AnonymBruker Skrevet 15. mars 2024 #1 Skrevet 15. mars 2024 Mannen min er egentlig veldig huslig og flink av seg, mye bedre enn mange andre. Likevel fikser han ikke logistikken i denne familien. Vi har tre barn og det skjer mye så klart, har også et kronisksyk barn med mange timer her og der på sykehus og lege. Vi begge jobber turnus, og det går litt hurra meg rundt til tider. Jeg har begynt på noen medisiner og de blir jeg veldig glemsk av, og har derfor kalender som jeg går gjennom hver dag og har bedt mannen ta litt mer ansvar for dette nå. Likevel må jeg ringe mannen, har du ringt de, husker du legetimen i dag, de skal på aktivitet i dag begynner da og da, du må hente der osv Så oppdager jeg da at nei det ble glemt, nei skulle jeg fylt ut dette i dag ja, osv. Jeg blir så sliten av å alltid ha logistikk i hode, at når jeg er på jobb må jeg ringe/sms for å gi beskjed til de alle. Vet mange sliter med det samme, hvordan har dere løst dette? Jeg har en jobb der jeg ikke kan snakke i telefonen egentlig. Og skolen ringer meg alltid (det er en del pga sykt barn) Jeg har hatt opp til 13 telefoner i min arbeidstid pga de hjemme ikke husker noe🙈 Anonymkode: 2ca06...f3e 7
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2024 #2 Skrevet 15. mars 2024 Felles kalender på telefonen som begge kan sjekke og oppdatere. Anonymkode: 95711...bbf 18 2
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2024 #3 Skrevet 15. mars 2024 Da må nesten bare mann og barn lære av sine feil, og du slutte helt å ta ansvar for sånt når du er på jobb. Si fra til skolen at de må ringe mannen din, ikke deg. La ham glemme ting mange nok ganger til at han lærer. Så fremst det ikke er livsfarlige ting han glemmer. Anonymkode: ab29e...da7 22 4
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2024 #4 Skrevet 15. mars 2024 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Felles kalender på telefonen som begge kan sjekke og oppdatere. Anonymkode: 95711...bbf Vi har felles kalender på veggen så alle kan følge meg også barn. Hører mange benytter seg av det, jeg er nok ikke så god på bruke digitale verktøy Anonymkode: 2ca06...f3e
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2024 #5 Skrevet 15. mars 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Da må nesten bare mann og barn lære av sine feil, og du slutte helt å ta ansvar for sånt når du er på jobb. Si fra til skolen at de må ringe mannen din, ikke deg. La ham glemme ting mange nok ganger til at han lærer. Så fremst det ikke er livsfarlige ting han glemmer. Anonymkode: ab29e...da7 Det går så utover barna, de mister mulighet til å dra i bursdager, legetimer som vi har kanskje ventet på lenge, utviklingsamtale osv. Synes det er så viktig, det er mye som glemmes også, så det er ingen som lærer.. Barna kunne fint passet litt på selv også, derfor har jeg lagd kalender med navn som jeg fyller ut. Men mulig dette er eneste kur🥴 Anonymkode: 2ca06...f3e 1 4 2
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2024 #6 Skrevet 15. mars 2024 1 minutt siden, AnonymBruker said: Vi har felles kalender på veggen så alle kan følge meg også barn. Hører mange benytter seg av det, jeg er nok ikke så god på bruke digitale verktøy Anonymkode: 2ca06...f3e Android (og sikkert iPhone) kalender kan veldig enkelt deles. Og da skriver du: ringe nav om stønad (ektemann Per). Sett på påminner Anonymkode: 6984b...b06 5 3
NakenPanda Skrevet 15. mars 2024 #7 Skrevet 15. mars 2024 (endret) Jeg og kona bruker å ha en liten "briefing" før vi legger oss om hva som skal skje dagen etterpå og det funker relativt greit. Da er det friskt i minne, har ikke sett noen grunn til en felles kalender enda men kanskje noe på en vegg er noe å tenke på. Så er det også det at jeg føler kvinner fyller opp kalenderen til barna uten nødvendigvis å ha eneighet fra sin partner, jeg nekter å tro at det er offisielle møter selv til 3 barn hver uke. Endret 15. mars 2024 av NakenPanda 3 3
