AnonymBruker Skrevet 15. mars 2024 #1 Skrevet 15. mars 2024 Nei, siden med spørsmål og svar gir meg ikke noe svar for det er over 6 uker siden jeg sendte inn søknad som sykepenger for januar. Har også sendt inn for februar og skal straks sende inn for halve mars. Jeg antar at det har gått tid fordi jeg er en kombinasjon av arbeidssøker (50%) og gradert sykemeldt (50%), og jeg i forrige uke endelig fikk vedtak om dagpenger som deltidssøker. I vedtaket så er dagpengesatsen min kraftig redusert pga. av det står at jeg mottar sykepenger på 4600 kr i uken. Jeg var ikke helt forberedt på det, da jeg trodde de heller kom til å gi meg halv sats på dagpenger også heller redusere sykepengesatsen til 62% av tidligere lønn. Så resultatet er at jeg fikk utbetalt etterbetalt dagpenger for under 4000 kr fra januar til mars etter å ha ventet 2,5 mnd, så det er jo bare en dråpe i havet med tanke på hva som skal utbetales i sykepenger. Siden sykepengesatsen allerede var satt og tydeligvis er beregnet fra gjennomsnittslønnen min så forstår jeg heller ikke hvorfor de egentlig har drøyet med å utbetale sykepenger når de uansett har tatt hensyn og redusert dagpengesatsen. Tenkte at de kom til å etterbetale sykepengene raskt, iallfall for januar siden det har gått så lang tid, men ingenting har skjedd enda. Skrev til de denne uken om når jeg kunne forvente å få det utbetalt, og hvor lenge det er siden jeg sendte inn den første søknaden, men har ikke fått svar enda. I dag skulle jeg ha betalt inn kredittkortregningen og jeg hadde regnet med å få utbetalt nok til nå å kunne betale inn. Så nå begynner rentene å løpe. Fortvilende situasjon. Når jeg sender inn ny søknad om sykepenger på mandag så skylder de meg over 50 000 kr før skatt. Jeg blir veldig økonomisk stresset over at alt tar så lang tid og føler det påvirker sykdommen min. Hadde aldri trodd i januar når jeg ble arbeidsledig at jeg ved midten av mars skulle sitte med 4000 kr utbetalt på 2,5 mnd. Anonymkode: 54718...10b
Anjatapinjata Skrevet 15. mars 2024 #2 Skrevet 15. mars 2024 Ring og mas eller send de melding på min side.
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2024 #3 Skrevet 15. mars 2024 Anjatapinjata skrev (Akkurat nå): Ring og mas eller send de melding på min side. Jeg sendte inn melding på min sine tidligere denne uken men har ikke fått noe svar enda. Håper de kan få fortgang på saken. Jeg skjønner at jeg ikke får utbetalt for mars med en gang, men hadde i det minste ventet at de hadde klart å utbetale meg for januar til nå. Anonymkode: 54718...10b
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2024 #4 Skrevet 15. mars 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg sendte inn melding på min sine tidligere denne uken men har ikke fått noe svar enda. Håper de kan få fortgang på saken. Jeg skjønner at jeg ikke får utbetalt for mars med en gang, men hadde i det minste ventet at de hadde klart å utbetale meg for januar til nå. Anonymkode: 54718...10b Ring. Ring. Ring. Ring. Anonymkode: 6afa7...801 2
Anjatapinjata Skrevet 15. mars 2024 #5 Skrevet 15. mars 2024 Jeg var sykemeldt i november i fjor, fikk pengene sent i januar. Da hadde de surret noe veldig å mente de ikke hadde fått inntektsmelding, noe de fikk dagen etter sykepengesøknaden ble sendt. (Stod svart på hvitt på min side) så skulle egentlig ha halv skatt på den utbetalingen. Noe jeg da ikke fikk. Maste 2 eller 3 ganger før jeg fikk pengene. 1
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2024 #6 Skrevet 15. mars 2024 Anjatapinjata skrev (Akkurat nå): Jeg var sykemeldt i november i fjor, fikk pengene sent i januar. Da hadde de surret noe veldig å mente de ikke hadde fått inntektsmelding, noe de fikk dagen etter sykepengesøknaden ble sendt. (Stod svart på hvitt på min side) så skulle egentlig ha halv skatt på den utbetalingen. Noe jeg da ikke fikk. Maste 2 eller 3 ganger før jeg fikk pengene. Inntektsmeldingen min ble sendt inn i oktober fra arbeidsgiver, den ligger på siden, men da fikk jeg lønn utbetalt fra arbeidsgiver. Men jeg hadde fastlønn, så det er akkurat samme inntekt i desember når siste lønn ble utbetalt som i desember. Uansett så har de jo tydeligvis inntektsmeldingen siden de i vedtaket til dagpenger har skrevet hva jeg mottar i sykepenger i uken, og har redusert dagpengesatsen tilsvarende. De kan med andre ord ikke påstå at de ikke har denne informasjonen når de har basert et vedtak på det. Takk for at du deler erfaringen din. Skremmende å høre at de surrer såpass med sykepengeutbetaling hos flere. Trodde bare det var spesifikt for meg. Anonymkode: 54718...10b
Gjest storetora Skrevet 15. mars 2024 #7 Skrevet 15. mars 2024 Har arbeidsgiver sendt inn inntektsmelding da?
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2024 #8 Skrevet 15. mars 2024 storetora skrev (1 minutt siden): Har arbeidsgiver sendt inn inntektsmelding da? De sendte inn i slutten av oktober, har vært sykemeldt siden september. Men jeg hadde fastlønn, så inntektsmeldingen vil jo være det samme for oktober, november, desember når siste lønn ble utbetalt og arbeidsforholdet tok slutt. Uansett har de i vedtak fra forrige uke på dagpenger skrevet at jeg mottar en ytelse på sykepenger på 4600 kr i uken, så de har jo allerede satsen de skal bruke?! Anonymkode: 54718...10b
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2024 #9 Skrevet 15. mars 2024 Her har gubben aldri vist når utbetaling kom. Når han ringte inn fikk han beskjed det var 8 ukers behandling tid på alle sykmelding. Selv om det var videreføring av den forje. Anonymkode: 93ceb...a21 1
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2024 #10 Skrevet 15. mars 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Her har gubben aldri vist når utbetaling kom. Når han ringte inn fikk han beskjed det var 8 ukers behandling tid på alle sykmelding. Selv om det var videreføring av den forje. Anonymkode: 93ceb...a21 8 uker?! Det står at det kan opptil 4 uker på hjemmesiden. Takk for informasjon. Da ser det ut som jeg må vente til 25.mars før de er ferdig med å behandle søknad. Så etter den er ferdigbehandlet ser det ut som det kan ta opptil 5 virkedager før det blir utbetalt, med andre ord så om jeg er heldig får jeg noe utbetalt etter påske. Og d er det altså kun for januar... Det er jo fantastisk.... Anonymkode: 54718...10b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå