivf etter fylte 46 år i Norge.. 

Anonymkode: ced78...842

Skrevet

Hadde du vært i begynnelsen av 40 årene hadde jeg tenkt greit, men du er nærmere 50 og da tenker jeg at det er forsent. Sjansen for at du blir gravid er veldig liten og du kommer til å være nærmere 70 før barnet flytter ut. Kanskje energien til å ha barn er på plass nå, men hva med 10-15 år fram i tid. Du har også fått noen barn.

Jeg fikk barn sent I livet selv. Første som 36 år, og får min andre nå som 40 åring. De kom sent pga ufrivillig barnløshet, men jeg tenker at etter denne er det slutt pga alder. Jeg må tenke på at jeg skal følge opp barna ikke bare nå, men i mange år. Jeg grøsser ved tanken på at når den yngste evt skal konfirmeres så er jeg 55 år, i en alder der hvor hvor veldig mange allerede har blitt besteforeldre.

Nei, beklager men jeg synes det er forsent for deg å få barn nå.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Ego mot barnet absolutt. Du er for gammel.

Anonymkode: 0d526...d06

Skrevet

Spørs hvor sunn man er

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det er jo ikke sånn at 20-åringer får barn for andre enn sin egen skyld, og kan slik være like "egoistisk". Mange unge får kreft eller dør i ulykker, så man har jo ingen garanti for at barnet ikke mister en eller begge foreldrene i tidlig alder. Men jeg hadde ikke orket småbarnsperioden selv når jeg nærmet meg 50 år. Da skal man være ganske desperat. Det igjen betyr ikke at det ikke kan gå bra.

Anonymkode: 346e7...b55

• Liker 1
Skrevet

Synes det er en del forskjell på 40 og minst 48 (hvis dere kun er på datingstadiet vil det vel gå en tid før det er aktuelt å prøve, og svangerskapet er jo tross alt 9 måneder langt). 

Du har tross alt 4 barn allerede, er det så viktig med et femte at du vil ha det så "sent"? 

Venninna til moren din fikk barna like samlet som du gjorde, så det er jo ikke helt sammenlignbart med mindre du tenker mer enn en. 

Hvorfor er det tøft å føde når man er 50? 

• Liker 2
Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Hei jeg ble gravid ved 19,22,24 og 28 jeg er nå 47 og skilt jeg har datet en mann på 36 og vi har snakket om og få et barn sammen, jeg mener at hvis man har det som skal til for og være en god mor så er det ikke noe galt i det?, mamma hadde ei venninne som ble mor ved 41,44 og 46 og hun gjorde en skikkelig god jobb med og oppdra dem, jeg leste om en kvinne som fikk et barn ved 50 og fødselen var problemfritt og hun hadde lite smerter, hun valgte og aldri få mer enn et barn tilfelle det skulle være en risiko helsemessig men det er tøft 50 og føde RESPECT.

Dette er historien til tidligere ordfører i Trondheim, Anne Kathrine Slungaard. Hun fikk de to siste barna da hun var 48 og 51 år, barnas far er 12 år yngre enn henne. Hadde det vært motsatt, altså at mor var 36 og far 47 hadde ingen reagert like sterkt. Hvis du orker og har mulighet så kjør på. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Har du sjekket hvordan statusen er med fertiliteten? For en ting er å ønske et barn nå men sjansen for å få det til er liten. Jeg tenker siden du har en yngre kjæreste så kan du kjøre på. Dere er i alle fall to, så om energien din kanskje ikke er på topp om 12-15 år så har du en kjæreste som kan trå til.  Personlig er grensen min rundt 41-42. Men håper å få siste innen 40 eller det året jeg er 40.

Anonymkode: 8b165...0a5

AnonymBruker
Skrevet
Kristin70 skrev (39 minutter siden):

Dette er historien til tidligere ordfører i Trondheim, Anne Kathrine Slungaard. Hun fikk de to siste barna da hun var 48 og 51 år, barnas far er 12 år yngre enn henne. Hadde det vært motsatt, altså at mor var 36 og far 47 hadde ingen reagert like sterkt. Hvis du orker og har mulighet så kjør på. 

Hadde det vært motsatt hadde ingen reagert nei - for da er eggene til mor 36 år gamle og ikke 47.... Eggkvalitet synker mye raskere enn spermkvalitet grunnet alder. Man kan ikke sammenlignes menn og kvinners fertilitet. 

Er en grunn - biologisk årsak - til at selv ivf ikke tilbyr hjelp ved så høy alder.

• Liker 6
Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker said:

Hadde det vært motsatt hadde ingen reagert nei - for da er eggene til mor 36 år gamle og ikke 47.... Eggkvalitet synker mye raskere enn spermkvalitet grunnet alder. Man kan ikke sammenlignes menn og kvinners fertilitet. 

Er en grunn - biologisk årsak - til at selv ivf ikke tilbyr hjelp ved så høy alder.

Ja, det er liten sjanse til å få det til, men hvis de lykkes er det ikke værre at mor er 47 enn at far er 47. 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...