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2024 #8 Skrevet 15. mars 2024 NakenPanda skrev (27 minutter siden): Jeg og kona bruker å ha en liten "briefing" før vi legger oss om hva som skal skje dagen etterpå og det funker relativt greit. Da er det friskt i minne, har ikke sett noen grunn til en felles kalender enda men kanskje noe på en vegg er noe å tenke på. Så er det også det at jeg føler kvinner fyller opp kalenderen til barna uten nødvendigvis å ha eneighet fra sin partner, jeg nekter å tro at det er offisielle møter selv til 3 barn hver uke. Har du kroniskbarn? 🥺Det er mye og jo ukeplanen er full hver uke, men med mye forskjellig🥴Det er fysio, ergo, fastlegen, sykehus, ppt, skolen osv. det er utfordrende med et sykt barn. Heldig er vi som får så god oppfølging. Vi har kalender på veggen, og jeg er litt lei av å si i morgen MÅ du dette. Da kan jeg jo egentlig gjøre det selv? Men det er ikke mulig for meg. Vi kan sjelden dette kvelden før da en av oss som regel jobber kveld, når den andre jobber tidlig. Det er nok også derfor dette er ekstra utfordrende, for med nattevakter, sein og tidlig om hverandre gjør noe med hode🙈Men det gjør noe med mitt også, ikke bare mannen. Anonymkode: 2ca06...f3e 4 1 2
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2024 #9 Skrevet 15. mars 2024 NakenPanda skrev (35 minutter siden): Jeg og kona bruker å ha en liten "briefing" før vi legger oss om hva som skal skje dagen etterpå og det funker relativt greit. Da er det friskt i minne, har ikke sett noen grunn til en felles kalender enda men kanskje noe på en vegg er noe å tenke på. Så er det også det at jeg føler kvinner fyller opp kalenderen til barna uten nødvendigvis å ha eneighet fra sin partner, jeg nekter å tro at det er offisielle møter selv til 3 barn hver uke. Enighet.... på vår kalender setter vi ikke opp ting vi er enige om. Men hva ungene og vi skal som nødvendigheter. Trening. Burdag. Lege. Samtale time på skolen osv. Dette er jo ikke ting. I blir enige om. Men man kan jo sette opplegget på den so. Skal følge opp. Unger far kan det sa stå kjøre lise i bursdag. Hvem hvor og når står på kolonnen til barnet Anonymkode: a9fcd...701 1 2
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2024 #10 Skrevet 15. mars 2024 Å ringe 13 ganger på én dag er ikke normalt. Kanskje det blir så mye at han ikke engang får med seg meldingene? Slik er jeg når kona maser. Jo mer det spørres om, desto mindre får jeg med meg. Jeg kan svare "ja" på spørsmål uten å ha hørt hva som blir sagt. De første 2-3 beskjedene går inn, men så begynner "nå maser hun"-hjernen å ta over, og alt går i svart. Anonymkode: 95711...bbf 7 2
NakenPanda Skrevet 15. mars 2024 #11 Skrevet 15. mars 2024 AnonymBruker skrev (26 minutter siden): Enighet.... på vår kalender setter vi ikke opp ting vi er enige om. Men hva ungene og vi skal som nødvendigheter. Trening. Burdag. Lege. Samtale time på skolen osv. Dette er jo ikke ting. I blir enige om. Men man kan jo sette opplegget på den so. Skal følge opp. Unger far kan det sa stå kjøre lise i bursdag. Hvem hvor og når står på kolonnen til barnet Anonymkode: a9fcd...701 Jo det er jo det, vi har hatt diskusjoner om hvor mye fritidaaktiviteter det er plass til i livene våre som med våre 2 nok bare blir enda verre med 3 barn. Lege/skolesamtaler/tannlege er maks 4 per år normalt og er ikke en månedlig hendelse en gang. Mye trening og bursdager til perifære venner og andre sosiale event er valgfrie og noe man legger på sin egen byrde (typisk kvinner dog) Man må finne seg en nivå som alt fungere og hvor begge eierene av dette styret (foreldrene) er enige og fornøyde ellers blir det tungt.
