Gå til innhold

Langvarig forkjølelse/virusinfeksjon

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har vært syk i 5 uker nå. Det startet med en influensa/luftveisinfeksjon, som gikk over i bronkitt, deretter bihulebetennelse og så ørebetennelse. Har fått antibiotikadråper til ørene og en nesespray til bihulene. Men har lav crp (under 40) og ikke feber. Har fortsatt smerter i kroppen og sliter med tett nese og noe bihuler, samt mye tykt slim. Noen andre som sliter med langvarig sykdom nå? Eller har tips for å bli fortere frisk? 🤞🏻

Anonymkode: 5f4bd...cf3

AnonymBruker
Skrevet

Dytter

AnonymBruker
Skrevet

Så det er 4 sykdommer på 5 uker.

Anonymkode: 34fa2...b38

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Har vært syk i 5 uker nå. Det startet med en influensa/luftveisinfeksjon, som gikk over i bronkitt, deretter bihulebetennelse og så ørebetennelse. Har fått antibiotikadråper til ørene og en nesespray til bihulene. Men har lav crp (under 40) og ikke feber. Har fortsatt smerter i kroppen og sliter med tett nese og noe bihuler, samt mye tykt slim. Noen andre som sliter med langvarig sykdom nå? Eller har tips for å bli fortere frisk? 🤞🏻

Samme her. 

Skrevet
Fulltank skrev (4 minutter siden):

Samme her. 

Dytter innpå te med honning og raspet fersk ingefær. Litt kajennepepper og svartfrø olje hver dag. Mest mulig av c vitamin fra appelsin eller juice. D vitamin er bra.  Drikker endel vann i løpet av dagen. Ellers så har jeg skylt nesa med saltvann mange ganger om dagen. 

AnonymBruker
Skrevet

Helt normalt. Alle er både tette og slappe om dagen. 

Men nå er det snart tilnærmet kroppstemperatur ute,da skal du se alt blir bedre.

Anonymkode: 527e3...031

AnonymBruker
Skrevet

Samme situasjon, men "kun" to uker her. 

Av erfaring kan disse langvarige sykdomsforløpene forekomme i ny og ne. Er dessverre ingenting i veien for å få en ny infeksjon underveis. Og nå er jeg ingen lege, men hos meg virker det som at det av og til er samme sykdom som bare beveger seg sakte fra nese, hals, lunger og så bihulene til dessert.

Om noen vet om noen remedier som hjelper for å bli frisk (ikke lindring!), så del gjerne her. Men dessverre er det vel ingenting som hjelper annet enn tid.

God bedring! :) 

Anonymkode: 90cd3...583

AnonymBruker
Skrevet
Fulltank skrev (1 time siden):

Dytter innpå te med honning og raspet fersk ingefær. Litt kajennepepper og svartfrø olje hver dag. Mest mulig av c vitamin fra appelsin eller juice. D vitamin er bra.  Drikker endel vann i løpet av dagen. Ellers så har jeg skylt nesa med saltvann mange ganger om dagen. 

Jeg gjør det samme. Presser juice selv til og med. Og skyller nesa konstant. Men det lindrer bare der og da, ser ikke ut til at jeg blir frisk med det første heller 🤧 ts

AnonymBruker
Skrevet

Er også på 5 uka nå med samme dritt. Siste 3 ukene har jeg bare vært tett og hostet da. Er lei mildt sagt. 

Anonymkode: 52703...721

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (34 minutter siden):

Samme situasjon, men "kun" to uker her. 

Av erfaring kan disse langvarige sykdomsforløpene forekomme i ny og ne. Er dessverre ingenting i veien for å få en ny infeksjon underveis. Og nå er jeg ingen lege, men hos meg virker det som at det av og til er samme sykdom som bare beveger seg sakte fra nese, hals, lunger og så bihulene til dessert.

Om noen vet om noen remedier som hjelper for å bli frisk (ikke lindring!), så del gjerne her. Men dessverre er det vel ingenting som hjelper annet enn tid.

God bedring! :) 

Ja jeg opplever det samme. Jeg har iallefall prøvd det meste til nå, alt i fra forkjølelses-te, til hjemmepresset juice, fersk ingefær i te, smoothie og juice, peppermynte i dampbad (det river, men åpner veldig bra opp og er bra mot betennelse), nesespray osv osv. Å skylle med saltvann synes jeg har best effekt og tror det hjelper på å få ut bakterier. Må vel bare være enda mer tålmodig 🫤 takk, god bedring til deg også! ❤️ Ts

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Men nå er det snart tilnærmet kroppstemperatur ute,da skal du se alt blir bedre.

Fint å høre at man ikke er aleine om ikke annet. Ja våren skal bli godt nå!! Ts

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Er også på 5 uka nå med samme dritt. Siste 3 ukene har jeg bare vært tett og hostet da. Er lei mildt sagt. 

Anonymkode: 52703...721

Æsj, det er så slitsomt. God bedring!! Ts

Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Hmmm. Er ikke kroppstemperaturen på ca 37 grader? Jeg har tilgode å oppleve 37 grader ute i Norge 😅

AnonymBruker
Skrevet

Samme her! Er på 6. uka. Ble forkjøla. Til slutt ble det lav feber og bihulebetennelse. Nå har jeg stort sett bare sovet i snart en uke. Sår hals som kommer og går. Senest i dag tidlig var den sår igjen. 

Anonymkode: 0c9f3...24d

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Samme her! Er på 6. uka. Ble forkjøla. Til slutt ble det lav feber og bihulebetennelse. Nå har jeg stort sett bare sovet i snart en uke. Sår hals som kommer og går. Senest i dag tidlig var den sår igjen. 

Anonymkode: 0c9f3...24d

Så rart at så mange har så likt sykdomsforløp.. jeg har ikke vært syk på denne måten siden 2015 😳 god bedring!! ts

Skrevet

Jeg har hatt influensa mange ganger. Har hatt den i år også, med hele familien, der alle fikk de vanlige symptomene, og deretter denne teite bronkitten hos alle sammen 😠 

Etter min erfaring hjelper det å drikke mye, gjerne now varmt da kroppen ikke bruker energi på å varme det opp, hvile qå mye man kan til det er OVER (ikke dra tilbake på jobb så fort du tror du blir bedre!), husk d-vitqmin, spis protein, for det trenger man for antistoffproduksjon, unngå mye sukker, for der gjør at virus fester seg lettere til celler. 

AnonymBruker
Skrevet

Hvordan er det å trene med slike symptomer?

Er forkjølet på tredje uke nå og har tatt helt treningsfri til nå, men dette lukter jo totalt forfall om jeg ikke begynner å trene igjen snart. Vurderer en mild økt i morgen kun for å få i gang kroppen litt. Tung kondisjon hadde jeg nok ikke taklet uansett, men skader kanskje ikke med litt rolig trening?

Skrevet (endret)

Sånn var jeg også, startet alltid i januar/ februar og varte lenge, ble veldig syk i ukesvis med bihule betennelse, lungebetennelse, sår hals og forskjølelse..det ble helt slutt når jeg begynte på allergi tabletter. Har skjønt att det begynte med pollen sesongen og jeg ble aldri helt frisk før på sen høsten..ble verre og verre med årene og fikk ikke allergi tabletter før jeg var 35 år, men nå tar jeg det forebyggende i starten av februar, og allerede da har jeg begynt å merke symptomene så det starter tidlig.

Endret av Frøkenragnhild
AnonymBruker
Skrevet
Frøkenragnhild skrev (2 minutter siden):

Sånn var jeg også, startet alltid i januar/ februar og varte lenge, ble veldig syk i ukesvis med bihule betennelse, lungebetennelse, sår hals og forskjølelse..det ble helt slutt når jeg begynte på allergi tabletter. Har skjønt att det begynte med pollen sesongen og jeg ble aldri helt frisk før på sen høsten..ble verre og verre med årene og fikk ikke allergi tabletter før jeg var 35 år, men nå tar jeg det forebyggende i starten av februar, og allerede da har jeg begynt å merke symptomene så det starter tidlig.

Veldig interessant! Så noe om at allergisesongen startet ekstra tidlig i år. Mener på jeg kun er allergisk mot gress da, men hvem vet. Har hatt sykdomsfølelse, men mulig det også kan komme ved allergi. 

Beklager "hijacking" av tråden til trådstarter, men sliter litt med det samme.

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Veldig interessant! Så noe om at allergisesongen startet ekstra tidlig i år. Mener på jeg kun er allergisk mot gress da, men hvem vet. Har hatt sykdomsfølelse, men mulig det også kan komme ved allergi. 

Beklager "hijacking" av tråden til trådstarter, men sliter litt med det samme.

Prøv med en allergi tablett, den bør lette symptomer på etter 15-30 min,, man får de resept fritt på apoteket om man ikke har på blå resept. Var aldri allergisk før mot noe jeg heller, men det startet med noe pollen også har det bare blitt flere typer pollen samt andre allergier etterhvert.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...