Virrevirrevapp Skrevet 15. mars 2024 #12 Skrevet 15. mars 2024 Dere må få ikke bare kalendre, men også alarmer. 3
NakenPanda Skrevet 15. mars 2024 #13 Skrevet 15. mars 2024 AnonymBruker skrev (44 minutter siden): Har du kroniskbarn? 🥺Det er mye og jo ukeplanen er full hver uke, men med mye forskjellig🥴Det er fysio, ergo, fastlegen, sykehus, ppt, skolen osv. det er utfordrende med et sykt barn. Heldig er vi som får så god oppfølging. Vi har kalender på veggen, og jeg er litt lei av å si i morgen MÅ du dette. Da kan jeg jo egentlig gjøre det selv? Men det er ikke mulig for meg. Vi kan sjelden dette kvelden før da en av oss som regel jobber kveld, når den andre jobber tidlig. Det er nok også derfor dette er ekstra utfordrende, for med nattevakter, sein og tidlig om hverandre gjør noe med hode🙈Men det gjør noe med mitt også, ikke bare mannen. Anonymkode: 2ca06...f3e Nei jeg har ikke det og de aller fleste har ikke det, så svarene blir jo alltid fra vårt ståsted. Bare husk at som du sier at du har en generelt flink og støttende mann, men at han kanskje er litt lei av alt styret og dermed ubevisste dytter det nedover på prioriteringen bak andre ting som jobb etc. Dere har jo begge skiftjobber og jeg tror at det nok er roten til mye av disse vanskelighetene da man er svært låst i sin jobbtid, 1
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2024 #14 Skrevet 15. mars 2024 NakenPanda skrev (1 minutt siden): Nei jeg har ikke det og de aller fleste har ikke det, så svarene blir jo alltid fra vårt ståsted. Bare husk at som du sier at du har en generelt flink og støttende mann, men at han kanskje er litt lei av alt styret og dermed ubevisste dytter det nedover på prioriteringen bak andre ting som jobb etc. Dere har jo begge skiftjobber og jeg tror at det nok er roten til mye av disse vanskelighetene da man er svært låst i sin jobbtid, Hvorfor er menn "flinke" når de tar ansvar for ting som egentlig burde være helt selvsagt? Når kvinner gjør de samme tingene, blir det tatt som en selvfølge...... Anonymkode: 1935c...0cc 1 12
NakenPanda Skrevet 15. mars 2024 #15 Skrevet 15. mars 2024 (endret) AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Hvorfor er menn "flinke" når de tar ansvar for ting som egentlig burde være helt selvsagt? Når kvinner gjør de samme tingene, blir det tatt som en selvfølge...... Anonymkode: 1935c...0cc Det er TS som sier han er flink men ok siden du kjører på; Hvorfor tar kvinner såpass dårlig betalte jobber og deltids stillinger når å ta ansvar for sin families sikkerhet og finansielle situasjon når det er en selvfølge for mannen? Hvem vet sånn er det Endret 15. mars 2024 av NakenPanda 2
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2024 #16 Skrevet 15. mars 2024 NakenPanda skrev (3 minutter siden): Hvorfor tar kvinner såpass dårlig betalte jobber og deltids stillinger når å ta ansvar for sin families sikkerhet og finansielle situasjon når det er en selvfølge for mannen? Hvem vet sånn er det Tror nok veldig mange kvinner ville ha byttet. Mannen kunne fint hatt deltidstilling og 99% av ansvaret for barn og hjem (en 24 timer i døgne, 365 dager i året jobb). En 100%, godt betalt jobb er jo som en ferie. Anonymkode: ce168...85f 3 2
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2024 #17 Skrevet 15. mars 2024 AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Å ringe 13 ganger på én dag er ikke normalt. Kanskje det blir så mye at han ikke engang får med seg meldingene? Slik er jeg når kona maser. Jo mer det spørres om, desto mindre får jeg med meg. Jeg kan svare "ja" på spørsmål uten å ha hørt hva som blir sagt. De første 2-3 beskjedene går inn, men så begynner "nå maser hun"-hjernen å ta over, og alt går i svart. Anonymkode: 95711...bbf JEG har ikke ringt 13 ganger på rad for mase på mannen, det er barna som ringer meg, skolen, mannen, mor til en venn av barna osv. Det ene dagen ble det 13 telefoner til meg mens jeg var på jobb. Jeg har et gjennomsnitt 6-7, og det er mest barna. De ringer ikke far når han er på jobb. Anonymkode: 2ca06...f3e 2 1
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2024 #18 Skrevet 15. mars 2024 Når du ringer opptil 13 ganger i løpet av en arbeidsvakt, og gjennomsnittet er på 6-7 telefoner, trenger jo ikke mannen å huske på gjøremål selv. Du gjør han en bjørnetjeneste, måten du tar styringen på gjør bare han mer hjelpesløs. Anonymkode: 90eb4...ee1 1
Virrevirrevapp Skrevet 15. mars 2024 #19 Skrevet 15. mars 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): JEG har ikke ringt 13 ganger på rad for mase på mannen, det er barna som ringer meg, skolen, mannen, mor til en venn av barna osv. Det ene dagen ble det 13 telefoner til meg mens jeg var på jobb. Jeg har et gjennomsnitt 6-7, og det er mest barna. De ringer ikke far når han er på jobb. Anonymkode: 2ca06...f3e Hvorfor ringer barna deg på jobb? 3
Virrevirrevapp Skrevet 15. mars 2024 #20 Skrevet 15. mars 2024 Virrevirrevapp skrev (Akkurat nå): Hvorfor ringer barna deg på jobb? Og så 5-13 ganger pr dag? Er det det syke barnet som ringer? 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå